Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS2142016138 | HEALTH SOCIOLOGY | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sociology and Anthropology social issues from a scientific perspective the basic approach to gain knowledge and skills, and in this context, students with social and cultural content of health and disease. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Murat Yüksel |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Comprehend sociology of health as a discipline. | 2 | Comprehend the characteristics of health system and illnesses. | 3 | Analyze issues of health and illness from a sociological perspective. |
|
Öğrenim Türü |
Formal Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
None |
Dersin İçeriği |
Sociology with social Anthropology which is the subject of industrial societies which is the subject of techno-undeveloped societies of Health-disease approaches and implementations. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Health and illness in terms of the importance of the Social Sciences | | | 2 | An overview of Sociology and social Anthropology | | | 3 | Traditional societies and modern societies in health and disease systems | | | 4 | Traditional medicine and modern medicine | | | 5 | Culture and Health | | | 6 | Gender and Health | | | 7 | Urban, urbanization and health | | | 8 | Midterms | | | 9 | Poverty and health | | | 10 | Education and Health | | | 11 | Religion and Health | | | 12 | Social inequality, stratification and health | | | 13 | Postmodernism and health | | | 14 | Globalization and Health | | | 15 | Future of Health | | | 16 | Final Examination | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1- BALOĞLU, B. (2006) Ekonomik ve Sosyolojik Bakış Açısıyla Sağlık ve Hastalık, İstanbul: Der Yay.
2- CİRHİNLİOĞLU, Z. (2010) Sağlık Sosyolojisi, Ankara: Nobel Yay.
3- ÖZÇELİK ADAK, N. (2002) Sağlık Sosyolojisi, Kadın ve Kentleşme, İstanbul: Birey Yay.
4- KASAPOĞLU, M.A. (1999) Sağlık Sosyolojisi, Türkiye’den Araştırmalar, Ankara: Sos.Der. Yay.
5- KIZILÇELİK S. (1996) Türkiye’nin Sağlık Sistemi, İzmir: Saray Kitabevleri.
6- TÜRKDOĞAN O. (1991) Kültür ve Sağlık-Hastalık Sistemi, İstanbul: MEB Yay. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 2 | 4 | 8 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Makeup Examination | 1 | 2 | 2 |
Attending Lectures | 14 | 2 | 28 |
Discussion | 14 | 2 | 28 |
Question-Answer | 14 | 2 | 28 |
Reading | 1 | 2 | 2 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|