Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ3222016335Education of Discordant/Incompatible ChildrenSeçmeli363
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The aim of this course is to get the students to know the child, defense mechanisms, recognition techniques of children, mental problems and problem solving skills, adaptation and behavior problems in children.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1To be able to define child mental health
2To be known the problem that may develop in the child
3To be able to know the solutions about the adaptation and behavior problmems in children
4Be able to know the methods of creating a balanced personality in children
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Children's mental health and problems that can be seen in the child and methods of finding solutions to potential problems will be discussed.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Subject, History and Importance of Child Psychology
2Subject, History and Importance of Child Psychology
3Basic Principles of Development
4Stages of Development
5Childhood Adaptation and Behavioral Disorders Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Enuresis and EncopresisAdaptation and Behavioral Disorders in Childhood - Finger Sucking and Eating Nails
6Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Eating Disorders
7Childhood Adaptation and Behavioral Disorders – Lying
8Childhood Adaptation and Behavior Disorders - Playing-Theft
9Midterm
10Childhood Adaptation and Behavioral Disorders - Antisocial Behaviors
11Approaches to Problematic Children
12Approaches to Problematic Children
13Approaches to Problematic Children
14Approaches to Problematic Children
15Final
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
-Sargın, N. (2015) Çocuklarda Ruh Sağlığı. Özgür Yayınları. -Austin, V.L., Sciarra, D.T. (2015). Çocuk ve Ergenlerde Duygusal ve Davranışsal Bozukluklar• -Gladding, S.T. Psikolojik Danışma Kapsamlı Bir Meslek. Nobel Yayıncılık -Cüceloğlu D. (2006) İnsan Ve Davranışı. İstanbul: Remzi Kitabevi -Çetinkaya, B. (2017). Çocuk ruh sağlığı, Ankara: pegem yayınevi
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination155
Final Examination155
Individual Study for Mid term Examination8540
Individual Study for Final Examination10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)100
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555545555554555555455555
ÖÇ25455554555554555555555555
ÖÇ35455555555555455555555555
ÖÇ44555555555555555554555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00