TR | EN
Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Doktora Programları

SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ - TIBBİ BİYOKİMYA - Yüksek Lisans Dereceli Doktora



Program Tanımları
Kuruluş
Ordu Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı, 2011 yılında akademik faaliyetlerine başlamış ve aynı yıl içerisinde Tıp Fakültesi, Diş Hekimliği Fakültesi ve Sağlık Bilimleri Fakültesi öğrencilerine yönelik Tıbbi Biyokimya dersleri verilmeye başlanmıştır. 2014 yılında Yüksek Lisans programı, 2022 yılında ise Tıbbi Biyokimya alanında Doktora (Ph.D.) programı açılarak akademik eğitim yelpazesi genişletilmiştir. Bu süreç, Anabilim Dalımızın eğitim-öğretim ve araştırma alanlarındaki etkinliğini artırmış ve multidisipliner bir yaklaşım benimseyerek sağlık bilimleri alanındaki katkılarını güçlendirmiştir.
Kazanılan Derece
Kurumumuz, Tıbbi Biyokimya alanında Doktora (Ph.D.) programı sunmakta olup, bu alanda ileri düzey eğitim ve araştırma fırsatları sağlamaktadır.
Derecenin Düzeyi
Doktora
Kabul ve Kayıt Koşulları
Tıp, Diş Hekimliği, Veterinerlik ve Eczacılık Fakülteleri ile üniversitelerin Biyoloji, Kimya, Biyokimya, Moleküler Biyoloji ve Genetik, Beslenme ve Diyetetik bölümlerinden mezun olan; ayrıca Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tıbbi Biyokimya yüksek lisans programını tamamlamış adaylar başvuru yapabilir. Bunun yanında, Tıp, Diş Hekimliği, Veterinerlik ve Eczacılık Fakülteleri mezunu olan adayların, hazırlık sınıfları hariç en az on yarıyıllık bir lisans eğitimini tamamlamış olmaları ya da Sağlık Bakanlığı tarafından tanınan esaslara göre bir laboratuvar dalında uzmanlık yetkisi kazanmış olmaları gerekmektedir. Lisans diplomasıyla başvuran adayların, 4 üzerinden en az 3.3 ağırlıklı genel not ortalamasına ya da bu nota denk gelen eşdeğer bir puana sahip olmaları şarttır. Yabancı ülkelerde lisans veya tezli yüksek lisans eğitimini tamamlamış olan Türk uyruklu adayların ise Yükseköğretim Kurulu’ndan alınmış denklik belgesine sahip olmaları gerekmektedir. Başvurulan programın puan türünde ALES’ten en az 55 standart puan alınması zorunludur. Ancak lisans diploması ile başvuran adayların ALES’ten en az 80 standart puana sahip olmaları gerekir. Üniversitelerarası Kurul tarafından eşdeğerliği tanınan sınavların sonuçları da, ilgili ALES puanlarına denk gelmek kaydıyla kabul edilmektedir. Ayrıca, adayların anadili dışında olmak üzere İngilizce, Almanca, Fransızca, İtalyanca, İspanyolca, Rusça, Arapça, Çince, Japonca ya da Farsça dillerinden birinden, ÖSYM tarafından yapılan merkezi yabancı dil sınavından en az 55 puan veya ÖSYM Yönetim Kurulu tarafından eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puana denk bir puan almaları gerekmektedir.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Bölüm kurulu tarafından belirlenir.
