|
|
|
Lisans Programları
EĞİTİM FAKÜLTESİ
- SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETMENLİĞİ
- Lisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Anabilim Dalı 2019 yılında Ordu Üniversitesi Eğitim Fakültesi'ne bağlı olarak açılmıştır. Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bölümü, Ordu Üniversitesi Cumhuriyet kampüsü içerisinde Eğitim ve Öğretimini sürdürmektedir. Anabilim dalımızda 3 doçent bulunmaktadır. | Kazanılan Derece | Programı başarıyla tamamlayan öğrencilere Sosyal Bilgiler Öğretmeni Lisans diploması verilir. | Derecenin Düzeyi | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Adayların lise ve dengi okul diplomasına sahip olması ve Üniversite Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavından yeterli puanı almış olması gerekir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Yükseköğretim Kurulu denkliği tanınan kurumlar arasında geçiş yapılabilir. Bu öğrencilerin alacakları dersler, mezun oldukları programlarda tamamladıkları dersler esas alınarak ilgili bölüm tarafından belirlenir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Bir öğrencinin belirlenen ders programını başarıyla tamamlaması, minimum 240 AKTS kredi şartını karşılaması ve minimum 60/100 not ortalamasına sahip olması gerekir. | Program Profili | Bu programın amacı, öğretmen adaylarını temel akademik konular hakkında bilgi sahibi olmanın yanı sıra mesleğe yönelik gerekli beceri ve yeteneklerle yetiştirmektir. Ayrıca, öğrenciler teorik bilgileri pratikle birleştirecek şekilde eğitilirler; bir birey ve bir öğretmen olarak öğrencileri için doğru model olmak; kendini geliştirme ve zamanı yönetme, etkili iletişimi yapılandırma becerisi ile; bilimsel etik kurallara uyma sorumluluğu ile; insana, topluma ve doğaya duyarlı olmak ve yaşam boyu öğrenmenin öneminin farkında olmak. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Bu bölümden mezun olan öğrenciler, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı okullarda resmi ve özel sektörde öğretmen olarak çalışabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans Derecesine sahip mezunlar, hem aynı hem de ilgili disiplinlerdeki ulusal ve / veya uluslararası düzeyde Yüksek Lisans programlarına başvurabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Değerlendirme yöntemleri, klasik testleri, çoktan seçmeli testleri, ödevleri, performans değerlendirmelerini ve ürün değerlendirmelerini içerebilir. Programdan mezun olabilmek için genel not ortalamasının en az 60 olması gerekir. Bir ders notu yukarıda belirtilen unsurlar değerlendirilerek oluşturulur ve harflerle verilir. Bir dersten başarılı olmak için öğrencilerin final sınavından en az 50 puan ve en az 60 puan ortalamasına sahip olması gerekir. | Mezuniyet Koşulları | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programında lisans derecesini tamamlamak için öğrenciler zorunlu ve seçmeli dersleri (toplam 240 AKTS) başarıyla tamamlamalı ve minimum 60/100 genel not ortalamasını korumalıdır. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Anabilim Dalı Başkanı: Doç. Dr. Erhan YAYLAK-Tel: 0 (452) 226 52 00-5539 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: erhanyaylak@odu.edu.tr
Doç. Dr. Filiz ZAYİMOĞLU ÖZTÜRK-Tel: 0 (452) 226 52 00-5535 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: filizzayimogluozturk@odu.edu.tr
Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK-Tel: 0 (452) 226 52 00-5534 Fax: 0 (452) 226 52 46 E-mail: talipozturk@odu.edu.tr | Bölüm Olanakları | Sosyal Bilgiler Eğitim programında 3 doçent bulunmaktadır. Programda yer alan tüm dersleri başarıyla tamamlayan ve Sosyal Bilgler Öğretmenliği alanında lisans derecesi alan öğrencilere 4.00 not ortalaması üzerinden en az 2.00 verilir. Bu bölümden mezun olan öğrencilerin yurdun her yerinde performans gösterebilecek nitelikte bir öğretmeni olacaktır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Sosyal bilgiler öğretimi alanında yeni yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olabilme. | 2 | Sosyal Bilgiler eğitimi alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayabilme. | 3 | Sosyal Bilgiler ile ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırlarıyla güvenirlik ve geçerliliklerinin değerlendirilmesi hakkında bilgi sahibidir. | 4 | Tarih, coğrafya, felsefe vb. sosyal bilgiler ve eğitim alanlarıyla ilgili konulara ilişkin bilgi birikimine sahip, uzmanlık düzeyinde edinilen kuramsal ve uygulama bilgilerini geliştirebilir ve farklı alanlardaki bulgularla birleştirerek yeni bilgiler üretebilir. | 5 | Alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | 6 | Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme. | 7 | Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme. | 8 | Kendi öz değerlendirmesini yaparak, bireysel ve grup çalışmalarında sorumluluk alır. | 9 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütür. | 10 | Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir, öğrenmeyi yönetebilir, yönlendirebilir ve yaşam boyu öğrenme yetkinliği kazanabilir. | 11 | İlköğretim ikinci kademedeki öğrencilerin gelişim özelliklerini ve öğrenme biçimlerini bilir, bu özelliklere uygun etkili planlama, materyal geliştirme ve uygulama yapabilir. | 12 | Sosyal Bilgiler alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. | 13 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunları öğretme ve denetlemede yetkinlik gösterir. ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu değerlendirmeye çalışır. | 14 | Sosyal Bilgiler alanıyla ilgili bilgi ve bulgularını ulusal ve uluslararası düzeydeki toplantılarda sözlü ve yazılı olarak paylaşabilir, tartışmaya açabilir, güncel gelişmeleri ülke gerçekleri doğrultusunda değerlendirebilir. | 15 | Alanında özümsediği bilgileri ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 16 | Alanıyla ilgili öğretim programlarını ve kullanılmakta olan ölçme ve değerlendirme yöntemlerini bilir ve uygular. | 17 | Sosyal Bilgiler eğitimi konularında edindiği bilgileri; eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 18 | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği alanıyla ilgili öğrencilerin ihtiyaçlarını karşılayabilecek düzeyde alan bilgisine sahip olur. | 19 | Atatürk İlke ve İnkılâplarına bağlı, demokrasiye inanan, Türk milli, manevi, ahlaki ve kültürel değerlerinin bilincinde olan ve bunlara mesleğinde duyarlılık gösteren bir öğretmen olur. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
SBS0032020337
|
HARİTA BİLGİSİ VE UYGULAMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
SBS0072020337
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YEREL-ÇOCUK OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
SBS0112020337
|
SOSYAL BİLGİLERDE BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
SBS0062020337
|
SOSYAL BİLGİLER DERS KİTABI İNCELEMESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
MBS0052020337
|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
MBS0112020337
|
DİKKAT EKSİKLİĞİ VE HİPERAKTİVİTE BOZUKLUĞU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|