|
|
|
Önlisans Programları
TEKNİK BİLİMLER MESLEK YÜKSEKOKULU
- GELENEKSEL EL SANATLARI
- Önlisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş |
Okulumuz 1976-1977 eğitim öğretim yılında Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı olarak İnşaat ve Elektrik bölümleriyle açılmıştır. 1982-1983 eğitim öğretim yılında Karadeniz Teknik Üniversitesi'ne bağlanmıştır. 2001-2002 eğitim öğretim yılında İnşaat, Elektrik, Makine Resim ve Konstrüksiyon II. öğrenimleri açılmıştır. El Sanatları Bölümüne bağlı Geleneksel El Sanatları Programında eğitim öğretim 2002/2003 eğitim öğretim yılında ikinci öğretim olarak başlamıştır. Ordu üniversitesi El Sanatları Bölümü, Geleneksel El Sanatları Programı birinci öğretimi 2009 yılında açılmıştır. Geleneksel El Sanatları programının birinci öğretimi aktif olup 50 öğrenci alınmaktadır.
| Kazanılan Derece | Geleneksel El Sanatları Programından mezun olan öğrenciler tekniker ünvanını kazanmaktadırlar. | Derecenin Düzeyi | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | ÖSYM sınavı ve sınavsız geçiş ile öğrenci kabul edilmektedir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | Daha önce öğrenim gördükleri yurt içi veya yurt dışındaki diğer Yüksek-öğretim Üniversitesinden gelen öğrenciler, ilk hafta içinde başvurdukları takdirde kredi ve not transfer talepleri, ilgili öğrenim birimi yönetim kurulu tarafından değerlendirilerek bütün öğrenimini kapsayacak şekilde ve bir defaya mahsus olmak üzere karara bağlanır. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | Geleneksel El Sanatları Programı öğrencilerinin mezuniyetleri için 4 yarı yılda toplam 120 AKTS'lik ders yükünü başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. | Program Profili | Özellikle el sanatlarında çok çeşitli alanlarda çok çeşitli değerlere sahip olan ülkemizde bu değerlerin aktarılması ve korunması, yenileme yapılması için nitelikli iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Ülkemizde var olan milli servetlerin korunması ve bunların çoğaltılarak kültürümüzün yayılması önem taşımaktadır. Mimari eserlerde uygulanan restorasyonlar da kalemişi, çini, seramik, alçı işleri, gibi alanlarda yetişmiş iş gücüne ihtiyaç duyulmaktadır. Geleneksel el sanatlarımızın yaşatılması, tezhib, minyatür, ebru, çini, vitray, nakış, dokuma, desen tasarımı gibi alanlarında araştırmacı, tasarımcı, yetenekli, teorik bilgi ve teknik açıdan sağlam, uygulama yeteneği kazanan ayrıca üretilen bilgiyi günümüz teknolojisine aktaracak nitelikte iş gücü yetiştirmek programımızca amaçlanmıştır. | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Geleneksel El Sanatları alanından mezun olan öğrenciler, kazandıkları yeterlilikler doğrultusunda, usta öğretici ya da eğitmen olarak, Halk Eğitimlerde, Sosyal Hizmetlerde, Kültür Merkezleri,Rehabilitasyon merkezleri veya ilgili kamu ve özel işletmelerde istihdam olanaklarına sahiptirler. Çini atölyeleri, ahşap dekorlama, nakış, örgü, dokuma atölyelerinde, hediyelik eşya üretimi yapan işletmeler, moda evleri, mefruşat ev tekstili işletmelerinde tasarım, süsleme veya el dekoru, ünitelerinde çalışabilirler. Ayrıca kendi iş yerlerini atölyelerini de açabilirler. Restorasyon üzerine çini, kalemişi, altınvarak veya ilgili ünitelerde Milli Saraylarda, Vakıflarda, özel firmalarda da istihdam alanlarını bulmaktadırlar. | Üst Derece Programlarına Geçiş | Programı bitirenler, Dikey Geçiş Sınavı sonuçlarına göre; Çiçek, Örgü, Dokuma öğretmenliği, Dekoratif Sanatlar öğretmenliği, Halı, Kilim ve Eski Kumaş Desenleri, Geleneksel Türk El Sanatları bölümlerine başvurabilirler. Ayrıca, Açık Öğretim Fakültesi iktisat ve işletme bölümlerine de doğrudan kayıt yaptırabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Mesleki uygulama ağırlıklı ders durumuna göre; uygulamalar (projeler, çizimler, sunumlar, vb.) üzerinden veya yazılı