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
Öğrenciler Bilim Doktoru ünvanını alabilmek için Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği* kapsamında belirtilen koşulları sağlamalıdır. Bunların dışında gerekli koşullar: A. Yeterlilik sınavına girebilmek için: 1. Zorunlu doktora derslerini (Öğretim Programı) başarıyla tamamlamış olması, 2. En az 24 yerel kredi ya da 120 AKTS kredisi olmak üzere Biyokimya doktora derslerini başarıyla tamamlamış olması, 3. Doktora eğitimi boyunca yılda en az bir seminer sunmuş olması, 4. Doktora eğitimi süresince en az bir laboratuvar çalışması veya projede görev almış olması, 5. Bilimsel toplantılarda sunulmak üzere en az bir adet poster ya da sözlü bildiri hazırlamış olması gerekmektedir. B. Tez çalışmasına başlayabilmek için: 1. Yeterlilik sınavında başarılı olması, 2. Tez konusu olarak özgün bir bilimsel veya yöntemsel problemi kurgulamış ve ortaya koymuş olması, 3. Bu problemi çözmeye yönelik hipotez kurabilmesi, 4. Tez çalışması ile ilgili gerekli teorik-metodolojik bilgi ve beceriye sahip ve bunları uygulayabilecek yetide olması, 5. Gerekli ise Etik Kurul onaylarını almış olması, 6. Tez çalışmasını, çalışmanın yapılacağı akademik kurul(lar)a ön taslak halinde sunup, varsa ön deneyleri, tezin hipotezini, amacını ve planını hazırlamış olması, 7. Gerektiğinde tez çalışmasını bir proje haline getirebilmesi gerekmektedir. C. Tez savunması için: 1. Yönetmelikte* belirtilen nitelikte bir tezi sonuçlandırmış ve Sağlık Bilimleri Enstitüsü Tez Yazım Kılavuzu** standartlarına uygun şekilde hazırlamış olması, 2. Uluslararası hakemli bir dergide en az bir adet ilk isim olarak özgün araştırma makalesi hazırlamış olması, 3. Tez çalışması süresince uyguladığı yöntemlerin teorik temellerini bilmesi ve tezindeki yöntemleri tek başına uygulayabilir/kurabiliyor olması, 4. Tezi sırasında elde ettiği verileri yorumlayıp çıkarımlar yapabiliyor olması gerekmektedir. Yukarıdaki koşulları sağlamış ve tez savunmasında başarılı olmuş doktora öğrencileri Biyokimya alanında "Bilim Doktoru" ünvanını almaya hak kazanırlar.
Program Profili
Biyokimya doktora programı; öğrencilere ileri düzey araştırma yapma becerisi kazandırmayı, özgün bilimsel çalışmalar üretmeyi ve akademik alanda katkı sunabilecek uzmanlar yetiştirmeyi amaçlar. Program, Tıbbi Biyokimya alanında teorik ve uygulamalı bilgi sağlar ve mezunlarını üniversitelerde, araştırma enstitülerinde ya da özel sektör Ar-Ge departmanlarında çalışabilecek şekilde donatır.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunlar, sağlık, fen, gıda ve çevre bilimleri ile ilişkili çeşitli araştırma alanlarında; üniversitelerde akademik pozisyonlarda ya da ilgili endüstri kollarında araştırma, uzmanlık ve yöneticilik düzeylerinde istihdam edilebilmektedir. Tıbbi biyokimya, moleküler biyoloji, biyoteknoloji, tanı ve tedavi biyobelirteçleri, metabolizma, klinik laboratuvar bilimleri gibi disiplinlerde araştırma yürütme yetkinliğine sahiptirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Her ders için dersi veren öğretim elemanları tarafından ara sınav/ ödev/ proje vb. çalışmalar ve bir yarıyıl sonu sınavı yapılır. Her bir ders için değerlendirme kriterleri ders tanımlarında verilmiştir. Yarıyıl sonu sınavları Ordu Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü* tarafından sene başında ilan edilen akademik takvime göre belirlenmiş tarih aralığında yapılır. Öğretim elemanları yarıyıl içindeki bütün çalışma, ödev, ara sınavlar ve yarıyıl sonu sınavı değerlendirerek Enstitü* tarafından belirlenen ders geçme notu sistemine göre notlandırma yaparlar.
Mezuniyet Koşulları
Daha önce belirtilen dersleri alarak ve kriterleri yerine getirerek başarılı olmuş, tez çalışmasını başarıyla tamamlamış ve tez savunma sınavında başarılı bulunmuş öğrenciler, genel not ortalaması en az Sağlık Bilimleri Enstitüsü'nün belirlediği geçme notu olmak kaydıyla doktora öğrenimini başarıyla tamamlamış sayılırlar.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
-
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Ordu Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıbbi Biyokimya Anabilim Dalı 52200 Altınordu-Ordu / TÜRKİYE Telefon: (0542) 2265200 Faks: (0542) 2265228
Bölüm Olanakları
Anabilim Dalımızda üç profesör görev yapmaktadır. Bölümümüzde lisans, yüksek lisans ve doktora düzeylerinde eğitim ve araştırma faaliyetleri aktif olarak yürütülmektedir. Morfoloji binasında bulunan araştırma laboratuvarımız, ELISA cihazı, UV-spektrofotometre, standart spektrofotometre, santrifüj, pH metre, hassas terazi gibi temel ve ileri düzey ölçüm ve analiz ekipmanlarıyla donatılmıştır. Ayrıca laboratuvarımızda kuru buz makinesi, derin dondurucu, kimyasalların katı ve sıvı formlarının uygun soğutucu ortamda muhafazası için özel soğutucular ve distile su üretim sistemi mevcuttur. Bu donanımlar, moleküler biyoloji ve biyokimya alanlarındaki çeşitli deneysel uygulamalara ve kapsamlı analizlere olanak sağlamaktadır.

