Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR612SAFAVIDS AND AZERBAIJANZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
The nature of Safavid States and to learn its place in the Turkish History
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Sadullah GÜLTEN
Öğrenme Çıktıları
1Safevi devletinin kuruluşunda rol oynayan etmenleri analiz eder
2Safevi-Osmanlı ilişkilerini değerlendirir
3Safevilere ilişkin genel bilgiler edinir
4 To be able to analysis elements in the establishment of the Safavid State
5To be able to analysis the relations between Ottoman and Safavid
6To be able to have general informations about Safavids
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
The economic, politic, social structure of Safavid State and its relationship with the other states
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Aim and sources of the course and Azerbaijan
2Origin of the rise of the Safavids (sufi sects in Erdebil and from sheikhdom to shah)
3Turkoman tribes formed Safavids and Anatolia
4 Shah Ismail, establishment of Safavid State and Azerbaijan
5Shah Ismail and relations of Ottoman-Safavid
6Activities of Shah Tahmasb
7Shah İsmail II. and relations of Ottoman-Safavid
8Exam
9Period of Sultan Muhammed
10Midterm Examination
11Period of Shah Abbas
12Period of Shah Safi
13Period of Shah Tahmasb and the end of Safavids
14Culture and civilization in Safavids
15 State organization in Safavids and evaluation
16Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
[1] Faruk Sümer, Safevi Devletinin Kuruluşu ve Gelişmesinde Türklerin Rolü, Ankara 1976. [2] Bekir Kütükoğlu, Osmanlı-İran Siyasi Münasebtleri, İstanbul 1962. [3] Adel Allouche, Osmanlı-Safevi ilişkileri, İstanbul 2001. [4] Walter Hinz, Uzun Hasan ve Şeyh Cüneyt, Ankara 1992. [5] Fahamettin Başer, Safeviler, Doğuştan Günümüze İslam Tarihi, c: IX, İstanbul 1989. [6] Tahsin Yazıcı, Safeviler, İA, c: X. [7] Hell, Azerbaycan, İA, c: II [8] Bekir Kütükoğlu, Tahmasb I, İA [9] Münir Aktepe, 1720-1724 Osmanlı İran Münasebetleri, İstanbul 1970.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination111
Discussion51050
Self Study51050
Reading51050
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)152
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ1335    
ÖÇ2433    
ÖÇ3434    
ÖÇ4       
ÖÇ5       
ÖÇ6       
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00