Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR631SOURCES OF THE HISTORY OF REPUBLIC OF TURKEYZorunlu115
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
The course aims to inform about sources and methodological problems of history of Republic of Turkey
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Ömer ERDEN
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye Cumhuriyeti Tarihi yazımında birincil kaynakların önemini açıklayabilir,
2Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili kaynakları sınıflandırabilir,
3Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yaklaşımları örneklerle açıklayabilir,
4Türkiye Cumhuriyeti Tarihi ile ilgili yöntem sorunlarını analiz edebilir,
5Türkiye Cumhuriyeti Tarihi yazımı ile ilgili sonuçlar çıkarabilir,
6explain importance of primary sources of history of Republic of Turkey
7classify sources of history of Republic of Turkey
8explain approaches of history of Republic of Turkey with examples
9analyze methodological problems of history of Republic of Turkey
10conclude results in writting history of Republic of Turkey
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
To recognize first hand and second hand sources which used in history of Republic of Turkey.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Primary sources of history of Republic of Turkey I
2Primary sources of history of Republic of Turkey II
3Bibliographies
4Fundamental Reference Books
5Periodicals
6Archives - Libraries
7Biographies and Autobiographies
8Memories
9Mid-term exam
10Definition of scientific topic matter and its limits
11Collection of literature and archive material
12Classification and Plan of Research Material
13Writing and textual compilation of the research I
14Writing and textual compilation of the research II
15Overview
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Mübahat Kütükoğlu, Tarih Araştırmalarında Usul, Istanbul 1991. E. Semih Yalçın, Türkiye Cumhuriyeti Tarihi 1 Kaynaklar, Siyasal Kitabevi, Ankara, 2004. Jacques Barzun-Henry F. Graff, Modern Araştırmacı, TÜBITAK yay., Ankara, 1996.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures10550
Discussion428
Question-Answer10330
Individual Study for Mid term Examination10440
Individual Study for Final Examination2612
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)144
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13433424
ÖÇ23343443
ÖÇ35422343
ÖÇ43334254
ÖÇ54333425
ÖÇ63433343
ÖÇ74443433
ÖÇ85333333
ÖÇ94453244
ÖÇ103433543
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00