Program Çıktıları
1 Mezunlar; Biyokimya alanında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olup, bu bilgileri geliştirme yetkinliğine sahiptirler. Profesyonel etik (fikri mülkiyet hakkı, akademik dürüstlük, insan ilişkilerinde etik: ayırımcılık yapmama, liyakat, özel hayata saygı vb.) ile araştırma ve yayın etiği konularını bilir ve uygularlar. Belirli bir konuda güncel literatürdeki bilgileri derleyip analiz ederek özgün bir hipotez geliştirir ve buna dayalı proje yazarlar. Biyokimya alanına özgü cihazlara, yöntemlere ve bilgisayar dahil diğer teknolojik araçların kullanımına ileri düzeyde hakimdirler ve projeler kapsamında bunları uygularlar. Projeye dayalı bir bilimsel çalışmayı baştan sona bağımsız olarak yürütür, sonuçlandırır, elde ettiği sonuçları uygun istatistik yöntemlerini kullanarak değerlendirir ve alanındaki ilerlemeye katkıda bulunurlar. Alanında kanıta dayalı uygulamaları takip eder, araştırmalar yapar ve toplum yararına kullanılabilecek bilgi üretimine katkıda bulunurlar. Yaptıkları/katıldıkları araştırmanın raporunu yazar, hakemli bir dergide yayımlayarak ve bilimsel toplantılarda sunarak evrensel bilgi birikimine katkıda bulunurlar. Çalışma alanı ile ilgili bilimsel sorunlara alternatif çözümler önerebilir, yeni bilgileri eleştirel bir gözle analiz eder ve değerlendirirler. Yurt içi ve dışı multidisipliner çalışmalarda araştırmacı ya da lider olarak yer alır ve etkili iletişim kurarak bilimsel tartışmalarda özgün fikirlerini ifade eder ve geri bildirim verirler. Bir araştırma laboratuvarını tek başına idare edebilecek ve stratejik kararlar alabilecek kadar yöneticilik ve eğiticilik özelliklerine sahiptirler. Kendilerini sürekli geliştirme çabası içindedirler ve yeniliklere açıktırlar. Gerektiğinde daha önce uygulamadıkları bir yöntemi kurgulayıp uygulayabilirler. Anadillerine hakimdirler, kendilerini düzgün bir şekilde ifade ederek ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışırlar. Alanlarıyla ilgili gelişmeleri takip edip sözlü/yazılı katkıda bulunabilecek düzeyde İngilizce bilir ve kullanırlar.
2Bu yetkinlik, bireylerin kendi başlarına görev ve projeleri planlama, yürütme ve sonuçlandırma becerisini ifade eder. Aynı zamanda, elde edilen sonuçlardan sorumlu olma, gerektiğinde liderlik yapma ve stratejik kararlar alabilme yeteneğini de kapsar. Bu yetkinlik, bireylerin profesyonel yaşamlarında etkin ve verimli bir şekilde görevlerini yerine getirmelerini sağlar.
3Kendi öğrenme süreçlerini planlama ve değerlendirme becerisi kazandırmayı, Eleştirel düşünme ve problem çözme yeteneklerini geliştirmeyi, Kariyerleri ve kişisel gelişimleri için gerekli becerileri edinmelerini sağlamayı, Bağımsız öğrenme ve araştırma yapma yetkinliklerini kazandırmayı, Toplumsal ve etik sorumluluklarını fark etmelerini ve bu bilinçle hareket etmelerini hedeflemektedir.
