Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
MBS0112018332ATTENTION DEFICIT AND HYPERACTIVITY DISORDERSeçmeli354
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The main purpose of this course is to teach students with ADHD in schools the information necessary for recognizing, distinguishing and guiding them correctly.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Knows the definition and characteristics of attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD). Recognize the main symptoms of ADHD. Knows the main causes of ADHD and the risk factors in its formation. Distinguish between right and wrong approaches to students with ADHD. Can generate ideas about what can be done to ensure school-family cooperation.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Definition and characteristics of ADHD; Causes of ADHD; Symptoms of ADHD; Risk factors in the formation of ADHD; ADHD types; Physiological, emotional and social effects of ADHD; The effects of ADHD on learning and school success; Approaches to the child with ADHD; Ensuring school-family cooperation; education of the child with ADHD; Orientation in ADHD.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
11. Definition and characteristics of attention deficit and hyperactivity disorder (ADHD) 2 Basic symptoms of ADHD (Attention deficit, hyperactivity, impulsivity) 3 Causes of ADHD 4 Physiological effects of ADHD on the child 5 Emotional effects of ADHD on a child 6 Social effects of ADHD on the child 7 Possible effects of ADHD on learning and school success 8 Midterm Exam 1 9 types of ADHD 10 types of ADHD 11 Right and wrong approaches to children with ADHD 12 Education of children with ADHD 13 Guiding students with ADHD 14 Ensuring school-family cooperation in students with ADHD 15 Finals
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Abalı, O. (2012). Hiperaktivite ve dikkat eksikliği. Deha Terapi eğitim danışmanlık ltd şti.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination14040
Final Examination17070
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)110
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ15555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00