TR | EN
Doktora Programları
Yüksek Lisans Programları
Lisans Programları
Önlisans Programları
 
Doktora Programları

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - TEMEL EĞİTİM - SINIF EĞİTİMİ - Yüksek Lisans Dereceli Doktora



Program Tanımları
Kuruluş
Program 22.04.2020 tarihinde açılmış olup 2020-2021 Akademik yılı güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır.
Kazanılan Derece
Tezli Yüksek Lisans
Derecenin Düzeyi
Doktora
Kabul ve Kayıt Koşulları
Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması.
Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar
Yeterlilik Koşulları ve Kuralları
En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi.
Program Profili
Programın amacı Sınıf Eğitimi dalında eğitim, öğretim ve üst düzey araştırma yapabilecek bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri ulusal ve uluslararası ölçekte takip edebilecek yeterliliklere sahip uzman bireyler yetiştirmektir.
Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle)
Mezunlarımız, devlet ya da özel eğitim kurumlarında sınıf öğretmeni unvanı ile çalışabilmektedir. Ayrıca üniversitelerin ilgili bölümlerinde akademik personel olarak da istihdam edilebilmektedirler.
Üst Derece Programlarına Geçiş
Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme
Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır.
Mezuniyet Koşulları
En az 24 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 8 ders ve seminer dersini, doktora yeterlik sınavı ve tez öneri savunmasını başarı ile tamamlayan; en az 3 başarılı tez izleme komitesi raporu sunan ve tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere doktora diploması verilir.
Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme )
-
Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü)
Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500
Bölüm Olanakları

Program Çıktıları
1- Yüksek lisans sürecinde edindiği yeterlilik ve birikimlerini ileri düzey düşünme becerilerini dahil ettiği sistematik düşünme süreçlerini gerçekleştirerek/ özgün bilimsel araştırma süreçlerini yürüterek geliştirir, derinleştirir ve bilimsel alana yenilik getirecek özgün çıkarımlara ulaşır. Sınıf öğretmenliği alanını diğer disiplin alanları ile kurduğu ilişkiler temelinde ele alabilir, alana yönelik problemlerin tanımlanması ve çözümünde bu geniş ve karmaşık bağlamı dikkate alabilecek bir yaklaşım ve donanım geliştirir. Sınıf öğretmenliği alanına giren yeni ve karmaşık problemlere yönelik üst düzey düşünme becerilerini kullanarak bilimsel gereklilikleri taşıyan, özgün, yaratıcı ve sürdürülebilir yollar içeren çıkarımlara ulaşır.
2Sınıf eğitimi alanına giren bilimsel bilgilere yönelik sistematik ve eleştirel bir yaklaşım geliştirir ve yaklaşımı temelinde gördüğü problem alanlarına yönelik ileri düzeyde araştırmalar tasarlar ve yürütür. Bilime yenilik getiren özgün bir bilimsel yöntem geliştirir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alanda uygular; bu süreçte özgün bir araştırmayı tasarlar ve yürütür. Ulusal ve uluslararası veri tabanlarından ve yayınlardan edindiği bilimsel bilgiler, alanıyla ilgili problemler ve alanı kapsamına giren yeni ve orijinal fikirler üzerinde üst düzey düşünme becerilerini kullanır.
3Bilimsel yöntemin gerekliliklerini yerine getirerek sınıf öğretmenliği alanında özgün bir bilimsel çalışma üretir. Ulusal veya uluslararası hakemli dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanında bilimsel bilginin genişlemesine katkıda bulunur. Alanıyla ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmaları yönetir. Çalışmalarını bireysel veya bir takım üyesi olma bilinciyle yürütür.
4Alanı kapsamına giren problem alanları ve geliştirilmesi gereken alanlarda üst düzey düşünme becerilerini ve her türlü dijital ve basılı öğrenme kaynaklarını kullanarak fikir ve yöntemler geliştirir. Öğrenme sürecine dâhil ettiği öğrenme alan, yol ve stratejilerini genişletir. Öğrenme sürecini ulusal, uluslararası düzeyde etkileşimli olarak yürütür. Öğrenme sürecinin doğası, gereklilikleri ve etkili öğrenme yollarına yönelik bilimsel bilgilerde derinleşir, güncel öğrenme problemlerinin çözümü için öğretim stratejileri tasarlar ve bilimsel bir temelde sınar.
5Sosyal yaşama yön veren normları eleştirel olarak analiz eder, özgün öneriler getirir, eleştiri ve önerileri çerçevesinde gerekli değişim süreçlerini başlatır ve yönetir. Bilimsel paylaşım alanlarında görüşlerini paylaşır, savunur ve eleştiriye açık olur. Ulusal ve uluslararası çalışma ortamlarında toplumsal, sosyal ve kültürel bağlamı farklılıkları göz önünde bulundurarak iletişim kurar.
6Sınıf öğretmenliği alanında yaşanan akademik, teknolojik, sosyal ve kültürel dönüşümleri toplumla paylaşarak bilgi toplumu olma gerekliliklerinin yerine getirilmesinde rol alır. Sınıf öğretmenliği alanına ait güncel problemlerin çözümü konusunda sorumluluk alarak stratejik karar verme süreçlerine dâhil olarak ilgili kişi ve kurumlarla işlevsel etkileşim kurar. Sınıf öğretmenliği alanının toplumsal, bilimsel ve etik alanlara giren problem alanlarına yönelik çözümler üretir ve çözümlerin gelişimi ve yaygınlaşması konusunda ulusal ve uluslararası düzlemde rol alır.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
TYYÇProgram Çıktıları
123333
BİLGİ1
2
BECERİ1
2
3
4
YETKİNLİKLER (Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )1
2
3
YETKİNLİKLER (Öğrenme Yetkinliği )1
YETKİNLİKLER (İletişim ve Sosyal Yetkinlik )1
2
3
YETKİNLİKLER (Alana Özgü Yetkinlik)1
2
3

