|
|
|
Önlisans Programları
İKİZCE MESLEK YÜKSEKOKULU
- YAŞLI BAKIMI
- Önlisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Meslek Yüksekokulumuz Ordu Üniversitesine bağlı olarak 31.03.2011 tarihli Yükseköğretim Genel Kurulu’nun 2547 sayılı Kanun’un ile 2880 sayılı Kanun’la değişik 7/d-2 maddesi hükmü uyarınca kurulmuştur. | Kazanılan Derece | Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Yaşlı Bakımı alanında Önlisans Diploması" derecesi alırlar.
| Derecenin Düzeyi | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Programa kayıt yaptırabilmek için orta öğretim mezunu olmak gerekmektedir. Meslek lisesi mezunlarının sınavsız geçiş yapabilmeleri için Yüksek Öğrenim Kurumu'nun belirlediği ortaöğretim programından mezun olmaları gerekmektedir. Belirtilen programlar dışında kalan öğrenciler programa OSYM sınavı ile yerleştirilebilirler. | Program Profili | Yaşlı Hizmetleri Bakım Programının eğitim esaslarını yaşlının temel özelliklerini ve gereksinimlerini bilme ve bu doğrultuda yaşlının ihtiyaçlarını karşılama becerisi kazanma, aynı zamanda da yaşlıya bütüncül yaklaşabilme yetisi oluşturmaktadır. Uygulamalar hastane, huzurevi ve yaşlı bakım rehabilitasyon merkezlerinde, evde bakım hizmeti veren kuruluşlarda, v.b. yapılmaktadır | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Mezunlar; yaşlı bakım hizmetlerinin yürütüldüğü Sosyal Hizmetler ve Çocuk Esirgeme Kurumu, belediyeler, hastaneler, huzurevleri, yaşlı bakımevleri, güçsüzler yurdu, yaşlı için gündüz merkezleri, hospice (terminal dönemde bakılan yaşlı bakım evi), sağlık birimlerindeki yaşlıya yönelik uygulamalar, evde bakım hizmetleri, yaşlının evini düzenleme, korumalı meskenler gibi yerlerde uzman gözetiminde çalışabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Yaşlı bakımı programı mezunları, ÖSYM’nin yapmış olduğu Dikey Geçiş Sınavı’ndan yeterli puan aldıkları takdirde;
Beslenme ve diyetetik
Fizik tedavi ve rehabilitasyon
Hemşirelik bölümlerine kontenjan dahilinde dikey geçiş yapabilirler.
| Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler tüm derslerden bir ara sınav ve birde yarıyıl sonu sınavına tabi tutulurlar. Başarı notuna ara sınavın katkısı %40, yılsonu sınavının katkısı ise %60’dır. Tüm sınavlar 100 puan üzerinden değerlendirilir. Yarıyıl/yılsonu sınavından en az 50 puan alma zorunluluğu vardır. Notlar 4’ lük sistemle ifade edilir. Bir dersten AA, BA, BB, CB ve CC harf notlarından birini alan öğrenciler o dersi başarmış sayılırlar. DC notu alıp ilgili dönemde 2’nin üzerinde not ortalaması sağlayan adaylar ilgili dersi başarmış sayılırlar. | Mezuniyet Koşulları | Programdan mezun olabilmek için, Yaşlı Bakım On Lisans Programında yer alan dersler ve uygulamalar (stajlar) ile yaz uygulamasından (yaz stajı) başarılı olunması zorunludur. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Öğr.Gör. Emel AKTÜRK Tel:04523712770 | Bölüm Olanakları | Yüksekokulumuz 8000 m2’lik bir alan üzerinde 4250 m2’lik bir kapalı alan içerisinde faaliyetlerini sürdürmektedir. İçerisinde idare binası, sosyal tesisler(Konferans salonu, yemekhane, öğrenci kantini) ve içinde derslikler, laboratuarlar ile öğretim elemanı bürolarının bulunduğu hizmet binasından oluşmaktadır. Derslikler binasının içinde 15 adet dershane, 2 laboratuar, 1 kütüphane ve 1 adet de okuma salonu bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Yaşlı Bakımı alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme ve karşılayabilir | 2 | Birey ve halk sağlığı, çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 3 | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur | 4 | Alanının gerektirdiği konularda yeterli altyapıya sahip olma; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanmak | 5 | Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapabilir. | 6 | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 7 | Alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri tanır, kullanır ve bakımını yaparak korur | 8 | Alanı ile ilgili sorunları tespit eder, çözümler üretir ve sunar. | 9 | Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili temel düzeydeki bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. | 10 | Yaşlı ile ilgili fiziksel, ruhsal ve sosyal değişimi tanımlayıp, bu yönlerde belirlenen gereksinimleri doğrultusunda bakım verebilir. | 11 | Yaşlı Bakım alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve becerileri kullanarak ilgili kişi ve kurumları bilgilendirir, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 12 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 13 | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak | 14 | Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili uygulamalarda, değerlendirmede ve bilgilendirmede toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere sahip olabilir. | 15 | Yaşlı bakımı ile ilgili ülkenin ve dünyanın gündemindeki olayları izler ve gelişmeleri takip edebilir. | 16 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 17 | Yaşlı Bakımı alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarabilir. | 18 | Yaşlı Bakımı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilir. | 19 | Gerek yaşlılarla gerekse toplumun diğer kesimleriyle sözlü ve yazılı iletişim olanaklarını kullanarak iletişim kurabilir. | 20 | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 21 | Toplumsal sorumluluk bilinci ile yaşadığı sosyal çevre içinde proje ve etkinliklere katkı verebilir. | 22 | Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları ile topluma örnektir. | 23 | Yaşlı bireye verilen bakımının kalitesini ve sonuçlarını sağlık ekibi üyeleri ile değerlendirebilir. | 24 | Kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranır ve bu süreçlere katılır. | 25 | Alanı ile ilgili işleri gerçekleştirirken insan sağlığını, sosyal ve doğal çevreyi dikkate almak | 26 | Alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapmak | 27 | İş hukuku ve iş güvenliği, çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak | 28 | Mesleği ve yaşlı bakımı ile ilgili etik değerleri bilir ve bu değerleri gözeterek çözüm önerilerini geliştirebilir. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
YÖKA2
|
ATATÜRK İLKELERİ VE İNKILAP TARİHİ-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
YBP1082023872
|
HALK SAĞLIĞI
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
YBP1042015872
|
KİŞİLERARASI İLİŞKİLER
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
3
|
4
|
SEÇ2013872_1_2
|
SEÇMELİ_1_2
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
5
|
YBP1062013872
|
TEMEL GERONTOLOJİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
4
|
6
|
YÖKT2
|
TÜRK DİLİ-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ORTAKSEÇ_BAHAR
|
ÜNİVERSİTE ORTAK SEÇMELİ_BAHAR
|
Seçmeli
|
-
|
-
|
-
|
0
|
8
|
YÖKY2
|
YABANCI DİL-II
|
Zorunlu
|
2
|
0
|
0
|
2
|
9
|
YBP1022023872
|
YAŞLI BAKIM İLKE VE UYGULAMALARI-II
|
Zorunlu
|
2
|
2
|
0
|
7
|
Toplam |
15
|
2
|
0
|
20
|
|
|
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|