Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
RAEZ1062018335GUIDANCE AND PSYCHOLOGICAL COUNSELING IN SCHOOLSZorunlu125
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The aim of this course is to provide teacher candidates an understanding about counseling and guidance field, and teachers’ roles and responsibilities in school counseling and guidance services.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Dr. Öğr. Üyesi Şule Baştemur
Öğrenme Çıktıları
1Comprehension of the place of counseling and guidance field in the education system.
2To understand the principles of psychological practice and guidance.
3Knowledge of psychological counseling and guidance.
4Knowledge of techniques used in psychological counseling and guidance.
5To be able to list legal regulations related to psychological counseling and guidance.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Basic concepts, Historical development of counseling and guidance field.Counseling service domains , Counseling (Intervention) services,Individual appraisal, Informative Services, Placement Services -Follow up Services ,Orientation services, Consultation Services, Research and evaluation- Relationship with parents and society, Organizational structure in counseling and guidance services, Roles and responsibilities of personnell in counseling and guidance services.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Introduction of the course: Content, Significance, Rules and Requirements.
2Basic concepts
3Historical development of counseling and guidance field.
4Counseling service domains
5Counseling and Guidance Services: Counseling (Intervention) services
6Midterm exam
7Counseling and Guidance Services: Individual appraisal
8Counseling and Guidance Services: Informative Services
9 Counseling and Guidance Services: Placement Services -Follow up Services
10 Counseling and Guidance Services: Orientation services
11Counseling and Guidance Services: Consultation Services
12Counseling and Guidance Services: Research and evaluation- Relationship with parents and society
13Organizational structure in counseling and guidance services
14Roles and responsibilities of personnell in counseling and guidance services
15
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1. Psikolojik Danışma ve Rehberlik: Alim Kaya (Edit.) 2. Rehberlik ve Psikolojik Danışma : Cavit Binbaşıoğlu 3. Psikolojik Danışma ve Rehberlik : Yıldız Kuzgun 4. Eğitimde Rehberlik Hizmetleri : Binnur Yeşilyaprak 5. Psikolojik Danışma ve Rehberlik: Gürhan Can 6. Psikolojik Danışma ve Rehberlik : Muharrem Kepçeoğlu 7. İlköğretimde Rehberlik: Yıldız Kuzgun
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination155
Final Examination155
Individual Study for Mid term Examination8540
Individual Study for Final Examination10550
10550
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)150
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25
ÖÇ15555555555554555555555555
ÖÇ25555545555554555454555555
ÖÇ35555555455545454555555555
ÖÇ44555555554555555555555455
ÖÇ55555555555554555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00