Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PDR2142016335 | Class Management | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
The aim of this course is to help the students to consider the importance of managing the classrooms effectively and to acquire the classroom management skills and to comprehend that to which direction the learning of students in classrooms changes when these skills are used or not used. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Şenol SEZER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | comprehends the scope and its dimensions of classroom management, | 2 | arranges the physical environment in order to increase the students' learning/positive behaviours, | 3 | establishes and maintains the positive interpersonal relationships in classrooms, | 4 | Iplements the teaching/learning by taking into account of the variables which affects the classrooms, | 5 | distinquishes the misbehaviours from the other ones and copes with them, |
|
Öğrenim Türü |
Formal Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
None |
Dersin İçeriği |
This course focuses on the competencies required for an effective classroom environment and management. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | The foundations of classroom management
| | | 2 | Understanding and satisfying students basic personal/psychological needs
| | | 3 | Establishing the positive interpersonal relationships in classroom
| | | 4 | Establishing an effective communication setting in classroom
| | | 5 | Establishing an effective learning environment for learning in classroom
| | | 6 | Midterm exam
| | | 7 | The functions of physical classroom environment
| | | 8 | The seating arrangements of classroom
| | | 9 | Establishing an effective behavioral order in classroom
| | | 10 | Democratic citizenship
| | | 11 | Midterm exam
| | | 12 | Coping with the students misbehaviours
Management of the relationships with the parents | | | 13 |
Preparing a school-wide student management plan
| | | 14 | Final exam
| | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Aydın, A. Sınıf Yönetimi. Ankara: Tek Ağaç Eylül Yayıncılık, 2007.
Başar, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı yayıncılık, 2003.
Cangelosi, J. S. Classroom Management Strategies. Newyork: John Wiley and Sons. İnc., 2000.
Celep, C. Sınıf Yönetiminde Kuram ve Uygulama. Ankara: PegemA Yayıncılık,2008.
Charles, C. M. The Synergetic Classroom. New York: Longman İnc., 2000.
Glasser, W. Okulda Kaliteli Eğitim (Çev. Ulaş Kaplan). İstanbul: Beyaz Yayınları, 1999.
Jones, F. V. And L.S. Jones. Comprehensive Classroom Management. Newyork: Boston: Allyn and Bacon Inc., 1998. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 3 | 3 |
Final Examination | 1 | 3 | 3 |
Attending Lectures | 14 | 3 | 42 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 15 | 15 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 15 | 15 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|