Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR653REFORM EFFORTS IN THE OTTOMAN STATESZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
to gain perspective to graduate students on the economic, political, social and legal structure of the Ottoman Empire's and to provide graduate students with research and analysis skills about Ottoman modernization.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Tuğrul ÖZCAN
Öğrenme Çıktıları
1to gain different perspectives on the political, social, economic and legal structure of the Ottoman Empire.
2to gain research and analysis skills about the Ottoman innovation.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
The concept of modernization; modernization movements in the Ottoman Empire; the political, economic, legal and social effects of the modernization movement on other areas.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1The concept of innovation and causes which required the modernization of Ottoman State.
2The Ottoman Empire at the beginning of 19th century: Political Situation
3XVIII. Ottoman Empire until the Beginning of the Century: Social and Economic Situation
419th-century innovations and innovators
5The Innovations of Tulip Era (1718-1730)
6The innovations of the period of Mahmud I (1730-1754)
7The innovations of the period of Osman III (1754-1757)
8The innovations of the period of Mustafa III (1757-1774)
9Middterm Exam
10The innovations of the period of Abdulhamid I (1774-1789)
11The innovations of the period of Selim III (1789-1807)
12The innovations of the period of Mahmud II (1808-1839)
13The innovations of period of Tanzimat (1839-1876)
14The innovations of the period of First Meşrutiyet(1876-1908)
15The innovations of the period of Second Meşrutiyet (1908-1918
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Ahmed Mithat Efendi. (2004), Üss-i İnkılâp (Kırım Muharebesi’nden II. Abdülhamid Han’ın Cülusuna Kadar), İstanbul: Selis Kitaplar. Çadırcı, M. (2008), Tanzimat Sürecinde Türkiye, Ankara: İmge Yayınları. Doğan, İ. (2001), Osmanlı Ailesi (Sosyolojik Bir Yaklaşım), Ankara: Yeni Türkiye Yayınları. Berkes, N. (2002), Türkiye’de Çağdaşlaşma, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination17070
Final Examination18080
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13334544
ÖÇ23332453
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00