Course Unit Code | Course Unit Title | Type of Course Unit | Year of Study | Semester | Number of ECTS Credits | KMY2252013225 | WORLD CIVILIZATION HISTORY | Elective | 2 | 3 | 4 |
|
Level of Course Unit |
First Cycle |
Objectives of the Course |
Bu dersin amacı; öğrencilere insanlığın nereden nereye geldiği hakkında oldukça özet bir şekilde bilgi vermektir. |
Name of Lecturer(s) |
Yrd. Doç. Dr. Figen TAŞKIN |
Learning Outcomes |
1 | Uygarlık, kültür, insanlık gibi kavramları tanımlayabilme; değişik uygarlıkların neler olduğunu listeleyebilecek. | 2 | Uygarlıklar arasındaki geçişleri örneklendirebilecekler. | 3 | Uygarlıklardan edinilen bilgilerden yola çıkarak bugünkü uygarlıkların birbiriyle ilişkilendirebilecek. | 4 | Çağdaş uygarlığın kaynaklarını belirleyebilecekler. herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler. | 5 | Herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler. |
|
Mode of Delivery |
Evening Education |
Prerequisites and co-requisities |
Yok |
Recommended Optional Programme Components |
Yok |
Course Contents |
Uygarlık, kültür, insanlık, din kavramları bağlamında ilk insandan günümüze karşılaştırılmalı olarak insanlık tarihi ele alınmakta dünden bir kısım çıkarımlarda bulunulmaktadır. Özellikle, Mısır, Eski Yunan, Roma, Osmanlı ve Batı Uygarlıklarının yükselişi ve değerleri günümüze ışık tutacak şekilde tartışılmaktadır. |
Weekly Detailed Course Contents |
|
1 | Giriş: Terimlerin tartışılması; dersin ele alınışı
| | | 2 | Yerleşik Yaşama Geçiş, Mezopotamya’da erken uygarlıklar
Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti | | | 3 | Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti | | | 4 | İlk İmparatorluklar
Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı
| | | 5 | Çin Uygarlığı
Tüm Dünyayı Saran İnançlar | | | 6 | Tüm Dünyayı Saran İnançlar | | | 7 | Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı | | | 8 | ARA SINAV | | | 9 | Mahşerin Dört atlısı
| | | 10 | İnsanın Dünyayı Keşfetmesi | | | 11 | Her yerde Egemenlik Halkın
| | | 12 | Sanayi Devrimi | | | 13 | Birinci Dünya Savaşı | | | 14 | Rus Devrimi ve Hitlerin Çıkışı | | | 15 | İkinci Dünya Savaşı
| | | 16 | FİNAL SINAVI | | |
|
Recommended or Required Reading |
Jack Davis, İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz; İstanbul
Ders Notları
Braudel, Fernand, 2006; Uygarlıklar Grameri, Ankara.
|
Planned Learning Activities and Teaching Methods |
|
Assessment Methods and Criteria | | Language of Instruction | Turkish | Work Placement(s) | Yok |
|
Workload Calculation |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 1 | 1 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Report Presentation | 1 | 1 | 1 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 13 | 13 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 20 | 20 |
Reading | 14 | 3 | 42 |
|
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes |
|
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|