|
|
|
Lisans Programları
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU
- BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETMENLİĞİ
- Lisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü 2547 sayılı kanunun 2880 kanunla değişik 7/d-2 maddesi uyarınca 2014 tarihinde öğrenci alım kabulüne karar verilmiştir. Bölümün eğitim dili Türkçe ve öğrenim süresi 4 yıldır. Programda, teorik ve uygulamalı olmak üzere ‘Alan Bilgisi’, ‘Öğretmenlik Meslek Bilgisi’ ve ‘Genel Kültür’ derslerine yer verilmektedir. | Kazanılan Derece | Programı tüm gereksinimlerini yerine getirerek başarı ile tamamlayan mezunlar "Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği alanında Lisans Diploması" derecesi alırlar.
Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü mezunları;
•Milli Eğitim Bakanlığına bağlı ilkokul, ortaokul ve liselerde beden eğitimi ve spor öğretmeni olarak,
• Üniversitelerin Beden Eğitimi ve Spor Eğitimi veren programlarında öğretim elemanı olarak çalışabilmektedirler.
| Derecenin Düzeyi | Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Programa öğrenci kabulü “Ordu Üniversitesi Hakkında” bölümünde yer alan “Öğrenci Kabulü” başlığı altında ayrıntılı bir şekilde açıklanmıştır. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Türk Yüksek Öğretim kurumlarında önceki formal (örgün ) öğrenmenin tanınması dikey, yatay ve üniversite içindeki içindeki geçişler Yüksek Öğretim Kurulu'nun belirlemiş olduğu "YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARINDA ÖNLİSANS VE LİSANS DÜZEYİNDEKİ PROGRAMLAR ARASINDA GEÇİŞ, ÇİFT ANADAL, YAN DAL İLE KURUMLAR ARASI KREDİ TRANSFERİ YAPILMASI ESASLARINA İLİŞKİN YÖNETMELİK " kapsamında gerçekleştirilmektedir. Türkiye'de örgün eğitim kurumları dışında formal olmayan sertifikaya dayalı veya tecrübeye dayalı (in-formal ve non-formal ) öğrenmenin tanınma süreci henüz başlangıç aşamasındadır. Bu nedenle Ordu Üniversitesi'nin tüm programlarında önceki öğrenmenin tanınması tam olarak başlatılmış değildir. Ancak, programların eğitim planlarında yer alan İngilizce gibi dersler için her akademik dönem başında muafiyet sınavı düzenlenmektedir. Bu derslerden beklenen yeterlilikleri sağladığını düşünen öğrenciler yapılan sınavlara girme hakkına sahiptir. Sınava girip başarılı olan öğrenciler ders programında ilgili derslerden muaf olurlar. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Bölümden mezun olabilmek için, ‘Ordu Üniversitesi Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği’ndeki koşulları yerine getirmek ve Ek-1’de verilen bütün zorunlu dersleri ve belirtilen sayıdaki seçmeli dersleri toplam 158 kredi olacak şekilde başarı ile tamamlamak gerekir. Normal öğretim süresi 4 yıldır. Öğrenciler mezun olmadan önce gerekli olan bütün zorunlu ve seçmeli dersleri almak, geçmek ve en az 2.00 genel ortalamaya ulaşmak zorundadır. Derslere %70 devamlılık gerekmektedir. Resmi öğretim dili Türkçe’dir. | Program Profili | Porgam Yök tarafından belirlenmektedir. 4 sene ve 8 yarıyıldan oluşmaktadır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Bölümü’nde lisansını tamamlayanlar, Üniversiteler, Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı resmi ve özel okullar, halk eğitim merkezleri, Gençlik ve Spor Bakanlığı merkez ve taşra teşkilatları, spor federasyonları, spor kulüpleri, fiziksel uygunluk (fitness) merkezleri ve sporcu eğitim merkezlerinde çalışabileceklerdir. Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı ilk ve orta öğretim okullarındaki iş tanımları; her yaş düzeyinde ve uzmanlaşma koşuluyla engellilerde, oyun-hareket eğitimine, temel spor eğitimine, halk oyunlarına ve dans eğitimine ilişkin beden eğitimi ve spor programlarının hazırlanması, geliştirilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi şeklinde yapılabilir. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde İngilizce dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla kendi alanlarında veya ilgili alanlarda Lisansüstü programlarda öğrenim görebilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Vize final ve bütünleme sınavları yapılmaktadır. Derslerde pratik veya teorik sınavlar uygulanmaktadır. | Mezuniyet Koşulları | Mezuniyet koşulları “Yeterlilik Koşulları ve Kuralları” bölümünde açıklandığı gibidir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Yrd. Do.ç. Dr. Ayhan DEVER - ayhandever@odu.edu.tr - 452-226 5249 | Bölüm Olanakları | Mevcut öğretim elemanlarının yeterliliklerinin yüksek olması ve Ordu Üniversitesinde bulunan spor tesisleri vb. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Temel ve uygulamalı bilimler ile sosyal bilimlerin temel kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme | 2 | Olay ve olgu karşısında durumu felsefi, tarihsel, sosyolojik ve ekonomik yönleriyle tanımlayabilme ve açıklayabilme | 3 | Beden eğitimi ve spor alanının belli başlı kavramlarını, varsayımlarını, tartışmalarını, araştırma ve inceleme yöntemlerini kullanabilme | 4 | Bir bilgiye ait kavramsal çercevenin öğrencinin öğrenmesini nasıl etkilediğini anlayabilme | 5 | Öğreteceği alan ile ilgili bilgileri, diğer konu alanları ile ilişkilendirerek; alanın okul çapında uygulanan program içindeki yerini anlayabilme | 6 | Alana ait bilgilerin karmaşık, sürekli ve değişen bir yapıda olduğunu kavrayabilme | 7 | Farklı bakış açılarını kabul ederek bilginin nasıl geliştiğini öğrencilere aktarabilme | 8 | Öğrettiği alana ilişkin gelişmeleri yakından izleyerek, günlük yaşamla ilişkisini kurabilme | 9 | Sürekli öğrenmeyi alışkanlık hale getirerek alana ile ilgili faaliyetelere ve alanın öğretimi konusundaki profesyonel etkinliklere aktif olarak katılabilme | 10 | Öğrencilerin çeşitli özelliklerini (fiziksel,sosyo-ekonomik,zihinsel,duygusal ve psikomotor) tanıyabilme | 11 | Bireysel farklılıkların, içsel ve dışsal motivasyonun, çalışma ve öğrenme alışkanlıklarının, kalıcı ve anlamlı öğrenmede önemli olduğunu kavrayabilme | 12 | Öğreteceği alanın temel kavramlarını, araştırma ve inceleme araçlarını ve yapılarını anlayarak alanın bu özelliklerini öğrenciye anlamlı gelecek biçimde öğrenme deneyimlerini yaratabilme | 13 | Eleştirel düşünme, problem çözme ve performans becerilerine ait gelişmelerini özendirmek için çeşitli öğretim stratejilerini uygulabilme | 14 | Öğrencilerin aktif biçimde ders katıldığı, anlamlı ve kalıcı öğrenmenin oluştuğu, öğrencinin kendini güvende hissettiği bir öğrenme ortamı oluşturabilmeiçin gerekli olan birey ve grup yönentimi ilke vs stratejilerini uygulayabilme | 15 | Öğrencinin bilişsel, duyuşsal sosyal fisiksel gelişimini sürekli olarak değerlendirmek için formal ve informal değerledirme stratejilerini kullanabilme | 16 | Öğrencilerin sağlıklı bir biçimde gelişmelerini sağlayabilmeleri için kendilerini tanıma, okula uyum, fiziksel gelişmeleri ile ilgili sınıf içi ve dışı etkinlikleri, başarı düzeyleri, öğrenme ve çalışma alışkanlıkları ilgi ve yetenekleri ile meslek seçimi konularında rehberlik yapabilme | 17 | Öğrencilerin temel okuma, yazma, matematik, iletişim ve diğer yaşamsal becerilerini geliştirmelerine yardım ederek öğrencilerin mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimini destekleyecek öğrenme fırsatları yaratabilme | 18 | Bedensel, ruhsal ve zihinsel özellikler bakımından, özel eğitime gereksinim duyan öğrencilere, özelliklerine uygun olanak ve fırsatlarını yaratabilme | 19 | Ergenlerin nasıl öğrendiklerini, nasıl geliştiklerini bilerek ve onlara entellektüel, mesleki, toplumsal ve kişisel gelişimlerini destekleyecek öğrenme fırsatları oluşturabilme | 20 | Öğrencilerin öğrenmesini ve bireysel gelişimlerini desteklemek için öğrenci velileri, okuldaki meslektaşları ve sivil toplum örgütleri ile ilişkiler kurabilme | 21 | Eğitim sisteminin temel ilkeleri, amaçları, sorunları ve geleceği hakkında duyarlılık gösterebilme | 22 | Öğretmenlik mesleği için geçerli olan etik kurallara her zaman uygun davranabilme | 23 | Toplumda spor kültürünün oluşturulması, farklı sporların tanıtılması ve spora katılımın yaygınlaştırılması için geçerli stratejiler geliştirebilme | 24 | Sporda yetenek tarama ve seçme kriterlerini kullanarak farklı spor branşlarına yatkın yetenekleri ortaya çıkarabilme |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 5 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
MB3052018352
|
EĞİTİMDE PROGRAM GELİŞTİRME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
2
|
MB3072018352
|
EĞİTİMDE PROJE HAZIRLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
MB3092018352
|
ELEŞTİREL VE ANALİTİK DÜŞÜNME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
4
|
4
|
MB3112018352
|
HASTANEDE YATAN ÇOCUKLARIN EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
MB4062018352
|
ÖĞRETİMİ BİREYSELLEŞTİRME VE UYARLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
2
|
MB4082018352
|
SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
3
|
MB4102018352
|
YETİŞKİN EĞİTİMİ VE HAYAT BOYU ÖĞRENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|