4Farklı düzeylerdeki argümanları anlayabilme ve bunlara uygun iletişim tarzları geliştirebilme becerisi kazandırmayı İletişim tarzlarını ve içeriklerini farklı türdeki muhataplara ve/veya dinleyicilere uyarlayabilme becerisi kazandırmayı Hedef kitle, kullanılan araçlar ve ilgili konular doğrultusunda, bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanarak hedeflenmiş kamu iletişim girişimleri tasarlama ve uygulama becerisi kazandırmayı İngilizceyi, profesyonel güncellemeye erişimi sağlamak ve uluslararası pazarlarda yönetsel faaliyetleri yürütmek için vazgeçilmez bir araç olarak ileri düzeyde kullanabilme becerisi kazandırmayı Kişisel ve grup düzeyinde etkili iletişim kurma, işbirliği yapma ve toplumsal sorumluluk taşıma becerilerini geliştirmeyi
5Bu yetkinlik, öğrencilerin kendi alanlarında derinlemesine bilgi edinmelerini, mesleki uygulamalarda yetkinlik kazanmalarını ve alanlarındaki etik ve profesyonel standartlara uygun davranmalarını sağlamayı hedefler. Polonya Yükseköğretim Sistemi ve Bologna Süreci'ne uygun olarak, öğrencilerden beklenen öğrenme çıktıları şunlardır: Kendi alanındaki temel kavramları, teorileri ve yöntemleri tanımlayabilme ve açıklayabilme becerisi kazandırmayı Alanındaki güncel gelişmeleri ve araştırmaları takip edebilme ve bu bilgileri profesyonel uygulamalarda kullanabilme becerisi kazandırmayı Mesleki uygulamalarda karşılaşılan sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri geliştirebilme becerisi kazandırmayı Alanındaki etik ve profesyonel standartlara uygun davranış sergileyebilme becerisi kazandırmayı Kendi alanındaki bilgileri ulusal ve uluslararası bağlamda değerlendirebilme ve uygulayabilme becerisi kazandırmayı Alanındaki disiplinlerarası etkileşimleri anlayabilme ve bu etkileşimleri profesyonel uygulamalarda kullanabilme becerisi kazandırmayı Alanındaki profesyonel ağlarda etkin bir şekilde iletişim kurabilme ve işbirliği yapabilme becerisi kazandırmayı

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
23333
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TBK7000B-245408 BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ Zorunlu 1 2 0 0
2 SECMELİ-I-24541 SEÇMELI_TBK_DR_I Seçmeli - - - 0
3 TBK7000T-245408 TEZ ÇALIŞMASI Zorunlu 0 1 0 0
4 TBK7000U-245408 UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 0 0 0
Toplam 9 3 0 0
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TBK7000S-245408 DOKTORA SEMİNERİ Zorunlu 0 0 0 0
2 SECMELİ-II_24541 SEÇMELI_TBK_DR-II Seçmeli - - - 0
Toplam 0 0 0 0
 
3. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 SECMELİ-III-24541 SECMELI_TBK_DR_III Seçmeli - - - 0
Toplam 0 0 0 0
 
SEÇMELI_TBK_DR_I
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TBK7001-245408 KARBONHİDRAT METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
2 TBK7002-245408 PROTEİN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
3 TBK7003-245408 LİPİD METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
4 TBK7004-245408 KLİNİK ENZİMOLOJİ Seçmeli 3 0 0 0
5 TBK7006-245408 BİYOMEMBRANLAR Seçmeli 3 0 0 0
6 TBK7008-245408 NÜKLEİK ASİTLER VE GEN EKSPRESYONU Seçmeli 3 0 0 0
7 TBK7009-245408 BESLENME BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
8 TBK7010-245408 BİLGİSAYAR UYGULAMALI İLERİ BİYOİSTATİSTİK Seçmeli 3 0 0 0
9 TBK7011-245408 KAN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
10 TBK7012-245408 HORMON BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
11 TBK7013-245408 BİYOKİMYASAL KİNETİKLER Seçmeli 3 0 0 0
12 TBK7015-245408 TIBBİ GENETİK Seçmeli 3 0 0 0
13 TBK7016-245408 MOLEKÜLER ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
14 TBK7018-245408 TÜMÖR BELİRTEÇLERİ Seçmeli 3 0 0 0
15 TBK7021-245408 LİPOPROTEİN METABOLİZMASI VE ATEROSKLEROZ Seçmeli 3 0 0 0
16 TBK7022-245408 SİTOKİNLER Seçmeli 3 0 0 0
17 TBK7023-245408 BÖBREK FONKSİYONLARI VE İDRAR BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
18 TBK7024-245408 KAN VE İMMÜN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
19 TBK7025-245408 KANSER BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
