Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS2102016138HISTORY OF SOCIOLOGY IIZorunlu244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
To teach the relationship between sociology and the modern movements of thought that contributed the development of it, and the establishment of sociology as an academic discipline in respect to its founders
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Mehmet KOCA
Öğrenme Çıktıları
1Explains social and political conditions that resulted in emergence of sociolog
2Knows the ideas of founders of sociology
3Discusses different methodological and conceptual positions analytically
4Evaluates social facts from the famework of sociological theories
5Applies classical sociological approaches to the current social issues
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1introduction: the establishment phase of sociology
2Saint-Simon: : A Biographical Introduction and an overview
3social theory and methodology
4Comte: : A Biographical Introduction and an overview
5social theory and methodology
6Spencer: : A Biographical Introduction and an overview
7social theory and methodology
8Midterm
9Le Play: : A Biographical Introduction and an overview
10social theory and methodology
11Tocqueville: : A Biographical Introduction and an overview
12social theory and methodology
13Tönnies: : A Biographical Introduction and an overview
14social theory and methodology
15Revise of course
16Final exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Kızılçelik, Sezgin, Sosyoloji Tarihi I, Ankara: Anı Yayınları Kızılçelik, Sezgin, Sosyoloji Tarihi II, Ankara: Anı Yayınları Kızılçelik, Sezgin, Sosyoloji Tarihi III, Ankara: Anı Yayınları S. Kızılçelik (2017) Sosyoloji Tarihi IV, Ankara: Anı Yayınları G. Rizer (2010), Klasik Sosyoloji Teorileri, Ankara: De Ki Basın Yayın Ltd. Şti. G. A. Goodwin, J. A. Scimecca (2015), Klasik Sosyoloji Teorileri, İstanbul: Say Yayınları T. Bottomore (2001) Marksist Düşünce Sözlüğü, İstanbul: İletişim
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Makeup Examination122
Discussion14570
Question-Answer10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)126
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1 5           
ÖÇ24            
ÖÇ3    5        
ÖÇ4      5    55
ÖÇ5  5        5 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00