Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SYBSEC3262019192 | SAĞLIK EĞİTİMİ | Seçmeli | 3 | 6 | 4 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Sağlığın korunması, geliştirilmesi ve sürdürülmesi amacı ile sağlıklı ve hasta bireylerin eğitimi için gerekli becerileri kazandırmak. Bununla ilgili; Sağlık eğitiminde temel tanım ve kavramlar, Sağlık eğitiminde amaçlar, öncelikler ve sağlık eğitimi konuları, Sağlık eğitiminde iletişim ve önemi, Sağlık eğitiminin planlanması ve uygulanması, Sağlık eğitimcisinin nitelikleri, Sağlık eğitiminde yöntemler, Sağlık eğitiminde kullanılan araç ve gereçler, Sağlık eğitiminde hizmet içi eğitimin planlanması ve sürdürülmesi içerikli bilgi verilir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
- |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Dersle ilgili temel kavramları öğrenir | 2 | Dersle ilgili literatür tarar | 3 | ders konuları üzerinde analitik düşünme yeteneği kazanır | 4 | dersin mesleği ile ilişkisini kurar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
- |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
- |
Dersin İçeriği |
Sağlık eğitimi kavramı ve tarihsel gelişimi, sağlık eğitiminin amacı ve uygulama yöntemleri, biyolojik ve sosyal temel ilkeler, eğitimde planlama, motivasyon ve katılım, eğitim değerlendirme yöntemleri. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | sağlık eğitiminde temel kavramlar | | | 2 | sağlık eğitiminde tarihsel süreç | | | 3 | Bireylere yönelik sağlık eğitimi | | | 4 | Gruplara yönelik sağlık eğitimi | | | 5 | Topluma yönelik sağlık eğitimi | | | 6 | sağlık eğitimi yöntemleri | | | 7 | sağlık eğitiminde araçlar | | | 8 | | Ara sınav | | 9 | sağlık eğitimi modelleri | | | 10 | sağlık davranışı değişikliğinin tanımlanması | | | 11 | sağlık eğitiminde toplumsal modeller | | | 12 | sağlık eğitimi değerlendirme | | | 13 | sağlık eğitiminde değerlendirme | | | 14 | | Final Sınavı | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tabak R.S. (2000): Sağlık Eğitimi. Somgür Yayıncılık.Ankara,Aykut M, Çetinkaya F, Öztürk Y ve ark.(1999): Sağlık Eğitimi.Erciyes Üniversitesi Matbaası.Kayseri |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | - |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
Bireysel Çalışma | 14 | 6 | 84 |
| 1 | 1 | 1 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|