sınav ile notlar verilir. Değerlendirme 4'lü kredi, sistemine göre yapılır. Yıl içi sınav değerlendirmesi; ara sınavın %40'ı alınır ve projeler, ödevler ve uygulamalar ile belirlenmektedir. Yıl sonu sınavlarının % 60'ı alınarak yıl içi ortalaması geçme notunu belirlemektedir. | Mezuniyet Koşulları | Geleneksel El Sanatları Programı öğrencilerinin mezuniyet için 4 yarı yılda toplam 120 AKTS'lik ders yükünü başarı ile tamamlamış olmaları gerekmektedir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | Tam Zamanlı | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Ordu Üniversitesi Teknik Bilimler Meslek Yüksekokulu, El Sanatları Bölümü, Geleneksel El Sanatları Programı
Akyazı Mahallesi, Plaj Mevki 52200 ORDU/TÜRKİYE, Telefon:0(452)2334865/4177, Fax: 0(452)2335230, Fatmapamuk@odu.edu.tr
| Bölüm Olanakları | Bölümümüzde, alanında uzman kadrolu dört öğretim görevlisi bulunmaktadır. Geleneksel El Sanatları programına 50 öğrenci alınmaktadır. Birinci ve ikinci öğretimi şuan aktiftir. Derslikleri, bilgisayar laboratuvarları ve mesleğinin gerektirdiği tüm atölye çalışmalarının yapılabildiği 50 kişilik el sanatları uygulama laboratuvarına bölümümüz sahiptir, kantin, çay bahçesi ve yemekhane imkanları da bulunmaktadır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Ota öğretimde kazanmış olduğu mesleki yeterlilikler üzerine uygulama ile desteklenen bir alanda bilgi/beceriye sahip olabilmeli | 2 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili edindiği teknik bilgileri kullanabilmeli | 3 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili edindiği uygulamalı bilgileri kullanabilmeli | 4 | Geleneksel El Sanatları alanında yeterli olacak düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmalı | 5 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili tanımı iyi yapılmış problemlerin çözümü için veri toplama ve kullanabilmeli | 6 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili pratik uygulamalarda gereken teorik bilgileri, el/veya düşünsel becerileri kullanabilmeli | 7 | Geleneksel El Sanatlarının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve bilişim-iletişim teknolojilerini kullanabilmeli | 8 | Alanındaki teknik bilgiyi tasarım gücüne dönüştürüp bağımsız olarak uygulayabilme ve çalışabilme | 9 | Mesleki özgüven | 10 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili çalışmalarda öngörülemeyen problemleri belirleme ve çözüm arama yeterliliği | 11 | Ekip çalışmasında uyumlu bir şekilde çalışabilme becerisi | 12 | Alanında bağımsız olarak öğrenmek ve öğrendiklerini uygulamak | 13 | Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alabilme | 14 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili konularda kişi ve kurumları bilgilendirebilmek için düşüncelerini yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek | 15 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincinde olmak ve bunu gerçekleştirmek | 16 | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek | 17 | Sosyal hakların evrenselliğine değer veren, iletişim kurabilen, kalite yönetimi ve süreçleri ile çevre koruma ve iş güvenliği konularını değerlendirebilme | 18 | Düşünce ve önerilerini teknik ve uygulama becerileriyle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilmek | 19 | Geleneksel El Sanatları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanmasında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak | 20 | Geleneksel El sanatları alanıyla ilgili gelişmeleri takip edebilme ve uygulamaya geçirebilme becerisi | 21 | Geleneksel El Sanatları alanıyla ilgili uygulamalar için gerekli teknikleri, araç ve gereçleri kullanabilme becerisi | 22 | El Sanatları alanında yerine göre teknikleri uygulayabilme sektörün beklentilerini karşılayacak şekilde tasarım, proje, planlama becerisi |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|