20 TBK7027-245408 OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDAN MEKANİZMALAR Seçmeli 3 0 0 0
21 TBK7029-245408 PROTEİN ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
22 TBK7031-245408 TIBBİ BİYOLOJİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
23 TBK7033-245408 DİYABET BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
24 TBK7035-245408 ENDOKRİN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
SEÇMELI_TBK_DR-II
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TBK7001-245408 KARBONHİDRAT METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
2 TBK7002-245408 PROTEİN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
3 TBK7003-245408 LİPİD METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
4 TBK7004-245408 KLİNİK ENZİMOLOJİ Seçmeli 3 0 0 0
5 TBK7006-245408 BİYOMEMBRANLAR Seçmeli 3 0 0 0
6 TBK7008-245408 NÜKLEİK ASİTLER VE GEN EKSPRESYONU Seçmeli 3 0 0 0
7 TBK7009-245408 BESLENME BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
8 TBK7010-245408 BİLGİSAYAR UYGULAMALI İLERİ BİYOİSTATİSTİK Seçmeli 3 0 0 0
9 TBK7011-245408 KAN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
10 TBK7012-245408 HORMON BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
11 TBK7013-245408 BİYOKİMYASAL KİNETİKLER Seçmeli 3 0 0 0
12 TBK7015-245408 TIBBİ GENETİK Seçmeli 3 0 0 0
13 TBK7016-245408 MOLEKÜLER ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
14 TBK7018-245408 TÜMÖR BELİRTEÇLERİ Seçmeli 3 0 0 0
15 TBK7021-245408 LİPOPROTEİN METABOLİZMASI VE ATEROSKLEROZ Seçmeli 3 0 0 0
16 TBK7022-245408 SİTOKİNLER Seçmeli 3 0 0 0
17 TBK7023-245408 BÖBREK FONKSİYONLARI VE İDRAR BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
18 TBK7024-245408 KAN VE İMMÜN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
19 TBK7025-245408 KANSER BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
20 TBK7027-245408 OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDAN MEKANİZMALAR Seçmeli 3 0 0 0
21 TBK7029-245408 PROTEİN ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
22 TBK7031-245408 TIBBİ BİYOLOJİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
23 TBK7033-245408 DİYABET BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
24 TBK7035-245408 ENDOKRİN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
SECMELI_TBK_DR_III
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 TBK7001-245408 KARBONHİDRAT METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
2 TBK7002-245408 PROTEİN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
3 TBK7003-245408 LİPİD METABOLİZMASI Seçmeli 3 0 0 0
4 TBK7004-245408 KLİNİK ENZİMOLOJİ Seçmeli 3 0 0 0
5 TBK7006-245408 BİYOMEMBRANLAR Seçmeli 3 0 0 0
6 TBK7008-245408 NÜKLEİK ASİTLER VE GEN EKSPRESYONU Seçmeli 3 0 0 0
7 TBK7009-245408 BESLENME BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
8 TBK7010-245408 BİLGİSAYAR UYGULAMALI İLERİ BİYOİSTATİSTİK Seçmeli 3 0 0 0
9 TBK7011-245408 KAN BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
10 TBK7012-245408 HORMON BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
11 TBK7013-245408 BİYOKİMYASAL KİNETİKLER Seçmeli 3 0 0 0
12 TBK7015-245408 TIBBİ GENETİK Seçmeli 3 0 0 0
13 TBK7016-245408 MOLEKÜLER ANALİZ TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
14 TBK7018-245408 TÜMÖR BELİRTEÇLERİ Seçmeli 3 0 0 0
15 TBK7021-245408 LİPOPROTEİN METABOLİZMASI VE ATEROSKLEROZ Seçmeli 3 0 0 0
16 TBK7022-245408 SİTOKİNLER Seçmeli 3 0 0 0
17 TBK7023-245408 BÖBREK FONKSİYONLARI VE İDRAR BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
18 TBK7024-245408 KAN VE İMMÜN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
19 TBK7025-245408 KANSER BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
20 TBK7027-245408 OKSİDATİF STRES VE ANTİOKSİDAN MEKANİZMALAR Seçmeli 3 0 0 0
21 TBK7029-245408 PROTEİN ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
22 TBK7031-245408 TIBBİ BİYOLOJİ LABORATUVAR TEKNİKLERİ Seçmeli 3 0 0 0
23 TBK7033-245408 DİYABET BİYOKİMYASI Seçmeli 3 0 0 0
24 TBK7035-245408 ENDOKRİN SİSTEM FİZYOLOJİSİ Seçmeli 3 0 0 0
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00