Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SAT4072013137EUROPEAN ART VZorunlu473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The aim of the course is to introduce Mannerism, Baroque and Rococo art movements with examples.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Seçkin Evcim
Öğrenme Çıktıları
1Student learns the characteristics and examples of Mannerism.
2Student learns the Reformation and its background in Europe and explains its effects on art.
3Student learns the characteristics and examples of Baroque.
4Student explains the ideas of Enlightenment and its effects on art.
5Student learns the characteristics and examples of Rococo.
Öğrenim Türü
Formal Education
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
None
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
None
Dersin İçeriği
Socio-cultural structure in Europe between 16-18th centuries; Mannerism and its characteristics; Factors contributing to the emergence of Baroque art; features and examples of Baroque art in Italy; Baroque in France, Germany, Spain and Northern Europe; 18th century art scene in France; Rococo style and its examples; Reformation and Enlightenment movements in Europe.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Michelangelo's style and the Mannerist mentality
2General characteristics of Mannerism and Mannerist artists
3Reformation and its effects on art
4Baroque Painting
5Baroque Painting
6Baroque Painting
7Baroque Sculpture
8Midterm
9Baroque Sculpture
10Baroque Architecture
11Baroque Architecture
12Rococo Painting
13Rococo Painting
14Rococo Architecture
15Enlightment and its effects on art
16Final Exam
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
TAPIE, Victor-Lucien; Barok, İstanbul 2011. BAKIR, Betül; Mimaride Rönesans ve Barok, Ankara 2003 GOMBRICH, E. H.; Sanatın Öyküsü, Remzi Kitabevi, İstanbul 2014. PEVSNER, Nikolaus; Avrupa Mimarisinin Anahatları, İ.Ü. Mimarlık Fakültesi, İstanbul 1970. TURANİ, Adnan; Dünya Sanat Tarihi, Remzi Kitabevi, İstanbul 2013. HAUSER, Arnold; Sanatın Toplumsal Tarihi, Cilt 1, Deniz Kitabevi, Ankara 2006.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Turkish
Staj Durumu
None
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Midterm Examination122
Final Examination122
Attending Lectures14228
Self Study18118
Individual Study for Mid term Examination11515
Individual Study for Final Examination11515
Reading2510
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21
ÖÇ1      5 5            
ÖÇ2         3    5      
ÖÇ3      5 5            
ÖÇ4         3    5      
ÖÇ5      5 5            
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00