Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ1122022148PHONETICS IISeçmeli123
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
The specific aim of the course is to provide students with a solid foundation for the study of the sound patterns of English. This is largely a practical course and students are thus introduced to the phonetic classification of the sounds of speech by means of a series of simple introspective experiments carried out inside their own vocal tracts, their throats, and mouths. By actually making sounds and attending to the muscular sensations that accompany their production students can discover how they are produced and learn how to describe and classify them. Students are encouraged to listen carefully and to notice differences in pronunciations.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Assoc. Prof. Turgay HAN
Öğrenme Çıktıları
1Bu dersi başarıyla tamamlayan öğrenciler IPA sembolleri ile temsil edilen sesleri gösterebilir.
2Transkripsiyon için sembolleri tanımlayabilir.
3İngilizce sesli harfleri ayırt edebilir.
4İngilizce ünsüzleri ayırt edebilir.
5Spesifik telaffuz problemlerini belirleyin ve düzeltebilir.
6Konuşurken kelimeleri nerede vurgulayacağını bilir.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
-
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
For the improvement in pronunciation and the success of the class as a whole, each of you must have prepared for each week’s assigned texts.
Dersin İçeriği
This course introduces students to basic concepts in phonetics, the scientific study of speech, and in phonology, the study of sound patterns in various human languages with principal emphasis on the English language. Students will gain an understanding of the articulatory mechanisms for producing consonants, vowels, as well as stress and intonation. They will be introduced to the International Phonetic Alphabet (IPA).
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Week I: Introducing syllables
2Week II: Introducing word and sentence stress
3Week III: Consonants at the end of and at the start of syllables
4Week IV: Syllables: plural and other -s endings, past tense endings
5Week V: Stress in two-syllable words
6Week VI: Stress in compound words
7Week VII: Stress in longer words
8Week VIII: MIDTERM
9Week IX: Sentence Stress
10Week X: Unstressed words
11Week XI: Pronouncing short words
12Week XII: Pronouncing the verb 'be'
13Week XIII: General Review
14Week XIV: FINAL
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press. Hancock, M. (2012). English Pronunciation in Use Intermediate with Answers. Cambridge University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
TOPLAM0
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
-
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1455454554545545545
ÖÇ2545545555555555555
ÖÇ3555555555555555555
ÖÇ4555555555555555555
ÖÇ5555555555555555555
ÖÇ6455554555555555555
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00