|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM2052016954 | TEMEL TASARIM | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | Peyzaj Tasarımı konusunda temel oluşturacak bilgilerin kavranmasını, günümüz hızla değişen koşulları nedeniyle oluşan tasarım problemlerini akılcı yoldan çözüm üretme yetilerinin geliştirilmesini, biçim oluşturma yoluyla doğruyu ve güzeli bulmaya yönelik estetik yargının geliştirilmesini sağlamaktır. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme, | 2 | Analitik düşünebilme | 3 | Algı gücünü geliştirebilme | 4 | Biçimleri bir ifade dili olarak kullanabilme | 5 | Estetik yargıları geliştirebilme | 6 | Algısal bir anlatım becerisi kazanabilme | 7 | Problemleri farklı bakış açılarından değerlendirebilme | 8 | Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme | 9 | |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Temel tasarım ile ilgili kavramlar, Tasarımda organizasyon ilkeleri, Tasarım ilkeleri ve öğeleri, Biçim mekan ve düzen | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Temel tasarım ile ilgili kavramalar | | | 2 | | Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamaları | | 3 | | Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamaları | | 4 | | Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamaları | | 5 | | Algı çalışması ve Tasarım Öğeleri (Nokta, Çizgi, Yön, Biçim, Aralık, Doku, Renk, Değer, Hareket, Işık ve Gölge) ve uygulamaları | | 6 | | Algı çalışması ve Tasarım öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | | 7 | | Tasarım öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | | 8 | | Arasınav | | 9 | | Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamaları | | 10 | Eskiz tekniği | Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamaları | | 11 | | Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamaları | | 12 | | Eskiz çalışması ve Tasar İlkeleri (Tekrar, Ardışık tekrar, Uygunluk, Zıtlık, Koram, Egemenlik, Denge, Birlik) ve uygulamaları | | 13 | | Tasarım ilke ve öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | | 14 | | Eskiz çalışması, Tasarım ilke ve öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | | 15 | | Tasarım ilke ve öğelerinin bir arada kullanıldığı uygulamalar | | 16 | | Dönem sonu sınavı | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güngör, İ. H., Temel Tasar 2005: (Basic Design), ESEN OFSET Matbaası- İkitelli/ İSTANBUL.
Gürer, L., Gürer, G., 2004: Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, IV+258 s. Bell, S., 2004: Elements of Visual Design in The Landscape, Spon Press., Londra, 196 s. Grant, W., 1993: From Concept to Form: In Landscape Design, Willey, 162 s. Uzun, G., 1998: Temel Tasarım, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları Yayın No: A-62, Adana, 102 s. Wong, W., 1977: Principles of three-Dimensional Design, New York, 112 s.
Odabaşı, A. H., 2006: Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat ve Yayımcılık, İstanbul, 180 s. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 | Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 | Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 5 | | 3 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | 3 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | 5 | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 4 | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | 3 | | | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | 4 | | | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | 5 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | 4 | | 5 | | | | | ÖÇ7 | | | | 3 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ8 | | | | 5 | | 4 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|