Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
PSİ1022018138DEVELOPMENTAL PSYCHOLOGYZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Students with this course; basic concepts of development, physical-psychomotor development, cognitive development, language development, social and emotional development, moral development, gender and identity development concepts and theories are intended to comprehend.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Yasemin BULUT
Öğrenme Çıktıları
1At the end of this course; understand the basic concepts of development.
2At the end of this course; comprehend the classical theories and perspectives on development.
3 At the end of this course; comprehend current theories and perspectives on development.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Basic concepts about development, physical-psychomotor development, cognitive development, language development, social and emotional development, moral development, concepts and theories related to gender and identity development.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Basic concepts of development
2Physical development
3Psycho-motor development
4Concepts and theories related to cognitive development
5Concepts and theories related to cognitive development
6Concepts and theories about language development
7Concepts and theories about language development
8Midterm Examination
9Concepts and theories of social-emotional development
10Concepts and theories of social-emotional development
11Concepts and theories of social-emotional development
12Concepts and theories of moral development
13Concepts and theories of moral development
14Concepts and theories about self development
15Concepts and theories about sexual development
16Final Examination
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Berk E. Laura (2013), Bebekler ve Çocuklar Doğum Öncesinden Orta Çocukluğa. Çeviri Editörü: Doç. Dr. Nesrin Işıkoğlu Erdoğan, 7. basımdan Türkçe'ye çevrilmiştir, Nobel Yayınları. Onur, B. (2010), Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitapevi Yayınları. Bayhan,P.; Artan,Ġ. (2004). Çocuk Gelişimi ve Eğitimi. Morpa Kültür Yayınları.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination111
Final Examination122
Attending Lectures14228
Individual Study for Mid term Examination13939
Individual Study for Final Examination15050
Reading14228
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)148
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ14            
ÖÇ24            
ÖÇ35            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00