Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
TAR602HISTORY OF GHAZNAVIDSZorunlu125
Dersin Seviyesi
Yüksek Lisans
Dersin Amacı
The first Muslim Turkish States in the Middle Ages, and Khorasan, was established in Afghanistan Ghaznavids Gur and political roles played by Turks, and telling the history of Islam and explain the contributions they have made to world civilization.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Prof .Dr. Ergin AYAN
Öğrenme Çıktıları
1İslamiyet öncesi ve sonrası Türkleri üzerine, karşılaştırmalı değerlendirmeler yapabilecek ölçüde birikim sağlar.
2Geçmişte kurulmuş Türk Devletleri’nin ekonomik, kültürel ve siyasî tarihleri üzerine bilgi sahibi olur
3
4
5
6before and after Islam on the Turks, the extent of accumulation can provide a comparative evaluation
7Turkish States founded in the past, economic, cultural and political history would have knowledge.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Dersin İçeriği
One of the first Moslem Turkish states until the collapse of the political history of the establishment of the Ghaznavids. Seljuk-Ghaznavid-Karahanids relations. Dandanakan War. Transfer of the Ghaznavid Sultan Mahmud and Sultan Masood.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Organizational transfer of the Ghaznavid Empire
2Sebuk is the reign of Tegin
3Sultan Mahmud
4Hind Expeditions (1-5)
5Hind Expeditions (5-10)
6Hind Expeditions (10-17)
7Other events in the transfer of Sultan Mahmud
8Age of Sultan Masood
9Midterm
10Dandanakan War
11The reign of Sultan Mevdud
12Ghaznavi Shah Husrev up
13Malik and the End of the Ghaznavid Empire Husrev
14Cultural Activities
15Reconstruction Activities
16Final
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Erdoğan Merçil, Gazneliler Devleti Tarihi, TTK, Ankara 1989.Doğuştan Günümüze Büyük İslam Tarihi, red. H. Dursun Yıldız, Çağ Yayınları, İstanbul 1992. C.E. Bosworth, The Ghaznavids, Librairie du Liban, Beyrut 1973 Muhammed Nazım, The Life and Times of Sultan Mahmud of Ghazna, Shri S.K Mehra At Taj, Yeni Delhi 1971 Rudolf Gelpke, Sultan Mas’ud I. Von Gazna, Mikrokopie G.m.b.H, München 1967
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14342
Discussion14228
Team/Group Work8432
Individual Study for Mid term Examination8216
Individual Study for Final Examination8216
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)137
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7
ÖÇ13334343
ÖÇ25433343
ÖÇ33344333
ÖÇ44443434
ÖÇ54344242
ÖÇ63445433
ÖÇ73334443
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00