|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PMS4122016954 | ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ | Seçmeli | 4 | 8 | 5 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Çevre sorunlarının nedenlerinin anlaşılması, çevresel etki değerlendirmesi çalışmalarının önemi ve çevreye olan katkılarının anlaşılması. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd. Doç. Dr. Murat YEŞİL | Öğrenme Çıktıları | 1 | ÇED raporunun yasal dayanağını bilir, | 2 | ÇED raporunun kapsamını anlar ve hangi koşullarda gerekli olduğunu öğrenir, | 3 | ÇED sürecinin aşamalarını bilir, | 4 | Hazırlanmış bir ÇED raporunu değerlendirebilir, | 5 | Örnek bir ÇED raporu hazırlayabilir. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | YokEnvironmental, environmental issues, EIA reports, environmental policy and legislation in Turkey EIA, the EIA application process, the evaluation of the social and economic impact of the introduction of the sample and the EIA report. | Dersin İçeriği | Çevre, çevre sorunu, çevresel etki ve çevresel etki değerlendirmesi, ÇED raporu, Türkiye’de çevre politikaları ve ÇED mevzuatı, ÇED uygulama süreci, sosyal ve ekonomik etkilerin değerlendirilmesi ve örneklerle ÇED Raporunun tanıtılması.
| Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Doğal kaynaklar, çevre-insan ve ekonomi, doğal dengenin bozulması sorunu. Doğa koruma-çevre koruma yaklaşımları ve gereklilikleri, | | | 2 | Çevre sorunları ve nedenleri, | | | 3 | Çevresel Etki Değerlendirmesine (ÇED) giriş: Tanımı, temel özellikleri, uygulama alanları, | | | 4 | Planlamalarda ÇED'in yeri ve önemi, | | | 5 | ÇED çalışmasının aşamaları, kullanılan yöntemler. ÇED Raporunun tanıtımı, genel özellikleri ve içeriği, | | | 6 | ÇED çalışmasının aşamaları, kullanılan yöntemler. ÇED Raporunun tanıtımı, genel özellikleri ve içeriği, | | | 7 | ÇED raporu örneği üzerine tartışma, | | | 8 | ÇED raporu örneği üzerine tartışma, | | | 9 | Ara sınav,
| | | 10 | Stratejik Çevresel Değerlendirme (SÇD), | | | 11 | SÇD ve ÇED farklılıkları, | | | 12 | Doğa ve çevre korumada ÇED'in yeterliliği üzerine tartışmalar, | | | 13 | Örnek rapor hazırlama, | | | 14 | Örnek rapor üzerine tartışma, | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Çevresel Etki Değerlendirmesi, Muzaffer Yücel, Adana-2016.
Çevresel Etki Değerlendirmesi, Orhan Uslu | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 | Final Sınavı | 1 | 10 | 10 | Tartışma | 13 | 7 | 91 | Rapor Hazırlama | 1 | 20 | 20 | Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | | * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|