Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ11120221310PHONETICS ISeçmeli113
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Dersin amacı öğrencilere İngilizce'nin ses kalıplarını çalışmak için sağlam bir temel sağlamaktır. Bu, büyük ölçüde uygulamalı bir derstir ve böylece öğrenciler, ses yollarında, boğazlarında ve ağızlarında gerçekleştirilen bir dizi basit içgözlemsel deney kullanarak konuşma seslerinin fonetik sınıflandırmasıyla tanıştırılır. Gerçekte sesler çıkararak ve üretimlerine eşlik eden kas duyumlarına katılarak öğrenciler bunların nasıl üretildiğini keşfedebilir ve bunları nasıl tanımlayıp sınıflandıracaklarını öğrenebilirler. Öğrenciler dikkatle dinlemeye ve telaffuzlardaki farklılıkları fark etmeye teşvik edilir.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğr. Gör. Güzin ÇOL
Öğrenme Çıktıları
1Öğrenciler, çeşitli dillerin konuşma seslerini doğru bir şekilde temsil etmek ve analiz etmek için fonetik transkripsiyon sembollerini (IPA) uygulayabilecek ve ses üretim sürecini anladıklarını gösterebileceklerdir.
2Öğrenciler, artikülatörlerin hareketi ve hava akımı kontrolü dahil olmak üzere konuşma üretiminde yer alan fizyolojik mekanizmaları kavrayacak ve farklı konuşma seslerinin nasıl üretildiğini açıklayabilecektir.
3Öğrenciler, farklı konuşma seslerini ve diller arasındaki fonemik kontrastları ayırt etme becerisini geliştirecek ve işitsel ayrım becerilerinin gelişmiş olduğunu gösterebileceklerdir.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Bu ders, öğrencilere fonetikteki temel kavramları, konuşmanın bilimsel çalışmasını ve fonolojideki, temel vurgu İngilizce olmak üzere çeşitli insan dillerindeki ses kalıplarının incelenmesini tanıtır. Öğrenciler, ünsüzler ve sesli harflerin yanı sıra vurgu ve tonlama üretmek için artikülasyon mekanizmaları hakkında bir anlayış kazanacaklardır. Uluslararası Fonetik Alfabe (IPA) ile tanıştırılacaklar.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Ders İçeriğinin Açıklanması: Harfler ve Sesler; Ünlülere ve ünsüzlere giriş
2Ünlü sesler /eɪ/, /æ/ Ünsüz sesler /b/, /p/ Ünsüz sesler /s/, /z/
3Ünsüz sesler /d/, /t/ Ünlü sesler /i:/, /e/ Zayıf ünlüler /ə/, /ɪ/
4Ünsüz sesler /f/, /v/ Ünsüz sesler /g/, /k/ /h/, /w/, /j/
5Ünlü sesler /aɪ/, /ɪ/ Ünsüz sesler /ʃ/, /dʒ/, /tʃ/ Ünsüz sesler /l/, /r/ Ünlü sesler /ɑ:ʳ/, /eəʳ/
6Ünsüz sesler /m/, /n/, /ŋ/ Ünlü sesler /aʊ/, /ɒ/ Ünsüz sesler /θ/, /ð/
7Ünlü sesler /ʌ/, /ʊ/, /u:/ Ünlü sesler /ɜ:ʳ/, /ɔ:ʳ/ Ünlü sesler /ɔɪ/, /aʊ/
8Ara sınav
9Kelimelerin Fonetik Transkripsiyonu
10Cümlelerin Fonetik Transkripsiyonu
11Metinlerin Fonetik Transkripsiyonu
12Metinlerin Fonetik Transkripsiyonu
13Genel tekrar
14Dönem sonu sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Baker, A. (2006). Ship or Sheep? Book and Audio CD Pack: An Intermediate Pronunciation Course. Cambridge University Press. Hancock, M. (2012). English Pronunciation in Use Intermediate with Answers. Cambridge University Press.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
İngilizce
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav111
Final Sınavı111
Derse Katılım15230
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma8216
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma15230
6212
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18
ÖÇ1554544455555555454
ÖÇ2554544455555555454
ÖÇ3554544455555555454
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00