|
|
|
Doktora Programları
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
- TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
- TÜRKÇE EĞİTİMİ
- Yüksek Lisans Dereceli Doktora
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Program 05.05.2021 tarihinde açılmış olup 2021-2022 Akademik yılı Güz yarıylında öğrenci alımına başlamıştır. | Kazanılan Derece | Doktora | Derecenin Düzeyi | Doktora | Kabul ve Kayıt Koşulları | Doktora programına başvurabilmek için adayların, bir lisans veya tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları gerekir. -ALES şartı olan programlarda ALES’veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olmak, -YDS veya eşdeğeri bir sınavdan en az 55 puan almış olmak. -İlanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olmak. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliği’nin ilgili maddeleri geçerlidir. | Program Profili | Türkçe Eğitimi Doktora Programı, Türkçenin ana dili ve yabancı dili olarak farklı hedef kitlelere öğretimi konusunda güncel ve ileri düzeydeki bilgileri çağdaş araştırma yöntem ve teknikleriyle derinlemesine araştırarak bu alana yenilik getirecek bireyler yetiştirmeyi amaçlamaktadır. Bu şekilde, alanda uzmanlaşmış bireylerin üniversitelerimizde ihtiyaç duyulan nitelikli akademisyen açığını kapatma konusunda da adım atılmış olması programın misyonlarındandır. Bununla birlikte Türkçe öğretimi konusunda çeşitli araştırmalarla Türk Milli Eğitim sistemine katkıda bulunmak programın amaçlarındandır. Türkçe öğretimi ve Türkçe ile ilgili diğer alanlarda yüksek lisans tezlerini tamamlayarak mezun olmuş öğrencilerin çalışmalarına doktora seviyesinde devam etmelerinde yardımcı olmak da programın hedefleri arasındadır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Türkçe Eğitimi Doktora Programından başarıyla mezun olarak doktor unvanını kazanan kişiler, üniversitelerin ve araştırma merkezlerinin ilgili bölümlerinde akademisyen olarak çalışabilirler. | Üst Derece Programlarına Geçiş | | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. | Mezuniyet Koşulları | En az 24 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 8 ders ve seminer dersini, doktora yeterlik sınavı ve tez öneri savunmasını başarı ile tamamlayan; en az 3 başarılı tez izleme komitesi raporu sunan ve tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere doktora diploması verilir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Altınordu/ORDU Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500 | Bölüm Olanakları | |
Program Çıktıları
|
|
1 | Yüksek lisans yeterliliklerine dayalı olarak Türkçe eğitimindeki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirebilme, derinleştirebilme ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilme. | 2 | Türkçe eğitiminin ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme; yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanarak özgün sonuçlara ulaşabilme. | 3 | Türkçe eğitimindeki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirebilme ve kullanabilme. | 4 | Türkçe eğitimine yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. | 5 | Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme. | 6 | Türkçe eğitimiyle ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. | 7 | Türkçe eğitimine yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştiren ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayan özgün bir çalışmayı bağımsız olarak gerçekleştirerek alanındaki ilerlemeye katkıda bulanabilme. | 8 | Türkçe eğitimiyle ile ilgili en az bir bilimsel makaleyi ulusal ve/veya uluslar arası hakemli dergilerde yayınlayarak ve/veya özgün bir yapıt üreterek ya da yorumlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilme. | 9 | Özgün ve disiplinlerarası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme. | 10 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak Türkçe eğitimiyle ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
TRE7013
|
21.YÜZYIL BECERİLERİ VE TÜRKÇE
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
TRE7015
|
ANLATISAL METİNLER VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
TRE7000B
|
ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
4
|
TRE7011
|
DİL BECERİLERİNİN ÖLÇÜLMESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
TRE7017
|
METİNDİLBİLİM VE TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
6
|
TRE7021
|
OKUMA EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
7
|
TRE7019
|
OKUMA KÜLTÜRÜ VE ÇOCUK EDEBİYATI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
8
|
TRE7000T
|
TEZ DANIŞMANLIĞI
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
80
|
9
|
TRE7009
|
TÜRKÇE EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
TRE7000U
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
80
|
Toplam |
32
|
1
|
0
|
185
|
|
|
1
|
TRE7014
|
DİL BİLGİSİ ÖĞRETİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
2
|
TRE7020
|
DİL POLİTİKALARI VE TÜRKÇE ÖĞRETİM PROGRAMLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
3
|
TRE7016
|
GÖÇ BAĞLAMINDA TÜRKÇE ÖĞRETİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
TRE7000S
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
40
|
5
|
TRE7022
|
SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
6
|
TRE7008
|
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE KURAMSAL TEMELLER
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
5
|
7
|
TRE7010
|
TÜRKÇE EĞİTİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
TRE7012
|
TÜRKÇENİN YABANCI DİL OLARAK ÖĞRETİMİ KURAM VE UYGULAMALARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
9
|
TRE7018
|
YABANCI DİL OLARAK TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE İŞLEVSEL DİL BİLGİSİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
24
|
0
|
0
|
60
|
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|