Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRFS3162022177 | FOTOGRAFİK | Seçmeli | 3 | 6 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencilerin fotoğraf sanatı ve grafik tasarımı ilişkisini, fotoğraf sanatı bağlamında kurabilmeleri. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç.Dr.Mehmet Fatih YELMEN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | FOTOĞRAF KURAMININ TEMELLERİNİ ÖĞRENİR. | 2 | DİĞER SANAT DALLARIYLA FOTOĞRAF SANATI ARASINDA BAĞLANTI KURABİLMEYİ ÖĞRENİR. | 3 | TEORİK BİLGİYİ PRATİK OLARAK KULLANMAYI ÖĞRENİR. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | SANAT VE FOTOĞRAF ÜZERİNE DÜŞÜNMEK. | | | 2 | FOTOJURNALİZM VE MAGNUM FOTOĞRAF AJANSI | | | 3 | FOTOĞRAF KURAMININ TEMELLERİ | | | 4 | KITSCH KAVRAMI VE ÖRNEKLERİ | | | 5 | “BEN” KAVRAMI VE OTOPORTRE | | | 6 | SAYISAL FOTOĞRAF (CEP TELEFONU İLE FOTOĞRAF ÇEKİMİ/ OTOPORTRE ÇEKİMİ.) | | | 7 | SAYISAL FOTOĞRAF (CEP TELEFONU İLE FOTOĞRAF ÇEKİMİ) | | | 8 | ARASINAV | | | 9 | DAİDO MORİYAMA’NIN FOTOĞRAF ANLAYIŞI. | | | 10 | CINDY SHERMAN’IN FOTOĞRAF ANLAYIŞI. | | | 11 | PROJE SEÇİMİ | | | 12 | PROJE UYGULAMA | | | 13 | PROJE UYGULAMA | | | 14 | Proje sunumları | | | 15 | PROJE UYGULAMA | | | 16 | YARIYILSONU SINAVI | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
THE ALTERING EYE: PHOTOGRAPHS FROM THE NATIONAL GALLERY OF ART HARDCOVER – OCTOBER 26, 2015
PHOTOGRAPHY AT MOMA: 1840 TO 1920 HARDCOVER – SEPTEMBER 26, 2017
BY QUENTIN BAJAC (AUTHOR, EDITOR), LUCY GALLUN (AUTHOR, EDITOR), ROXANA MARCOCI (AUTHOR, EDITOR), SARAH MEISTER (AUTHOR, EDITOR), GEOFFREY BATCHEN (AUTHOR), MICHEL FRIZOT (AUTHOR), SHELLEY RICE (AUTHOR), BONNIE YOCHELSON (AUTHOR)
PHOTOGRAPHY AT MOMA: 1920 TO 1960 HARDCOVER – OCTOBER 4, 2016
BY QUENTIN BAJAC (EDITOR), LUCY GALLUN (EDITOR), ROXANA MARCOCİ (EDITOR), SARAH MEISTER (EDITOR), DOUGLAS COUPLAND (CONTRIBUTOR), KEVIN MOORE (CONTRIBUTOR), DREW SAWYER (CONTRIBUTOR), PEPPER STETLER (CONTRIBUTOR)
DAIDO MORIYAMA: HOW I TAKE PHOTOGRAPHS PAPERBACK – JULY 9, 2019
BY DAIDO MORIYAMA (PHOTOGRAPHER), TAKESHI NAKAMOTO (AUTHOR) |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Uygulama/Pratik | 10 | 1 | 10 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|