Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GRA1092015174 | PERSPEKTİF | Seçmeli | 1 | 1 | 5 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders, teknik çizim kurallarına göre temel geometrik formların, tek, iki ve üç kaçış noktalı perspektif çizim konularının verildiği derstir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Doç. Dr. Seval ÖZGEL FELEK |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Eğitim aldıkları konuyla ilgili sektörde başarılı olabilecek bilgi ve donanıma sahip olmak. | 2 | Grafik tasarımcı olarak yetiştirilen öğrenciler, reklam ve grafik ajanslarında, matbaalarda, fotoğraf stüdyolarında ve ayrıca büyük kuruluşların kurumsal iletişim bölümlerinde istihdam edilecek ve aranan tasarım elemanları olarak çalışacak biçimde yetiştirileceklerdir. | 3 | Değişen ve gelişen toplum dinamiklerine uygun olarak Grafik Tasarım Programı sürekli yenilenme ve çağdaş olanı yakalamak hedefindedir. | 4 | Grafik Tasarım Programı'nın hedefleri, temel sanat kavramları ve grafik tasarımlarında bu kavramların uygulama ve sentezlerini, çeşitli grafik tasarım problemlerinin çözümüne yönelik çalışmalarını da kapsamaktadır. Derslerde hem teorik hem de uygulamalı konular ele alınacaktır. | 5 | Eğitimin her aşamasında bilim, teknoloji ve sanatsal değerler doğrultusunda özgünlük, anlatım gücü, bilimsel metodun uygulanması, çözümleme ve malzeme kullanabilme becerisi doğrultusunda eğitim verilecektir. | 6 | Program çağın getirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilen, yurtdışı eğitim programları ile aynı paralelde ilerleyen bir program olması hedeflenmektedir. | 7 | Türkiye'deki diğer üniversitelerde olduğu gibi çağın gereksinimlerine göre kendini yenileyen, üreten, üretim sürecinin içinde yer alan, bunun yanında akademik çalışmalar yapan bir programdır. | 8 | Grafik alanında eğitim görmüş öğretim elemanları, program öğrencileri ile yüksek okulumuzun grafik çalışmalarını yürütmekte, üniversitemiz grafik çalışmalarına gerek danışmanlık gerekse öğrencileri ile tasarımlar üreterek katkıda bulunmaktadırlar. | 9 | Teknik kavramları irdeleyerek tasarım olgusunu sorgulayan ve düşünerek tasarlama eylemini yaşam biçimi haline dönüştüren öğrenciler yetiştirmek. | 10 | Reklam verenlerin reklam, halkla ilişkiler ve pazarlama bölümlerinde çalışabilecek yeterliliğe ulaşacak ön bilgiye sahip olmak. | 11 | |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Geometrik form çizimleri ile, Geometrik Çizimler Yapabilmek
Tek kaçış noktalı Perspektif Çizimi ile, Tek Kaçış Noktalı Perspektif Çizim Yapabilmek
İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizimi ile, İki Kaçış Noktalı Perspektif Çizim Yapabilmek
Tek kaçış noktalı iç mekan çizimi Yapabilmek
Çift kaçış noktalı iç mekan çizimi yapabilmek
Tek kaçış noktalı dış mekan çizimi yapmak
Çift kaçış noktalı dış mekan çizimi yapmak |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Genel bilgi,Bakış Noktası,Ufuk Düzlemi,Ufuk Çizgisi,Kaçış Noktası Temel geometrik formların çizimini yapmak | | | 2 | Temel geometrik formların çizimini yapmak Geometrik formların çizimini yapmak | | | 3 | Geometrik formların tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 4 | İç mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 5 | Dış mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 6 | Geometrik formların iki kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 7 | Fotoğraf üzerinde nesnelerin tek kaçış noktalı analizini yapmak | | | 8 | Fotoğraf üzerinde nesnelerin iki kaçış noktalı analizini yapmak | | | 9 | Ara Sınav | | | 10 | İç mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 11 | İç mekan kompozisyonları iki kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 12 | Dış mekan kompozisyonları tek kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 13 | Dış mekan kompozisyonları iki kaçış noktalı perspektif çizimini yapmak | | | 14 | Fotoğraf üzerinde nesnelerin tek ve iki kaçış noktalı analizini yapmak | | | 15 | Final | | | 16 | | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Perspektif ve Perspektifte gölge çizimi, Esen ONAT, Efil yayınları,2010 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 4 | 56 |
Proje Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
Bireysel Çalışma | 14 | 5 | 70 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | ÖÇ5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ6 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ7 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ8 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ÖÇ9 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ11 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|