|
Ders Öğretim PlanıDersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | PM2052016954 | BASIC DESIGN | Zorunlu | 2 | 3 | 4 |
| Dersin Seviyesi | Lisans | Dersin Amacı | To understand the basic knowledge of landscape design, to develop the ability to solve design problems, to improve the aesthetics of finding the right and the right way through shaping. | Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri | Yrd.Doç.Dr. Ömer ATABEYOĞLU | Öğrenme Çıktıları | 1 | Yaratıcılık potansiyelini harekete geçirebilme, | 2 | Analitik düşünebilme | 3 | Algı gücünü geliştirebilme | 4 | Biçimleri bir ifade dili olarak kullanabilme | 5 | Estetik yargıları geliştirebilme | 6 | Algısal bir anlatım becerisi kazanabilme | 7 | Problemleri farklı bakış açılarından değerlendirebilme | 8 | Tasarım kavramlarını mekansal boyutta yorumlayabilme | 9 | Be able to mobilize the potential of creativity. |
| Öğrenim Türü | Formal Education | Dersin Ön Koşulu Olan Dersler | None | Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar | None | Dersin İçeriği | Concepts related to basic design, organizational principles in design, design principles and elements, shape space and layout. | Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği | |
1 | Basic design concepts | | | 2 | | Design Elements (Point, Line, Direction, Shape, Range, Texture, Color, Value, Motion, Light and Shadow) and their applications | | 3 | | Design Elements (Point, Line, Direction, Shape, Range, Texture, Color, Value, Motion, Light and Shadow) and their applications | | 4 | | Design Elements (Point, Line, Direction, Shape, Range, Texture, Color, Value, Motion, Light and Shadow) and their applications | | 5 | | Perception study and Design Elements (Point, Line, Direction, Shape, Range, Texture, Color, Value, Motion, Light and Shadow) and their applications | | 6 | | Perception study and Design Elements (Point, Line, Direction, Shape, Range, Texture, Color, Value, Motion, Light and Shadow) and their applications | | 7 | | Applications where design elements are used together. | | 8 | | Midterm exam. | | 9 | | Design Principles (Repetition, Consecutive Repetition, Conformity, Contrast, Balance, Unity) and their applications | | 10 | | Design Principles (Repetition, Consecutive Repetition, Conformity, Contrast, Balance, Unity) and their applications | | 11 | | Design Principles (Repetition, Consecutive Repetition, Conformity, Contrast, Balance, Unity) and their applications | | 12 | | Applications where design principles and elements are used together | | 13 | | Applications where design principles and elements are used together | | 14 | | Applications where design principles and elements are used together | | 15 | | Applications where design principles and elements are used together | | 16 | | Final exam | |
| Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar | Güngör, İ. H., Temel Tasar 2005: (Basic Design), ESEN OFSET Matbaası- İkitelli/ İSTANBUL.
Gürer, L., Gürer, G., 2004: Temel Tasarım, Birsen Yayınevi, İstanbul, IV+258 s. Bell, S., 2004: Elements of Visual Design in The Landscape, Spon Press., Londra, 196 s. Grant, W., 1993: From Concept to Form: In Landscape Design, Willey, 162 s. Uzun, G., 1998: Temel Tasarım, Ç.Ü. Ziraat Fakültesi Peyzaj Mimarlığı Bölümü, Ç.Ü. Ziraat Fak. Ders Kitapları Yayın No: A-62, Adana, 102 s. Wong, W., 1977: Principles of three-Dimensional Design, New York, 112 s.
Odabaşı, A. H., 2006: Grafikte Temel Tasarım, Yorum Sanat ve Yayımcılık, İstanbul, 180 s. | Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları | | Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | None |
| İş Yükü Hesaplaması | |
Attending Lectures | 14 | 4 | 56 | Practice | 14 | 2 | 28 | Self Study | 14 | 2 | 28 | |
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi | ÖÇ1 | | | | 5 | | 3 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ2 | | | | 4 | | 3 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | 5 | | 4 | | | | | ÖÇ3 | | | | 4 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | | | | | | | 4 | | 5 | | | | | ÖÇ4 | | | | 5 | | 3 | | | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ5 | | | | 4 | | 4 | | | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | | | | ÖÇ6 | | | | 5 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | | | | | | | 4 | | 5 | | | | | ÖÇ7 | | | | 3 | | 3 | | | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | | | | | | | 4 | | 4 | | | | | ÖÇ8 | | | | 5 | | 4 | | | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | | | | | | | 5 | | 5 | | | | | ÖÇ9 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|