|
|
|
Önlisans Programları
ÜNYE MESLEK YÜKSEKOKULU
- MİMARİ RESTORASYON
- Önlisans
Program Tanımları
|
|
Kuruluş | Mimari Restorasyon bölümü 2016 yılında kurulmuş ve ilk öğrencilerini 2016-2017 eğitim öğretim yılı içerisinde almıştır. | Kazanılan Derece | Restorasyon Teknikeri | Derecenin Düzeyi | Ön Lisans | Kabul ve Kayıt Koşulları | Öğrenciler, MİMARİ RESTORASYON bölümüne Öğrenci Seçme & Yerleştirme Merkezinin (ÖSYM) yaptığı Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı sonucuna göre kabul edilmektedir. | Önceki Öğrenmenin (formal, in-formal, non-formal) Tanınması Hakkında Kurallar | MİMARİ RESTORASYON programında spesifik olarak kullanılan önceki öğrenimle ilgili düzenlemeler yoktur. Ortaöğretim seviyesinde eğitimini tamamlamış olması gerekmektedir. | Yeterlilik Koşulları ve Kuralları | MİMARİ RESTORASYON lisans programından mezun olarak bu alanda yeterlilik kazanabilmek için,
ders planındaki 120 AKTS kredisine sahip olan tüm dersleri başarmak
4.00 üzerinden en az 2.00 genel not ortalamasına sahip olmak
gerekmektedir. | Program Profili | MİMARİ RESTORASYON, önlisans programı (Bologna Süreci Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi’nde kısa düzey, TYYÇ’de beşinci düzey), mesleki eğitim ve uygulama ağırlıklı bir önlisans programı olup, özellikle, iş dünyasının ilgili olduğu alan ve düzeyde ihtiyaçlarını karşılamak ve mezunlarına bu alanda istihdama yönelik temel düzeyde bilgi ve pratik uygulama yeterlilikleri kazandırmak için tasarlanmıştır. Programın, “Eğitimde Uluslararası Standart Sınıflandırması (ISCED) 2011" ve “Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi (TYYÇ)”ne göre sınıflandırması ve eğitim alan kodları aşağıda verilmiştir:
•ISCED Eğitim Alan Kodu: 21 - Sanat
•ISCED Program Yeterlilik Düzeyi: 5, Categorisi (Profili): 55, Alt Categorisi: 554 - Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi
•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Temel Alan Kodu: 21 - Sanat
•Türkiye Yükseköğretim Yeterlilikler Çerçevesi Yeterlilik Türü (profili): Mesleki eğitim ağırlıklı önlisans derecesi | Mezunların İstihdam Profilleri (örneklerle) | Böüm mezunları mimari büro, atölye, şantiye ve arkeolojik kazı çalışma alanlarında, kültür ve turizm bakanlığına bağlı birimlerde, müzelerde, rölöve ve anıtlar müdürlüklerinde, konservasyon ve restorasyon merkez laboratuvarları müdürlüklerinde, büyükşehir belediyelerine bağlı KUDEB müdürlüklerinde, ilçe belediyelerine bağlı KUDEB müdürlüklerinde, vakıflar genel müdürlüğüne bağlı bölge müdürlüklerinde görev alabilirler.
| Üst Derece Programlarına Geçiş | Bölüm mezunları DGS ile mimarlık, şehir ve bölge planlama, iç mimarlık bölümlerine geçiş yapabilirler. | Sınavlar, Ölçme ve Değerlendirme | Yazılı Sınav, Proje, Sunum, Ödev | Mezuniyet Koşulları | Bir öğrencinin MİMARİ RESTORASYON programından mezun olabilmesi için,
*Genel not ortalaması 4.00 üzerinden en az 2.00 olması
*Eğitim-öğretim programında yer alan tüm zorunlu dersleri başarması
*Programda öngörülen diğer tüm çalışmaları başarması
*Toplam 120 AKTS kredilik iş yükünü tamamlaması
*İlgili Yönetim Kurulunca Mezuniyetine karar verilmiş olması gerekmektedir. | Çalışma Şekli (Tam Zamanlı, e-öğrenme ) | - | Adres ve İletişim Bilgileri (Program Başkanı, AKTS/DS Koordinatörü) | Atatürk Mah. Sami Soysal Cad. No:19 Ünye Meslek Yüksekokulu Ünye/Ordu
Ögr.Gör.Mehmet Alper YENER | Bölüm Olanakları | Hayat boyu öğrenmenin ve araştırmanın önemini kavrayarak mesleği ile ilgili ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip edebilme, sürekli yenilenme bilincini kazanma ve yeterli düzeyde yabancı dil bilgisine (İngilizce) sahip olmak,edindiği bilgi ve becerileri kullanarak meslekle ilgili alanlarda büro, atölye, şantiye, arkeolojik kazılarda, ören yerlerinde sorunları ele alabilme, belirleyebilme, bilgi toplama, yorumlama, çözüm önerileri geliştirebilme, proje ve onarım yapabilme becerisi kazanmaktır. |
Program Çıktıları
|
|
