|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC1132013872 | SAĞLIK EĞİTİMİ | Seçmeli | 1 | 1 | 2 |
| Dersin Seviyesi | Ön Lisans | Dersin Amacı | Sağlık eğitimi kavramlarını açıklamak, bu kavramların meslek için nasıl kullanılacağını öğrenmek, eğitimin yöntem ve araçlarını kavrama, yetişkin eğitiminin temel özelliklerini öğrenmek, sağlık kavramlarını her yönüyle incelemek , sağlıkla ilgili iletişim kavramlarını öğrenmek | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Öğr. Gör. Cesur KIRMANOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Sağlık ve hastalık kavramlarını öğrenir. | 2 | Sağlığın korunma ilkeleri, sağlığı korumada yapılan hizmetleri öğrenir. | 3 | Sağlığı ilgilendiren tüm konuların sağlıkla ilişkisini anlatır. Sağlık eğitiminde kullanılan araç gereci tanır ve kullanır. | 4 | Toplum sağlığının korunması, geliştirilmesi ve iyileştirilmesinin önemini açıklar. | 5 | Toplumda sağlığı ilgilendiren olayları tanıyabilme ve konunun boyutunu araştırabilme yeteneği kazanır. |
| Öğrenim Türü | Birinci Öğretim | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | Yok | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | Yok | Dersin İçeriği | Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim, Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi, Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler, Alkol ve Sigara, Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri, Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi, Sağlık İletişim. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Dersin tanıtımı | | | 2 | Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim | | | 3 | Sağlık Eğitimi, Öğretim, Öğrenme, Eğitim | | | 4 | Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi | | | 5 | Sağlık Eğitimin Planlanması Uygulanması Değerlendirilmesi | | | 6 | Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler | | | 7 | Sağlık Eğitiminde kullanılan araç ve gereçler | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Alkol ve Sigara | | | 10 | Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri | | | 11 | Kişisel Sağlığı Koruma Tedbirleri | | | 12 | Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi | | | 13 | Su, Hava ve Toprak Kirlenmesi | | | 14 | Sağlık İletişim | | | 15 | Sağlık İletişim | | | 16 | FİNAL | | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | 1-Öztuna F.’’ Tütün ve İnsan Sağlığı’’ Toraks DerneğiTütün ve Sağlık Çalışma Grubu www.tapdk.gov.tr/tutunalkolkontrol/Tütün%20ve%20İnsan%20Sağlığı,%2 Eriş.Tar.: 18.10.2013
2-Güner A., Küçükalp İ., ‘‘Sağlık Eğitimi’’, MEB Ders kitapları, 6.Baskı, Ankara,2011
3-Erci B., ‘‘Halk Sağlığı Hemşireliği’’,Fırat Matbaacılık, Ankara,2009
4-Eğitimciler İçin Eğitim Rehberi, Sağlık ve Sağlığın korunması modülleri, Sağlık Bakanlığı- Sağlık Eğitimi Genel Müdürlüğü, Ankara, 2008
5-Tekbaş Ö.F., Ceylan S., Oğur R. Ve ark. ‘‘ Sağlık eğitiminde kullanılan materyaller ve etkin kullanımı’’, Ankara,2005
6-Gökkoca F.Z.U, ‘‘Sağlık eğitimi açısından yetişkin eğitimi’’, STED, cilt:10,sayı:11,sayfa:412,2001
7-Baltaş Z., ‘‘Sağlık Psikolojisi’’, Remzi kitabevi,2000
8-Erefe İ., ‘‘Halk Sağlığı El Kitabı’’, Koç vakfı, Birlik ofset, İstanbul,1998
| Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | Final Sınavı | 1 | 4 | 4 | Derse Katılım | 13 | 2 | 26 | Bireysel Çalışma | 13 | 2 | 26 | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 4 | 2 | 8 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 4 | | 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | | | ÖÇ2 | | | | 5 | | 5 | | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | 4 | 5 | | | ÖÇ3 | | | 5 | 5 | | 5 | 5 | 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | 5 | | | ÖÇ4 | | | | 4 | | 5 | | 4 | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | 5 | | 4 | | | | 4 | 4 | | | | | | | | | | | | 5 | 5 | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|