Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SEC1092016191 | DİKSİYON | Seçmeli | 1 | 1 | 2 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Ses nasıl oluşur.
Tonlama orijinal vurgu bilgi ve becerileri kazandırmak.
Öğrencilerin doğru nefes alma yeteneğini geliştirmek. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Orkun Öngen |
Öğrenme Çıktıları |
1 | doğru nefes öğrenir | 2 | ses | 3 | konuşma | 4 | fonetik | 5 | diksiyon |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Suat Taşer, “Konuşma Eğitimi”, Pegasus Yay. İstanbul,2000 |
Dersin İçeriği |
Diksiyon
Tonlama
Konuşma
Ses |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ses, tonlama, vurgu kavramlarının açıklanması | | | 2 | Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri | | | 3 | Isınma hareketleri ve ses-nefes egzersizleri | | | 4 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | | | 5 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | | | 6 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | | | 7 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | | | 8 | Ara sına | | | 9 | Seçilen metinler üzerinde çalışma | | | 10 | artikülasyon egzersizleri | | | 11 | artikülasyon egzersizleri | | | 12 | artikülasyon egzersizleri | | | 13 | artikülasyon egzersizleri | | | 14 | artikülasyon egzersizleri | | | 15 | artikülasyon egzersizleri | | | 16 | Fİnal | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Nüzhet Şenbay, YKY Yay, Ankara, 2004 'Söz Diksiyon Sanatı A.Ş.'
Mehmet Yalçın Yılmaz, 'Diksiyon', Elit yay. İstanbul, 2000
,Güzrap Can Remzi Kitapevi, İstanbul, 2011 'Söz Söyleme Diksiyon A.Ş.'
Suat Taşer, "Konuşma Eğitimi", Pegasus Yay. İstanbul, 2000 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|