Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA2142015174 | GRAFİK DESEN II | Seçmeli | 2 | 4 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Desen konusunda edinilmiş olan temel desen kavram, teknik ve materyal bilgilerini ve çizim becerilerini, klasik görselleştirme dilinin ötesinde, artistik, illüstratif ve/ veya grafiksel bir görsel anlatım dili oluşturabilmek amacıyla geliştirebilme |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Öğr. Gör. Hakan ARSLAN |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahip tir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir | 14 | Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1.Grafik desen kavramı hakkında teknik, estetik, kavramsal bilgi sahibi olma
2.Başlıca desen üslupları, birbirileriyle olan ilişkileri ve kullanım alanları hakkında fikir sahibi olma
3.Sahip olunan kompozisyon bilgisini ileri düzeyde yaratıcı grafik desen tasarımları yapmak amacıyla kullanabilme
4.Tasarımının biçimsel ve estetik değeri hakkında yorum yapabilme
5.Klasik desen uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak grafiksel desen tasarımları üretebilme
6.Yapmış olduğu uygulamalarla, her türlü grafik tasarım ürününün tasarımlama aşamasının temelini oluşturacak grafiksel desen çizme becerisini geliştirebilme |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin içeriğinin sunumu ve kullanılacak materyallerin ve işlevlerinin tanıtılması | | | 2 | Desen kavramından yola çıkarak grafik desen kavramı hakkında örneklenerek bilgi verilmesi | | | 3 | Grafik tasarımı sürecinin temeli olarak grafik desen uygulamalarının ve kullanım alanlarının incelenmesi | | | 4 | Uygulama-1: Mevcut klasik desen bilgi ve becerisinden yola çıkarak artistik desen çizim uygulamaları ve evrim aşamaları | | | 5 | Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler | | | 6 | Çalışmaların devamı; tasarımların üretilmesi aşamasının gözlemlenmesi ve eleştiriler | | | 7 | Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması | | | 8 | Vize | | | 9 | Uygulama-2: Grafiksel desen çizim uygulamaları | | | 10 | Çalışmaların devamı; uygulamanın tamamlanması, biçimsel açıdan analizinin yapılması | | | 11 | Uygulama-2: İllüstratif desen uygulamaları | | | 12 | Çalışmaların devamı; konuya ilişkin kurallı tasarımların üretilmesi | | | 13 | Çalışmaların devamı; tasarımın sonlandırılması, biçim ve içerik açısından analiz edilmesi | | | 14 | Final | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Web, Teaching Illustration (S. Heller, M. Arisman),
The Education Of An Illustrator (S. Heller, M. Arisman),
Lürzer’s Int’l Archive, Anatomy Drawing School (A. Szunyoghy, G. Feher),
The Encyclopedia Of Drawing Techniques (H. Harrison),
Text And Image (M. Wigan),
The Illustration Handbook (N.&T. Souter), |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Uygulama/Pratik | 14 | 2 | 28 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ6 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ8 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ12 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ13 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ14 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|