|
|
|
Yüksek Lisans Programları
SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
- TÜRKÇE VE SOSYAL BİLİMLER EĞİTİMİ
- SOSYAL BİLGİLER EĞİTİMİ
- Tezli Yüksek Lisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Program 13.11.2019 tarihinde açılmış olup 2019-2020 Akademik yılı Bahar yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır. | Kazanılan Derece | Tezli Yüksek Lisans | Derecenin Düzeyi | Yüksek Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | En az yedi ders, bir seminer dersi, ve tez çalışması olmak üzere en az 21 Ulusal Kredi, 120 AKTS Kredisi. | Program Profili | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği programının amacı, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği mesleği alanında hizmet verebilecek düzeyde bilgi ve beceri ve tutumlarla donatılmış, etik değerleri özümsemiş, dünya gerçeklerinin farkında olan ve hayat boyu öğrenmenin önemini benimsemiş, alanında eğitim, öğretim ve araştırma yapabilecek düzeyde bilgi, beceri, tutum ve deneyime sahip, eleştirel düşünebilen, özgüveni yüksek ve alanıyla ilgili yenilikleri takip edebilecek öğretmenler yetiştirmektir. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | ezunlarımız özel ya da devlet ilköğretim okullarında Sosyal Bilgiler öğretmeni veya yönetici olarak istihdam edilmektedir. Bununla birlikte öğrenciler, Sosyal Bilgiler Eğitimi Ana Bilim Dalı veya bu alandan öğrenci kabul eden diğer bilim dallarında yüksek lisans ve doktora yaparak yükseköğretim kurumlarında öğretim elemanı, ilköğretim okullarında öğretmen olarak görev yapmaktadır. Bu program mezunları, KPSS´den gereken puanı almaları durumunda MEB tarafından Sosyal Bilgiler öğretmeni olarak atanmaktadır | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla lisansüstü programlarında öğrenim görebilirler | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır. | Mezuniyet Koşulları | En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Cumhuriyet Mahallesi No:218 Altınordu / ORDU PK : 52200 Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500 | Bölüm Olanakları | |
Program Çıktıları
|
|
1 | Sosyal Bilgiler öğretmenliği temel alanında uzmanlık düzeyinde bilgilere sahip olur. | 2 | Sosyal Bilgiler dersini oluşturan disiplinler arasındaki etkileşimi kavrar. | 3 | Uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 4 | Alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur. | 5 | Sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözer. | 6 | Alanındaki bir sorunu bağımsız olarak kurgular, çözüm yöntemi geliştirir ve uygular. | 7 | Sosyal Bilgiler alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda yeni stratejik yaklaşımlar geliştirir ve çözüm üretir. | 8 | Alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirir, öğrenmeyi yönlendirir ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütme yetkinliğine sahip olur. | 9 | Sosyal Bilgiler alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, farklı seviyelerde, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. | 10 | Sosyal ilişkileri ve bunlarla ilgili normları değerlendirir, bunları geliştirir ve gerektiğinde değişmesi için girişimde bulunur. | 11 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir ve bunları öğretme ve denetleme yetkinliğine sahip olur. | 12 | Alanında özümsediği bilgileri ve problem çözme yeteneğini disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
SBE6001B
|
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
SBE6002B
|
BİLİMSEL YAYIN ETİĞİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
SBE6011
|
ÇEVRE EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
SBE6023
|
DEMOKRASİ EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
SBE6013
|
ELEŞTİREL MEDYA OKUR-YAZARLIĞI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
6
|
SBE6015
|
İNSAN HAKLARI EĞİTİMİ VE İNSAN HAKLARI SORUNLARI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
7
|
SBE6025
|
MEKAN VE YER
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
SBE6007
|
NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
9
|
SBE6021
|
SORUMLULUK EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
SBE6017
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE ARAÇ GEREÇ KULLANIMI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
11
|
SBE6009
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE DEZAVANTAJLI GRUPLAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
12
|
SBE6005
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE GÜNCEL VE TARTIŞMALI KONULAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
13
|
SBE6003
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
14
|
SBE6000T
|
TEZ DANIŞMANLIĞI
|
Zorunlu
|
0
|
1
|
0
|
0
|
15
|
SBE6000U
|
UZMANLIK ALAN DERSİ
|
Zorunlu
|
8
|
0
|
0
|
0
|
16
|
SBE6019
|
VATANDAŞLIK, VATANDAŞLIK EĞİTİMİ MODELLERİ VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİNE İLİŞKİN ÖZEL KONULAR
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
50
|
1
|
0
|
0
|
|
|
1
|
SBE6022
|
AHLAK VE KARAKTER EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
2
|
SBE6020
|
BARIŞ EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
3
|
SBE6024
|
DEĞERLER EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
4
|
SBE6004
|
İNSAN HAKLARI, DEMOKRASİ VE VATANDAŞLIK EĞİTİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
5
|
SBE6008
|
İSTATİSTİK VE VERİ ÇÖZÜMLEMESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
6
|
SBE6012
|
KANIT TEMELLİ ÖĞRENME
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
7
|
SBE6026
|
KAVRAM ÖĞRETİMİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
8
|
SBE6000S
|
SEMİNER
|
Zorunlu
|
0
|
0
|
0
|
0
|
9
|
SBE6010
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNDE TEKNOLOJİ KULLANIMI
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
10
|
SBE6006
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ARAŞTIRMALARIN İNCELEMESİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
11
|
SBE6014
|
SOSYAL BİLGİLER ÖĞRETİMİNİN FELSEFİ TEMELLERİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
12
|
SBE6018
|
SOSYAL BİLGİLERDE BİLİMSEL KRİTİK
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
13
|
SBE6016
|
SOSYAL BİLGİLERDE METODOLOJİ
|
Zorunlu
|
3
|
0
|
0
|
0
|
Toplam |
36
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|