Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1122015174 | MEDYA OKUR YAZARLIĞI | Seçmeli | 1 | 2 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dersin amacı 50 yıldır hızlı bir gelişme sürecinde olan Yeni Medya ve Bilgi Teknolojileri’nde kullanılan kavramları ve terimleri aktarmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir | 2 | Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir | 3 | Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir | 4 | Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir | 5 | Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir | 6 | Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir | 7 | Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir | 8 | Tasarım sürecinde araştırma, sentez, değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir | 9 | Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir | 10 | Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir | 11 | Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir | 12 | Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir | 13 | Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilir | 14 | Grafik tasarımın yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
1) Yeni Medya terimleri ve stratejilerini temel birtakım örnekleriyle anlaşılması ve estetik, görsel ve işitsel kültürel sözlüğün geliştirmesini gözlemleyebilme
2) Yeni Medya içindeki tasarımların ve bilgi teknolojilerinin nasıl bir süreçten geçirilebileceğini ve onun sınırlarını analiz etme ve eleştirebilme
3) Web 2.0, Cyberspace, Simulacra, Rhizome, Sanal Gerçeklik, Fiziksel Etkileşim Tasarımı, Açık Kaynak
Toplumu, Dijital Film ve Ses vb. gibi temel terminolojik terimlerini sınıflandırabilme
4) Güncel medyadaki temel kavramları ve dili değerlendirme
5) Okuldan sonraki hayatı için yeni terminolojiler ve sanat yönetimi hakkında bilgi toplayabilme
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Giriş: Medyada Güncel olan nedir? | | | 2 | Yeni olan Nedir? | | | 3 | Web 2.0, Zaman ve Alan | | | 4 | “Yeni Hareketli Film”, Dijital Video, Hareketli Grafikler | | | 5 | “Yeni Ses Dalgaları”, Dijital Ses, Dijital Müzik, Remiks Kültürü | | | 6 | Çevirimiçi Oyunlar, Sanal Gerçelik, Veritabanı | | | 7 | WWW’da, Fuarlarda ve Sergilerde Dijital Reklam formları | | | 8 | Ara sınav | | | 9 | Fiziksel Ektileşim Tasarımı | | | 10 | Güç, Sansür, Medya ve Devlet | | | 11 | Açık Yazılım Toplumu | | | 12 | Bağımsız Medya ve Blog’lar | | | 13 | Kök ve Simülasyon Teorileri | | | 14 | Dönem sonu sınavı ve sunumlar | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Manovich, Lev. “Principles of New Media” from the Language of New Media. M.I.T: Press: Massachusetts, 2002. Pp. 2749.Manovich, Lev. “New Media from Borges to HTML” from The New Media Reader, edited by Noah WardripFruin and Nick Montfort, Squire, Kurt. “Cultural Framing of Computer/Video Games” from the International Journal of Computer Game Research. Vol. 2 Issue.1 July 2002 Frank Corcoran, Jeffrey Demaine, Michel Picard, LouisGuy Dicaire and John Taylor, Inuit3D: An Interactive Virtual 3D Web Exhibition, Proceedings of the Conference on Museums |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | ÖÇ9 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ10 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ11 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ12 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ13 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ14 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|