Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ11120221310 | PHONETICS I | Seçmeli | 1 | 1 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı öğrencilere İngilizce'nin ses kalıplarını çalışmak için sağlam bir temel sağlamaktır. Bu, büyük ölçüde uygulamalı bir derstir ve böylece öğrenciler, ses yollarında, boğazlarında ve ağızlarında gerçekleştirilen bir dizi basit içgözlemsel deney kullanarak konuşma seslerinin fonetik sınıflandırmasıyla tanıştırılır. Gerçekte sesler çıkararak ve üretimlerine eşlik eden kas duyumlarına katılarak öğrenciler bunların nasıl üretildiğini keşfedebilir ve bunları nasıl tanımlayıp sınıflandıracaklarını öğrenebilirler. Öğrenciler dikkatle dinlemeye ve telaffuzlardaki farklılıkları fark etmeye teşvik edilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Güzin ÇOL |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Öğrenciler, çeşitli dillerin konuşma seslerini doğru bir şekilde temsil etmek ve analiz etmek için fonetik transkripsiyon sembollerini (IPA) uygulayabilecek ve ses üretim sürecini anladıklarını gösterebileceklerdir. | 2 | Öğrenciler, artikülatörlerin hareketi ve hava akımı kontrolü dahil olmak üzere konuşma üretiminde yer alan fizyolojik mekanizmaları kavrayacak ve farklı konuşma seslerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir. | 3 | Öğrenciler, farklı konuşma seslerini ve diller arasındaki fonemik kontrastları ayırt etme becerisini geliştirecek ve işitsel ayrım becerilerinin gelişmiş olduğunu gösterebileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Bu ders, öğrencilere fonetikteki temel kavramları, konuşmanın bilimsel çalışmasını ve fonolojideki, temel vurgu İngilizce olmak üzere çeşitli insan dillerindeki ses kalıplarının incelenmesini tanıtır. Öğrenciler, ünsüzler ve sesli harflerin yanı sıra vurgu ve tonlama üretmek için artikülasyon mekanizmaları hakkında bir anlayış kazanacaklardır. Uluslararası Fonetik Alfabe (IPA) ile tanıştırılacaklar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders İçeriğinin Açıklanması: Harfler ve Sesler; Ünlülere ve ünsüzlere giriş | | | 2 | Ünlü sesler /eɪ/, /æ/
Ünsüz sesler /b/, /p/
Ünsüz sesler /s/, /z/ | | | 3 | Ünsüz sesler /d/, /t/
Ünlü sesler /i:/, /e/
Zayıf ünlüler /ə/, /ɪ/ | | | 4 | Ünsüz sesler /f/, /v/
Ünsüz sesler /g/, /k/
/h/, /w/, /j/ | | | 5 | Ünlü sesler /aɪ/, /ɪ/
Ünsüz sesler /ʃ/, /dʒ/, /tʃ/
Ünsüz sesler /l/, /r/
Ünlü sesler /ɑ:ʳ/, /eəʳ/ | | | 6 | Ünsüz sesler /m/, /n/, /ŋ/
Ünlü sesler /aʊ/, /ɒ/
Ünsüz sesler /θ/, /ð/ | | | 7 | Ünlü sesler /ʌ/, /ʊ/, /u:/
Ünlü sesler /ɜ:ʳ/, /ɔ:ʳ/
Ünlü sesler /ɔɪ/, /aʊ/ | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Kelimelerin Fonetik Transkripsiyonu | | | 10 | Cümlelerin Fonetik Transkripsiyonu | | | 11 | Metinlerin Fonetik Transkripsiyonu | | | 12 | Metinlerin Fonetik Transkripsiyonu | | | 13 | Genel tekrar | | | 14 | Dönem sonu sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press.
Hancock, M. (2012). English Pronunciation in Use Intermediate with Answers. Cambridge University Press. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 8 | 2 | 16 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
| 6 | 2 | 12 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|