Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
GHZ2012012111THE TURK. FOLK MUSIC THEO. AND SOLF.IIIZorunlu234
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
This lesson’ object is some melodies which occur THM melodic and poems ,metrik structural aren t undersatnd enough .For that reason ; some music opus espeacilly known in different area are analyzed and dictataed 2 timed melodies , the biggest melody in.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1Türk Halk Müziğini daha iyi tanıyabilme ve öğrenebilmesi.
2Türk Halk Müziği ezgilerini dikte ederek analizini yapabilmesi.
3Türk Halk Müziği ezgilerini seslendirme ve icra etmede kolaylık sağlayabilmesi.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
To learn melodies which occur music and folk music ‘ enstrumants and melodies.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Despriction and history of Turkish Folk Music(T.F.M.)Lecturer’s presentation
2Genres in T.F.M.Lecturer’s presentation
3Genres in T.F.M.Lecturer’s presentation
4Relationship of Ayak, Makam and Dizi in T.F.M.Lecturer’s presentation
5Relationship of Ayak, Makam and Dizi in T.F.M.Lecturer’s presentation
6Classificition of rhythm in T.F.M. To dictate 2 timed melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
7Classificition of rhythm in T.F.M. To dictate 2 timed melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
8MidtermSupervision
9General repeatGeneral repeat
10Classificition of rhythm and system of metric in T.F.M. To dictate 4 timed melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
11Classificition of rhythm and system of metric in T.F.M. To dictate 5 timed melodies to A and B type in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
12Classificition of rhythm and system of metric in T.F.M. To dictate 5 timed melodies to A and B type in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
13Elements that make up the metric system. To dictate 6 timed melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
14Elements that make up the metric system. To dictate 2 timed istrumental melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
15To dictate 4 timed istrumental melodies in T.F.M.Lecturer’s presentation and students’ writting and singing
16finalStudents’ presentation
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri50
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri50
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination100
Final Examination100
Individual Study for Final Examination1210120
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)120
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
ÖÇ1          
ÖÇ2          
ÖÇ3          
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00