Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ3222016335 | Education of Discordant/Incompatible Children | Seçmeli | 3 | 6 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
The aim of this course is to get the students to know the child, defense mechanisms, recognition techniques of children, mental problems and problem solving skills, adaptation and behavior problems in children. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | To be able to define child mental health | 2 | To be known the problem that may develop in the child | 3 | To be able to know the solutions about the adaptation and behavior problmems in children | 4 | Be able to know the methods of creating a balanced personality in children |
|
Öğrenim Türü |
Formal Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Children's mental health and problems that can be seen in the child and methods of finding solutions to potential problems will be discussed. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Subject, History and Importance of Child Psychology | | | 2 | Subject, History and Importance of Child Psychology | | | 3 | Basic Principles of Development | | | 4 | Stages of Development | | | 5 | Childhood Adaptation and Behavioral Disorders
Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Enuresis and EncopresisAdaptation and Behavioral Disorders in Childhood - Finger Sucking and Eating Nails | | | 6 | Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Eating Disorders | | | 7 | Childhood Adaptation and Behavioral Disorders – Lying | | | 8 | Childhood Adaptation and Behavior Disorders - Playing-Theft | | | 9 | Midterm | | | 10 | Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Antisocial Behaviors | | | 11 | Approaches to Problematic Children | | | 12 | Approaches to Problematic Children | | | 13 | Approaches to Problematic Children | | | 14 | Approaches to Problematic Children | | | 15 | Final | | | 16 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
-Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları.
-Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar•
-Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık
-Cüceloğlu D. (2006) İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi
-Çetinkaya, B. (2017). Çocuk ruh sağlığı, Ankara: pegem yayınevi |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 5 | 5 |
Final Examination | 1 | 5 | 5 |
Individual Study for Mid term Examination | 8 | 5 | 40 |
Individual Study for Final Examination | 10 | 5 | 50 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|