Müfredat
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 SÖB7023 AKADEMİK YAZMA BECERİLERİ Zorunlu 3 0 0 5
2 SÖB7001 BİLGİSAYAR ORTAMINDA İLERİ İSTATİSTİK UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
3 SÖB7000B BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 0 0 5
4 SÖB7003 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE İLKÖĞRETİMDE UYGULAMALAR Zorunlu 3 0 0 5
5 SÖB7027 İLKOKUL FEN EĞİTİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMALAR Zorunlu 3 0 0 5
6 SÖB7005 İLKÖĞRETİMDE ÇEVRE EĞİTİMİ Zorunlu 3 0 0 5
7 SÖB7007 OKUMA EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
8 SÖB7009 OKUMA YAZMA EĞİTİMİNDE ÖĞRENCİ BİLGİSAYAR ETKİLEŞİMİ Zorunlu 3 0 0 5
9 SÖB7011 OKUMA YAZMADA NÖROLOJİK VE SOSYAL TEMELLER Zorunlu 3 0 0 5
10 SÖB7021 PROGRAM DEĞERLENDİRME MODELLERİ Zorunlu 3 0 0 5
11 SÖB7000T TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu 0 1 0 80
12 SÖB7025 TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
13 SÖB7013 TÜRKİYEDE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
14 SÖB7000U UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 0 0 80
Toplam 44 1 0 220
 
2. Dönem
No Ders Kodu Ders Adı Ders Türü D U L AKTS
1 SÖB7002 ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI Zorunlu 3 0 0 5
2 SÖB7004 HAYAT BİLGİSİ VE SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLAR Zorunlu 3 0 0 5
3 SÖB7006 İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLAR Zorunlu 3 0 0 5
4 SÖB7026 İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR Zorunlu 3 0 0 5
5 SÖB7008 OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİ Zorunlu 3 0 0 5
6 SÖB7010 OKUMA YAZMADA BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL SÜREÇLER Zorunlu 3 0 0 5
7 SÖB7020 ÖĞRENMENİN NÖROPSİKOLOJİSİ Zorunlu 3 0 0 5
8 SÖB7000S SEMİNER Zorunlu 0 0 0 40
9 SÖB7012 SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 0 0 5
10 SÖB7022 SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 0 0 5
Toplam 27 0 0 85
 
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00