Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ1122022148 | PHONETICS II | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
The specific aim of the course is to provide students with a solid foundation for the study of the sound patterns of English. This is largely a practical course and students are thus introduced to the phonetic classification of the sounds of speech by means of a series of simple introspective experiments carried out inside their own vocal tracts, their throats, and mouths. By actually making sounds and attending to the muscular sensations that accompany their production students can discover how they are produced and learn how to describe and classify them. Students are encouraged to listen carefully and to notice differences in pronunciations. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Assoc. Prof. Turgay HAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler IPA sembolleri ile temsil edilen sesleri gösterebilir. | 2 | Transkripsiyon için sembolleri tanımlayabilir. | 3 | İngilizce sesli harfleri ayırt edebilir. | 4 | İngilizce ünsüzleri ayırt edebilir. | 5 | Spesifik telaffuz problemlerini belirleyin ve düzeltebilir. | 6 | Konuşurken kelimeleri nerede vurgulayacağını bilir. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
For the improvement in pronunciation and the success of the class as a whole, each of you must have prepared for each week’s assigned texts. |
Dersin İçeriği |
This course introduces students to basic concepts in phonetics, the scientific study of speech,
and in phonology, the study of sound patterns in various human languages with principal
emphasis on the English language. Students will gain an understanding of the articulatory
mechanisms for producing consonants, vowels, as well as stress and intonation. They will be
introduced to the International Phonetic Alphabet (IPA). |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Week I: Introducing syllables | | | 2 | Week II: Introducing word and sentence stress | | | 3 | Week III: Consonants at the end of and at the start of syllables | | | 4 | Week IV: Syllables: plural and other -s endings, past tense endings | | | 5 | Week V: Stress in two-syllable words | | | 6 | Week VI: Stress in compound words | | | 7 | Week VII: Stress in longer words | | | 8 | Week VIII: MIDTERM | | | 9 | Week IX: Sentence Stress | | | 10 | Week X: Unstressed words | | | 11 | Week XI: Pronouncing short words | | | 12 | Week XII: Pronouncing the verb 'be' | | | 13 | Week XIII: General Review | | | 14 | Week XIV: FINAL | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press.
Hancock, M. (2012). English Pronunciation in Use Intermediate with Answers. Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | | Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ6 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|