1 | Beslenme ve Diyetetik alanındaki kanıta dayalı temel ve mesleki bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır. |
2 | Beslenme ve diyetetik alanındaki güncel ileri düzey bilgileri kullanarak, disiplinler arası etkileşime de girerek etik ilkeler doğrultusunda alanına yenilik getirecek özgün düşünce ve/veya araştırmayı bilgisayar ve teknolojik donanımları kullanarak yapma, uygun istatistiksel yöntemleri kullanma, değerlendirme ve raporlama bilgisine sahiptir. |
3 | Beslenme ve Diyetetik alanında edindiği güncel bilgi ve becerileri kullanarak sağlıklı bireylerin, toplumun ve hasta bireylerin beslenme durumunu saptama, kronik hastalıklarda tıbbi beslenme tedavisi ilkelerini öğrenerek bu hastalara beslenme programı planlama becerisini kazanır. |
4 | Üretim tüketim zincirinde birey ve toplumun besin kalitesine etki eden etmenleri değerlendirebilme ve besin güvenliği, güvencesine yönelik standartlar ve yasal düzenlemeleri uygulayabilme bilgisine sahip olur. |
5 | Tüm yaşam döngüsü boyunca farklı sosyodemografik özelliklere sahip bireylerin ve toplumun beslenme durumunu dikkate alarak ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme sorunlarına yönelik çözüm ve önerilerin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir. |
6 | Toplumun sağlığını ve yaşam kalitesini geliştirmek amacıyla evrensel etik ilkeler, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler doğrultusunda özgün proje, araştırma ve program planlama, uygulama, süreci izleme, değerlendirme ve raporlama becerisi kazanır. |
7 | Beslenme ve diyetetik uygulamaları ile ilgili güncel teknolojileri ve ekipmanları kullanır, veri tabanlarını sürekli ve etkin şekilde tarayarak kanıta dayalı doğru bilgiye ulaşır, işlevsel eğitim materyalleri geliştirir, bilim, teknoloji, eğitim ve sağlık konusundaki son gelişmeleri takip edebilme ve kendini sürekli geliştirme becerisi kazanır. |
8 | Sağlık bilimleri ile ilgili mevzuata ve kalite yönetimi süreçlerine uygun davranma, politika geliştirmeye katkı sağlar. |
9 | Beslenme ve diyetetik alanı ile ilgili ulusal/uluslararası düzeyde bireysel ve ekip çalışması planlama ve yürütebilme, araştırma hipotezi ve araştırma sorularını oluşturabilme, literatür araştırması yapabilme, veri toplama, istatistiksel yöntemleri uygulayabilme, araştırma raporlarını ve makaleleri okuyup, yorumlayabilme, anlaşılır ve etkili bir şekilde araştırma proje önerisi yazabilme yeteneği kazanır. |
10 | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir. |
11 | Beslenme ve diyetetik alanında almış olduğu kuramsal ve uygulamalı eğitim doğrultusunda hasta değerlendirebilir, öykü alabilir, tıbbi beslenme tedavisi planlayabilir ve sağlık ekibinin diğer üyeleri ile hastayı yeniden değerlendirip görüş ve önerilerde bulunabilir.
|
12 | Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri kullanarak veri toplama, değerlendirme ve yorumlama yapabilir, sorunları tanıyıp analiz edebilir, çözüm önerileri sunabilir, bilgiyi paylaşır ve ekip ile uyumlu çalışabilir. |
13 | Beslenme ve diyetetik ile ilgili bilgisayar programları ve ilgili teknolojileri kullanabilir. |
14 | Beslenme ve diyetetik alanında almış olduğu bilgi birikimini kullanarak mesleğini bağımsız olarak yürütebilir, ekibin diğer elemanları ile etkin iletişim ve işbirliği içerisinde sorumluluk alabilir. |
15 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen problemlerin çözümünde etkin ekip üyesi olarak sorumluluk alabilir. |
16 | Beslenme ve diyetetik alanında edindiği bilgi ve becerileri uygun şekilde değerlendirebilir.
|
17 | Beslenme ve diyetetik uygulamaları için gereken güncel bilgilere erişebilir, yaşam boyu öğrenmeyi benimser ve alanı ile ilgili eğitim ve tanıtım programlarına (kongre, sempozyum, seminer...) katılabilir.
|
18 | Beslenme ve diyetetik uygulamalarına yönelik ulusal/uluslararası literatürde tanımlı güncel araştırmalar ile yasal mevzuatları takip etme ve değerlendirme yetkinliği kazanır. |
19 | Tıbbi beslenme tedavisi ile ilgili tedavi sürecini izleyerek bu konuda, disiplinler arası iletişimle çözüm üretebilir ve sağlık ekibini üyeleri ile etkili iletişim kurabilir. |
20 | Beslenme ve diyetetik uygulamalarının gerektirdiği etik değerleri öğrenir ve bu değerlerin yaygınlaşmasına katkı sağlayarak örnek davranışlar sergiler. |
21 | Beslenme ve diyetetik alanı ile ilgili kişi ve kurumlara düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak iletebilir. |
22 | Hasta ve tedaviye yönelik düşüncelerini ve sorunlara ait çözüm önerilerini ekip çalışması içerisinde sürecin etkin elemanı olarak paylaşabilir. |
23 | Yaşadığı sosyal çevrede diğer meslek grupları ile proje ve etkinlikler düzenleyip yürütebilir. |
24 | Sözel ve yazılı olarak kendini ifade edebilir. |
25 | Beslenme ve diyetetik alanında ulusal ve uluslararası düzeyde güncel gelişmeleri takip eder. |
26 | Birey ve toplumun sağlıklı ve güvenli besine ulaşması için gerekli strateji ve politikaları geliştirme ve uygulamalarında görev alır. |
27 | Toplum sağlığının korunması ve sağlık düzeyini geliştirmeye yönelik gerekli eğitim ve araştırma uygulamaları ile bu kapsamdaki faaliyetlerin yönetimi ve danışmanlığında görev alır. |
28 | Hastalıkların tedavisi sürecinde bireylerin beslenme durumunu saptama, kanıta dayalı beslenme programları planlama, uygulama ve sonuçlarını bilimsel olarak değerlendirme becerisi kazanır. |
29 | Beslenme ve diyetetik uygulamalarının gerektirdiği yabancı dil, istatistiki bilginin yanı sıra alana özgü bilişim ve iletişim teknolojileri kullanma becerisi kazanır. |
30 | Besinlerin üretim süreci ile besin zincirinde kalite ve gıda güvenliğini etkileyen faktörleri değerlendirme yetkinliği kazanır. |
31 | Besin analizi ve ürün geliştirmeye yönelik analiz metotlarını öğrenir, laboratuvar uygulamalarını yapar, sonuçlarını değerlendirir ve alana özgü teknolojileri kullanma becerisi kazanır. |