Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | TAR625 | SECOND CONSTITIONAL PERIOD AND OTTOMAN POLITICAL ORGANISITION | Zorunlu | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Yüksek Lisans |
Dersin Amacı |
The aim of the course is
• to provide the basic knowledge about political organization of the Second Constitutional Period
• to give the students basic information about political legacy of Ottoman Empire |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | II.Meşrutiyet Devri Siyasal örgütlenmelerinin hangi ortam içinde çıktığı hakkında bilgi sahibi olur | 2 | Bu devir siyasi hareketlerin Modern Türkiye’ye bıraktığı miras hakkında bilgi sahibi olur | 3 | | 4 | | 5 | | 6 | To have knowledge about and awareness of political organizations in the Second Constitutional Period | 7 | To have knowledge about the legacy of the political movements in the Second Constitutional Period for modern Turkey |
|
Öğrenim Türü |
Formal Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
None |
Dersin İçeriği |
• Transition to second Constitutional Period
• Intellectual movements, constitutional regime
• Establishment of the Committee of Union and Progress
• Policies and actions, other political parties, organizations and movements
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Development of reforms in the Ottoman Empire
| | | 2 | Constitutional and parliamentary movements | | | 3 | Party of Union and Progress | | | 4 | Party of Union and Progress | | | 5 | Party of Liberals, Ottoman Democratic Party | | | 6 | Public, Socialist Party | | | 7 | Midterm Exam, Liberty and Entente Party | | | 8 | Institutionalization of the Second Constitutional Period | | | 9 | Masonic Lodges | | | 10 | Social Societies | | | 11 | Societies of Turkish nationalism centered | | | 12 | Separatist Organizations and Societies | | | 13 | Societies in the Balkans, the Jewish Societies | | | 14 | Armenian and Arab Societies Societies | | | 15 | Final Exam | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tarık Zafer Tunaya, Türkiye’de siyasal Partiler, C.I., III, 1989
Bernard Lewis, Modern Türkiye’nin Kuruluşu
Uzunçarşılı, Enver Ziya Karal, Osmanlı Tarihi
Heyet, Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, C.XII, İstanbul 1989.
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 2 | 2 |
Final Examination | 1 | 2 | 2 |
Discussion | 5 | 10 | 50 |
Individual Study for Mid term Examination | 5 | 10 | 50 |
Individual Study for Final Examination | 5 | 10 | 50 |
Reading | 0 | 0 | 0 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 2 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | | | | | | | | ÖÇ4 | | | | | | | | ÖÇ5 | | | | | | | | ÖÇ6 | | | | | | | | ÖÇ7 | | | | | | | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|