1 | Genel veya mesleki orta öğretimde kazanılan yeterlilikler üzerine kurulmuştur. Mimari restorasyon alanına özgü kültür, estetik, yöntem, teknik ve malzeme konusunda temel bilgi, beceri ve kavramlara sahiptir. | 2 | Rölöve, restitüsyon önerisi ve restorasyon projeleri üretirken tanımı iyi yapar.Mimari Restorasyona ait sorunların çözümü için gerekli olan verileri tanımlar. Bu tanımları kullanmayı projede ve uygulamada bilinçli bir biçimde yapar. | 3 | Restorasyon, konservasyon, rekonstrüksiyon ile ilgili tasarım ve uygulamaları meslekdaşlarına, üstlerine ve hizmet verdiği kişi ve gruplara açık biçimde somut olarak ifade eder. | 4 | İnterdisiplin bir çalışma yapar.Mesleklerarası dayanışmaya önem verir. | 5 | Restorasyon raporlarını yazar. | 6 | Bina cephelerini okuma yeteneği gelişmiştir. | 7 | Rölöve ölçümü yapar. | 8 | Restitüsyon önerisini hazırlar. | 9 | Restorasyon / rekonstrüksiyon projesi hazırlar. | 10 | ''Mimari Restorasyon''alanındaki bilgilerini rapor haline getirir. | 11 | Resmi kurumlarda iş takibini öğrenmiştir. | 12 | Koruma Kurullarındaki projeleri sonuçlandırır. | 13 | Yabancı dil bilir. | 14 | Temel bilgisayar kullanımı ile çizim, ofis, grafik üretim , yönetim yazılımlarını kullanır. | 15 | Sosyal sorumluluk, etik değerler ve sosyal güvenlik hakları ile ilgili bilgi ve beceri sahibidir. | 16 | İş sağlığı , iş güvenliği ve çevre koruma bilgi ve bilinç sahibidir. | 17 | Yüksek zorluktaki bezemeli yüzeylerin projelerini hazırlamada sabır gösterir. | 18 | Projeleri oluşturmada hüner sahibidir. | 19 | Ölçümleri pafta haline getirir. | 20 | Somut , tatbikat detaylarını içeren projeler hazırlar. | 21 | Malzeme tanımını, analizini yapar. | 22 | Sahada projeleri tatbik eder. | 23 | Ofis hizmetlerini çekip çevirir. | 24 | Grup halinde çalışma becerisini geliştirir. | 25 | İnterdisiplin çalışmada diğer meslek elemanları ile iletişim kurar. | 26 | Bürokratik sorunları çözmek için çalışır. | 27 | Proje süreçleri içinde yer alır. | 28 | Sanat ve tasarım alanındaki kendi çalışmalarını değerlendirir. | 29 | Sürekli öğrenme ve gelişme içindedir. | 30 | Öğrenimini aynı alanda bir ileri düzeye yönlendirir. | 31 | Teknolojik gelişmeleri takip eder. | 32 | Hedef kitlesini tanımlar.Hedef kitle ile ilişki kurar. | 33 | Alanı ile ilgili konuları uzman ya da uzman olmayan kişilere doğru aktarır. | 34 | En az bir yabancı dil bilir. Alanındaki yabancı yayınları izler. Meslekdaşları ile iletişim kurar. | 35 | Sosyal paylaşım için toplantılar düzenler. | 36 | Grup çalışması gerçekleştirir. | 37 | Mimari Restorasyon alanında, uygulamayı ilke ve projelere uygun olarak başarıyla yürütür. | 38 | Sanatsal, kültürel ve etik değerlere sahiptir. | 39 | Çevresel bilince sahiptir. | 40 | Iş güvenliği ve işçi sağlığına uyar. |
Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
| TYYÇ | Program Çıktıları |
| 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
| BİLGİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| BECERİ | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Öğrenme Yetkinliği ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(İletişim ve Sosyal Yetkinlik ) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 3 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 4 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| YETKİNLİKLER
(Alana Özgü Yetkinlik) | 1 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
| 2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | |
Müfredat
|
|
D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
1
|
ODUS0001
|
KAHVE KÜLTÜRÜ VE BARİSTA EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
2
|
ODUS0002
|
ÜSTÜN YETENEKLİLER VE EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
3
|
ODUS0003
|
METİNSEL OKUMA SÜREÇLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
4
|
ODUS0004
|
BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
5
|
ODUS0005
|
TEMEL FOTOĞRAF
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
6
|
ODUS0006
|
PORTFOLYO TASARIMI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
7
|
ODUS0007
|
MİTOLOJİ VE İKONOGRAFİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
8
|
ODUS0008
|
DENİZ KAZALARI VE KAZALARDA İNSAN FAKTÖRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
9
|
ODUS0009
|
KARADENİZDE BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
10
|
ODUS0010
|
DİKSİYON, ETKİLİ KONUŞMA VE HİTABET SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
11
|
ODUS0011
|
TİTANİK VE ANLATILMAMIŞ HİKAYESİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
12
|
ODUS0012
|
SAĞLIKLI BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
13
|
ODUS0013
|
SU VE DENİZ MİTOLOJİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
14
|
ODUS0014
|
BİLGİSAYAR DESTEKLİ ÜÇ BOYUTLU MODELLEME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
15
|
ODUS0015
|
PRATİK MEYVECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
16
|
ODUS0016
|
PRATİK BAĞCILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
17
|
ODUS0017
|
PRATİK SEBZECİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
18
|
ODUS0018
|
ORGANİK TARIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
19
|
ODUS0019
|
TARIM VE ÇEVRE İLİŞKİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
20
