Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ2132021148BIBLICAL LITERATURESeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Ders, edebi metinlerdeki İncil temalarını belirlemelerine yardımcı olarak öğrencilerin İngilizce metin okuma deneyimlerini zenginleştirmeyi amaçlar. Bunu başarmak için ders, önemli İncil temalarına ve hikayelerine bir giriş sunar. Kompozisyonunun tarihi ve kendi metinlerarası kalıpları da dahil olmak üzere İncil'in karmaşıklığı ve zenginliği araştırılır. Şiir, drama ve romanlardaki İncil temaları geniş bir perspektiften ele alınmakta ve önemleri tartışılmaktadır. Metinlerarasılık hakkındaki teoriler İncil ile ilgili olarak ele alınır ve İncil metninin King James Versiyonunun tarihi ve etkisi vurgulanır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Ece ÖZPINAR
Öğrenme Çıktıları
1Bu kursu başarıyla tamamlayan öğrenciler, İncil'deki önemli temaların ve hikayelerin tarihi ve yorumlanması hakkında iyi bir anlayışa sahip olurlar.
2Seçilmiş edebi metinlerdeki İncil temalarını ve hikayelerini tanımlar ve önemlerini değerlendirirler.
3İncil ve edebiyatla ilgili oldukları için metinlerarasılık teorileri hakkında bir anlayış sergilerler.
Öğrenim Türü
İkinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
yok
Dersin İçeriği
Bu kurs, hem İbranice İncil'den hem de Yeni Ahit'ten başlıca kitaplara bir giriş niteliğindedir. Edebi tekniklere, orijinal İbranice ve Yunancadan yapılan çevirilerden kaynaklanan konulara ve farklı tarihsel dönemlere özel önem verilmiştir. Bu ders, İncil tarihi, edebiyatı ve yorumuna genel bir giriş niteliğindedir. Kendi başına veya din, sanat, edebiyat, film ve diğer disiplinlerde daha fazla çalışma için bir temel olarak İncil hakkında temel bir anlayış arayan öğrenciler için tasarlanmıştır. Öğrencileri, İncil edebiyatının ana karakterleri, anlatıları, şiirleri ve kompozisyon özellikleri ve bu yazıların nasıl Yahudi ve Hıristiyan yazıları haline geldiği hakkında bilgilendirmeyi amaçlamaktadır. Kurs aynı zamanda hem dini hem de dünyevi Mukaddes Kitabı okumaya yönelik çeşitli yaklaşımları keşfedecektir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş
2Yaradılış
3Yaradılış
4Yaradılış
5Yaradılış
6Mısır'dan Çıkış
7Mısır'dan Çıkış
8Ara Sınav
9Leviticus, Numbers, and Deuteronomy
10Samuel, Kings
11Isaiah
12Daniel
13Synoptic Gospels (Mark, Matthew, and Luke)
14Acts of the Apostles, Revelation
15Final sınavları
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Metzger, Bruce M., and Roland E. Murphy, eds. The New Oxford Annotated Bible with Apocrypha: An Ecumenical Study Bible. Revised ed. New York, NY: Oxford University Press, 1991. ISBN: 9780195283563.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Staj Durumu
yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım14228
Bireysel Çalışma14342
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma818
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma13113
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)93
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1434  5 4   4  5334
ÖÇ2  55  43 4 44   5 
ÖÇ34 5  44 4443 4  4 
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00