Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ2132021148 | BIBLICAL LITERATURE | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ders, edebi metinlerdeki İncil temalarını belirlemelerine yardımcı olarak öğrencilerin İngilizce metin okuma deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçlar. Bunu başarmak için ders, önemli İncil temalarına ve hikayelerine bir giriş sunar. Kompozisyonunun tarihi ve kendi metinlerarası kalıpları da dahil olmak üzere İncil'in karmaşıklığı ve zenginliği araştırılır. Şiir, drama ve romanlardaki İncil temaları geniş bir perspektiften ele alınmakta ve önemleri tartışılmaktadır. Metinlerarasılık hakkındaki teoriler İncil ile ilgili olarak ele alınır ve İncil metninin King James Versiyonunun tarihi ve etkisi vurgulanır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Ece ÖZPINAR |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bu kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, İncil'deki önemli temaların ve hikayelerin tarihi ve yorumlanması hakkında iyi bir anlayışa sahip olurlar. | 2 | Seçilmiş edebi metinlerdeki İncil temalarını ve hikayelerini tanımlar ve önemlerini değerlendirirler. | 3 | İncil ve edebiyatla ilgili oldukları için metinlerarasılık teorileri hakkında bir anlayış sergilerler. |
|
Öğrenim Türü |
İkinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
yok |
Dersin İçeriği |
Bu kurs, hem İbranice İncil'den hem de Yeni Ahit'ten başlıca kitaplara bir giriş niteliğindedir. Edebi tekniklere, orijinal İbranice ve Yunancadan yapılan çevirilerden kaynaklanan konulara ve farklı tarihsel dönemlere özel önem verilmiştir. Bu ders, İncil tarihi, edebiyatı ve yorumuna genel bir giriş niteliğindedir. Kendi başına veya din, sanat, edebiyat, film ve diğer disiplinlerde daha fazla çalışma için bir temel olarak İncil hakkında temel bir anlayış arayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Öğrencileri, İncil edebiyatının ana karakterleri, anlatıları, şiirleri ve kompozisyon özellikleri ve bu yazıların nasıl Yahudi ve Hıristiyan yazıları haline geldiği hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Kurs aynı zamanda hem dini hem de dünyevi Mukaddes Kitabı okumaya yönelik çeşitli yaklaşımları keşfedecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş | | | 2 | Yaradılış | | | 3 | Yaradılış | | | 4 | Yaradılış | | | 5 | Yaradılış | | | 6 | Mısır'dan Çıkış | | | 7 | Mısır'dan Çıkış | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Leviticus, Numbers, and Deuteronomy | | | 10 | Samuel, Kings | | | 11 | Isaiah | | | 12 | Daniel | | | 13 | Synoptic Gospels (Mark, Matthew, and Luke) | | | 14 | Acts of the Apostles, Revelation | | | 15 | Final sınavları | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Metzger, Bruce M., and Roland E. Murphy, eds. The New Oxford Annotated Bible with Apocrypha: An Ecumenical Study Bible. Revised ed. New York, NY: Oxford University Press, 1991. ISBN: 9780195283563. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 1 | 8 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 13 | 1 | 13 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 4 | | | 5 | | 4 | | | | 4 | | | 5 | 3 | 3 | 4 | ÖÇ2 | | | 5 | 5 | | | 4 | 3 | | 4 | | 4 | 4 | | | | 5 | | ÖÇ3 | 4 | | 5 | | | 4 | 4 | | 4 | 4 | 4 | 3 | | 4 | | | 4 | |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|