Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ11220221310 | PHONETICS II | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere İngilizce'nin ses kalıplarını çalışmak için sağlam bir temel sağlamaktır. Bu, büyük ölçüde uygulamalı bir derstir ve böylece öğrenciler, ses yollarında, boğazlarında ve ağızlarında gerçekleştirilen bir dizi basit içgözlemsel deney kullanarak konuşma seslerinin fonetik sınıflandırmasıyla tanıştırılır. Gerçekte sesler çıkararak ve üretimlerine eşlik eden kas duyumlarına katılarak öğrenciler bunların nasıl üretildiğini keşfedebilir ve bunları nasıl tanımlayıp sınıflandıracaklarını öğrenebilirler. Öğrenciler dikkatle dinlemeye ve telaffuzlardaki farklılıkları fark etmeye teşvik edilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Güzin ÇOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, çeşitli dillerin konuşma seslerini doğru bir şekilde temsil etmek ve analiz etmek için fonetik transkripsiyon sembollerini (IPA) uygulayabilecek ve ses üretim sürecini anladıklarını gösterebileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, artikülatörlerin hareketi ve hava akımı kontrolü dahil olmak üzere konuşma üretiminde yer alan fizyolojik mekanizmaları kavrayacak ve farklı konuşma seslerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir. | 3 | Öğrenciler, farklı konuşma seslerini ve diller arasındaki fonemik kontrastları ayırt etme becerisini geliştirecek ve işitsel ayrım becerilerinin gelişmiş olduğunu gösterebileceklerdir. | 4 | Öğrenciler vurgu, tonlama ve perde kalıpları dahil olmak üzere konuşmanın parçalar üstü özelliklerini tanıyabilecek ve analiz edebilecek ve bu özelliklerin dilbilimsel anlam ve iletişime nasıl katkıda bulunduğunu anlayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilere fonetikteki temel kavramları, konuşmanın bilimsel çalışmasını ve fonolojideki, temel vurgu İngilizce olmak üzere çeşitli insan dillerindeki ses kalıplarının incelenmesini tanıtır. Öğrenciler, ünsüzler ve sesli harflerin yanı sıra vurgu ve tonlama üretmek için artikülasyon mekanizmaları hakkında bir anlayış kazanacaklardır. Uluslararası Fonetik Alfabe (IPA) ile tanıştırılacaklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders İçeriğinin Açıklanması:
Hecelere giriş
Kelime vurgusuna giriş
Cümle vurgusuna giriş | | | 2 | Heceler: İlk ünsüz kümeleri
Heceler: Son ünsüz kümeleri
Hece yapısı ve -s sonları
Hece yapısı ve -ed sonları | | | 3 | Kelime vurgusu: İki heceli kelimeler
Kelime vurgusu: Bileşikler
Kelime vurgusu: Sondan bir önceki vurgulu son ekler
Kelime vurgusu: Sondan bir önceki vurguya karşı son ekler | | | 4 | Cümle vurgusu: Kısa emir cümleleri
Cümle vurgusu: Vurgusuz sözcükler
Cümle vurgusu: Zamirler
Cümle vurgusu: 'to be' | | | 5 | Cümle vurgusu: Yardımcı fiiller
Cümle vurgusu: Artikeller, edatlar ve bağlaçlar
Ünsüzü ünlüye bağlama
Ünlüyü ünlüye bağlama | | | 6 | Noktalamayı telaffuz etme
Kelimeleri gruplama | | | 7 | Konuşma sırasını koruma
Söylem belirteçleri | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Doğrudan konuşmayı telaffuz etme perdesi
Zıt stres | | | 10 | Önemli bilgilere vurgu
Zıt stres: Düzeltme | | | 11 | Tonlamaya giriş | | | 12 | Tonlama | | | 13 | Yüksek tonlar | | | 14 | Genel tekrar | | | 15 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press.
Hancock, M. (2012). English Pronunciation in Use Intermediate with Answers. Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|