Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | ÇGE2242022938 | | Zorunlu | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Ön Lisans |
Dersin Amacı |
• will gain knowledge and skills in behavior management in children. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Dr. Erdal MERİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Know the target behavior. | 2 | Be able to recognize techniques for managing behavior. | 3 | Behavioral treatment may help the teacher plan in practice. | 4 | Be able to support teachers in ensuring the sustainability of the changed behavior. |
|
Öğrenim Türü |
Formal Education |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
None |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
None |
Dersin İçeriği |
• The target behavior
• Measurement and recording of target behavior
• Behavior that is appropriate to increase systematically
• Reducing inappropriate behaviors in a systematic
• Behavioral techniques for registration
• Behavioral treatment planning
• The modified retention behavior
• Generalization of the changed behavior
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | The target behavior | | | 2 | Measurement and recording of target behavior | | | 3 | Measurement and recording of target behavior | | | 4 | Behavior that is appropriate to increase systematically | | | 5 | Behavior that is appropriate to increase systematically | | | 6 | Reducing inappropriate behaviors in a systematic | | | 7 | Reducing inappropriate behaviors in a systematic | | | 8 | Midterm Exam | | | 9 | Behavioral techniques for registration | | | 10 | Behavioral techniques for registration | | | 11 | Behavioral techniques for registration | | | 12 | Behavioral treatment planning | | | 13 | Behavioral treatment planning | | | 14 | The modified retention behavior | | | 15 | Generalization of the changed behavior | | | 16 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
1 Handouts
2 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G.(2001). Özel Eğitimde Yanlışsız Öğretim Yöntemleri.Nobel Yayınları,Ankara.
3 Özyürek, M. (2005). Olumlu Sınıf Yönetimi. Kök Yayınları Ankara
4 Özyürek, M. (2004). Davranış Değiştirme. Kök Yayınları Ankara
5 Erbaş, D. (2005). İşlevsel Davranış Analizi. Kök Yayınları Ankara
6 Tekin,E. ve Kırcaali-İftar,G. (1997). Tek Denekli Araştırma Yöntemleri, Türk Psikologlar Derneği Yayınları, Ankara
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Turkish | Staj Durumu | None |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Midterm Examination | 1 | 1 | 1 |
Final Examination | 1 | 1 | 1 |
Attending Lectures | 14 | 2 | 28 |
Self Study | 14 | 2,5 | 35 |
Individual Study for Homework Problems | 12 | 1 | 12 |
Individual Study for Mid term Examination | 1 | 6 | 6 |
Individual Study for Final Examination | 1 | 7 | 7 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|