Description of Individual Course Units
Course Unit CodeCourse Unit TitleType of Course UnitYear of StudySemesterNumber of ECTS Credits
KMY2252013225WORLD CIVILIZATION HISTORYElective234
Level of Course Unit
First Cycle
Objectives of the Course
Bu dersin amacı; öğrencilere insanlığın nereden nereye geldiği hakkında oldukça özet bir şekilde bilgi vermektir.
Name of Lecturer(s)
Yrd. Doç. Dr. Figen TAŞKIN
Learning Outcomes
1Uygarlık, kültür, insanlık gibi kavramları tanımlayabilme; değişik uygarlıkların neler olduğunu listeleyebilecek.
2Uygarlıklar arasındaki geçişleri örneklendirebilecekler.
3Uygarlıklardan edinilen bilgilerden yola çıkarak bugünkü uygarlıkların birbiriyle ilişkilendirebilecek.
4Çağdaş uygarlığın kaynaklarını belirleyebilecekler. herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler.
5Herhangi bir uygarlık hakkında bütüncül bir perspektifi başkalarına sunabilecekler.
Mode of Delivery
Evening Education
Prerequisites and co-requisities
Yok
Recommended Optional Programme Components
Yok
Course Contents
Uygarlık, kültür, insanlık, din kavramları bağlamında ilk insandan günümüze karşılaştırılmalı olarak insanlık tarihi ele alınmakta dünden bir kısım çıkarımlarda bulunulmaktadır. Özellikle, Mısır, Eski Yunan, Roma, Osmanlı ve Batı Uygarlıklarının yükselişi ve değerleri günümüze ışık tutacak şekilde tartışılmaktadır.
Weekly Detailed Course Contents
WeekTheoreticalPracticeLaboratory
1Giriş: Terimlerin tartışılması; dersin ele alınışı
2Yerleşik Yaşama Geçiş, Mezopotamya’da erken uygarlıklar Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti
3Yunan Uygarlığı- Eski Çağın iki kenti
4İlk İmparatorluklar Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı
5Çin Uygarlığı Tüm Dünyayı Saran İnançlar
6Tüm Dünyayı Saran İnançlar
7Avrupa’nın Dünya Sahnesine Çıkışı
8ARA SINAV
9Mahşerin Dört atlısı
10İnsanın Dünyayı Keşfetmesi
11Her yerde Egemenlik Halkın
12Sanayi Devrimi
13Birinci Dünya Savaşı
14Rus Devrimi ve Hitlerin Çıkışı
15İkinci Dünya Savaşı
16FİNAL SINAVI
Recommended or Required Reading
Jack Davis, İnsanın Hikayesi: Taş Devrinden Bugüne Tarihimiz; İstanbul Ders Notları Braudel, Fernand, 2006; Uygarlıklar Grameri, Ankara.
Planned Learning Activities and Teaching Methods
Assessment Methods and Criteria
Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
End Of Term (or Year) Learning ActivitiesQuantityWeight
SUM0
SUM0
Language of Instruction
Turkish
Work Placement(s)
Yok
Workload Calculation
ActivitiesNumberTime (hours)Total Work Load (hours)
Midterm Examination111
Final Examination111
Attending Lectures14342
Report Presentation111
Individual Study for Mid term Examination11313
Individual Study for Final Examination12020
Reading14342
TOTAL WORKLOAD (hours)120
Contribution of Learning Outcomes to Programme Outcomes
PO
1
PO
2
PO
3
PO
4
PO
5
PO
6
PO
7
PO
8
PO
9
PO
10
PO
11
PO
12
PO
13
PO
14
PO
15
PO
16
PO
17
PO
18
PO
19
PO
20
PO
21
PO
22
PO
23
LO1                       
LO2                       
LO3                       
LO4                       
LO5                       
* Contribution Level : 1 Very low 2 Low 3 Medium 4 High 5 Very High
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00