Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEÇ11020211310 | ENGLISH CONTEXTUAL GRAMMAR II | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, çeşitli bağlamlarda İngilizce dilbilgisi kurallarını öğretmek, bu kuralları çeşitli bağlamlarda dilbilgisi açısından iyi kurulmuş cümleler üretmek için kullanma becerisini ve dilbilgisi analizi yoluyla hatalı oluşturulmuş cümleleri görüp geliştirmektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Büşra ÖZİÇ |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Bağlam içindeki hedef yapıları tanıyabileceklerdir. | 2 | Anlam temelli gramer öğretimine odaklanarak üretim becerilerini geliştirebileceklerdir. | 3 | Hedef yapılar hakkında farkındalık yaratabilecek ve bu tür yapıları sınıf bağlamında ve sınıf dışında kullanırken güven artırabileceklerdir. | 4 | Metin içindeki yapısal örüntüleri ve işlevlerini tanıyabileceklerdir. | 5 | Fikirlerini farklı gramer yapılarını kullanarak aktarabileceklerdir. | 6 | İngilizce gramer kurallarını doğru bir şekilde açıklayabilecek ve kullanabileceklerdir. | 7 | İngilizce'deki gramer hatalarını tespit edip düzeltebileceklerdir. | 8 | İngilizce'deki tüm zamanları farklı bağlamlarda kullanabileceklerdir. | 9 | Cümleleri yapı ve işlevlerine göre sınıflandırabileceklerdir. | 10 | Çeşitli gramer biçimlerinin kullanımlarını ve işlevlerini tanıyabilecek ve tanımlayabileceklerdir. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Ödevler: Her öğrenci, öğretim elemanı tarafından her ünite için verilen yazılı görevleri yapmakla yükümlüdür.
Derse Katılım: İngilizcede kendi gelişiminiz ve bir bütün olarak sınıfın başarısı için, her birinizin her bir ünitenin kendisine verilen görevlere ve sınıfa hazırlıklı olması esastır.
Akademik Dürüstlük: Doğruluk ve dürüstlük ilkeleri, öğrencilerden oluşan bir topluluk için temeldir. Tüm öğrencilerin bu ilkelere saygı duyması beklenir. Akademik sahtekarlık örnekleri şunları içerir: i) herhangi bir biçimde kısmi veya tam kopya çekme ve ii) intihal veya başka birinin çalışmasının kendisininmiş gibi yanlış sunumu. Öğretim elemanının takdirine bağlı olarak, bu kuralları ihlal eden bir öğrenci aşağıdakilerden herhangi birini veya tamamını alabilir: i) ödevden başarısız not veya ii) dersten başarısız not. |
Dersin İçeriği |
Bu derste zamirlerin, edatların, dolaylı anlatımın, etken-edilgen yapıların ve şart cümlelerinin tanımları verilecek ve her biri farklı metinlerde detaylı olarak incelenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Adjectives with infinitive or -ing | Unit exercises | | 2 | Adverbs | Unit exercises | | 3 | Making comparisons | Unit exercises | | 4 | Place and movement, prepositional phrases | Unit exercises | | 5 | Time words | Unit exercises | | 6 | Verb and position | Unit exercises | | 7 | Prepositions with adjectives and nouns | Unit exercises | | 8 | Midterm | | | 9 | Verbs followed by –ing or infinitve | Unit exercises | | 10 | Relative and non-finite clauses | Unit exercises | | 11 | Adverbial clauses - Adverbial participle clauses | Unit exercises | | 12 | Phrasal verbs | Unit exercises | | 13 | Organizing text | Unit exercises | | 14 | Inversion and fronting - Emphasis | Unit exercises | | 15 | Final Exam | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Vince, M. (2008). Macmillan English grammar in context. Advanced. Macmillan Education. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | İngilizce | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Quiz | 15 | 1 | 15 |
Derse Katılım | 15 | 2 | 30 |
Bireysel Çalışma | 15 | 1 | 15 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 12 | 1 | 12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 15 | 2 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 3 | 5 | 4 | 4 | | | | | | 3 | | | | 3 | | | | ÖÇ2 | | 3 | 4 | | | | | 3 | | | 4 | 4 | | 3 | | | | 4 | ÖÇ3 | 3 | | 4 | | 2 | | | 3 | | | 4 | | | 2 | 2 | | | 3 | ÖÇ4 | 4 | 2 | | | | | | | | | 3 | 4 | | | 3 | | 2 | 2 | ÖÇ5 | | 3 | 4 | | | 4 | 2 | | 4 | | 4 | | | 3 | | | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 5 | | | 4 | | | | 3 | | 4 | | 3 | | 4 | 2 | 2 | ÖÇ7 | | 3 | 4 | | | | | 3 | | | | 4 | 4 | | | 2 | 3 | | ÖÇ8 | 4 | | | 2 | 3 | | 3 | | | 4 | | 3 | 2 | | | 4 | | 4 | ÖÇ9 | 3 | | 4 | | | 2 | | | 3 | | | | 4 | | | 3 | | 3 | ÖÇ10 | 4 | | 3 | 2 | | | | 4 | 4 | | | 3 | 4 | | 3 | | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|