Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
OAES0142018332EVALUATION OF IN-CLASS LEARNINGSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
To help Information Technology teacher candidates decide on what kind of tools they need to use for assessment of in class learning based on the principles and methods of instruction. Present these information and show how they can enhance and apply these principles and tools in their classes.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Gain information and skills on assessment tools which are based on the instructional principles of Computer Educationa and Instructional Technology field.
2Explain how and with which tools the learning should be evaluated according to the educational approaches.
3Describe the properties of assessment and evaluation tools that can be used in in-class learnings.
4Develop tools for different learning domains to be used in the assessment of in-class learnings.
5Use these developed assessment tools for the assessment of the learning outcomes.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
Assessment tools used in education and their properties; tools based on traditional approaches: Written exams, short answer exams, true-false type tests, multiple-choice tests, matching tests, oral examinations; tools for identfying students comprehensively: Observation, interview, performans assessment, student product file, research papers, research projects, peer feedback, self-evaluation, attitude scales; points to be considers in the evaluation of students; assessment of learning outcomes and grading.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Course Introduction
2Assessment and evaluation based on different educational approaches
3Instructional principles and methods in information technology education
4In-class assessment and evaluation
5Traditional assessment and evaluation methods
6Traditional evaluation tools
7Evaluation tools for identfying students
8Peer assessment
9Attitude Scales
10Assessment of student success and grading. Project submissions
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Sınıf İçi Değerlendirme: Etkili Ölçütlere Dayalı Etkili bir Öğretim için İlke ve uygulamalar, Eğitim Kitabevi Yayınları. Okullarda Ölçme ve Değerlendirme Öğretmen El Kitabı, Pegem Yayıncılık.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination15050
Final Examination16060
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15445533
ÖÇ25444555
ÖÇ35444435
ÖÇ45544455
ÖÇ55554453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00