|
ODUS0020
|
GENEL TIBBİ BİTKİLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
21
|
ODUS0021
|
AKILLI ŞEHİRLER
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
22
|
ODUS0022
|
SOSYAL SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK VE KENT
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
23
|
ODUS0023
|
ÇEVRE VE İNSAN
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
24
|
ODUS0024
|
SAĞLIKLI YAŞAM VE EGZERSİZ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
25
|
ODUS0025
|
BAĞIMLILIK VE BAĞIMLILIKLA MÜCADELE
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
26
|
ODUS0026
|
YAŞAM DÖNGÜSÜNDE BESLENME
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
27
|
ODUS0027
|
GİRİŞİMCİLİK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
28
|
ODUS0028
|
KARİYER PLANLAMA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
29
|
ODUS0029
|
MODA FOTOĞRAFÇILIĞI VE SİTİLİZASYONU
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
30
|
ODUS0030
|
İŞ SAĞLIĞI VE GÜVENLİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
31
|
ODUS0031
|
MESLEK ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
32
|
ODUS0032
|
SANAT TARİHİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
33
|
ODUS0033
|
GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
34
|
ODUS0034
|
MARKA YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
35
|
ODUS0035
|
İLK YARDIM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
36
|
ODUS0036
|
PROJE YÖNETİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
37
|
ODUS0037
|
TÜRKİYE'NİN TURİZM COĞRAFYASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
38
|
ODUS0038
|
MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
39
|
ODUS0039
|
KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
40
|
ODUS0040
|
SOSYAL MEDYA
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
41
|
ODUS0041
|
MEDYA ETİĞİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
42
|
ODUS0042
|
İŞ HAYATINDA İLETİŞİM VE POZİTİF YAŞAM
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
43
|
ODUS0043
|
AÇIK VE UZAKTAN EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
44
|
ODUS0044
|
GÜNCEL EKONOMİK SORUNLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
45
|
ODUS0045
|
TEKNOLOJİ BAĞIMLILIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
46
|
ODUS0046
|
İŞARET DİLİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
47
|
ODUS0047
|
HAT SANATI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
48
|
ODUS0048
|
BİLGİSAYAR AĞLARI VE BİLGİ GÜVENLİĞİNE GİRİŞ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
49
|
ODUS0049
|
TIBBİ AROMATİK BİTKİLER VE DEĞERLENDİRME TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
50
|
ODUS0050
|
GÜNCEL FELSEFİ VE TEOLOJİK TARTIŞMALAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
51
|
ODUS0051
|
KİŞİSEL GELİŞİM ÖZ MOTİVASYON TEKNİKLERİ (İÇSEL İLETİŞİM)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
52
|
ODUS0052
|
YAZIŞMA TEKNİKLERİ EĞİTİMİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
53
|
ODUS0054
|
YENİ MEDYA OKURYAZARLIĞI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
54
|
ODUS0055
|
TÜRK SİNEMASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
55
|
ODUS0056
|
İNTERNET HUKUKU VE NETİKET
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
56
|
ODUS0057
|
ZEKA OYUNLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
57
|
ODUS0058
|
OKUMA KÜLTÜRÜ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
58
|
ODUS0059
|
KOMPOST HAZIRLAMA TEKNİKLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
59
|
ODUS0060
|
SULAMA İLE BİRLİKTE GÜBRELEME (FERTİGASYON)
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
60
|
ODUS0061
|
AMATÖR BALIKÇILIK
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
2
|
61
|
ODUS0062
|
GASTRONOMİDE SU ÜRÜNLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
62
|
ODUS0063
|
AKVARYUM HOBİSİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
63
|
ODUS0064
|
GÜNÜMÜZ DÜNYASINDA ENERJİ VE ENERJİ KAYNAKLARI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
64
|
ODUS0065
|
İLAÇ BİLİMİNDE GENEL KAVRAMLAR VE YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
65
|
ODUS0066
|
GELENEKSEL BİTKİLER VE ÜRÜN GELİŞTİRME STRATEJİLERİ
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
66
|
ODUS0067
|
KAMU POLİTİKASI
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
67
|
ODUS0068
|
BELEDİYECİLİKTE YENİ YAKLAŞIMLAR
|
Seçmeli
|
2
|
0
|
0
|
0
|
|
|
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center
/ ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|
|
|