Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SEÇ2122018138İLETİŞİM SOSYOLOJİSİSeçmeli244
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Kitle iletişim araçlarının modern toplumların ortaya çıkışındaki rolü ve günümüz toplumlarını çözümlemedeki önemini anlamak
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Öğrenme Çıktıları
1İletişim sosyolojisinin alan ve çalışma yöntemlerini kavramak
2Farklı kitle iletişim teori ve teorik yaklaşımlarını karşılaştırarak kavramak
3Günümüz medya endüstrisini inceleme de eleştirel bir bakış açışı kazanmak
4Medya endüstrisinin üretim ve dağıtım formları, ekonomik ve politik güç ile ilişkisini kavramak
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Kitle iletişim teorileri ve kitle iletişimin tarihsel gelişimi, kitle iletişim araçlarının kitle toplumuna dönüştürücü özelliği ve bunun modern toplumlar için tehlikesi
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1İletişim sosyolojisinin tanımı ve Çalışma Alanları
2Kitle İletişiminde Temel kavramlar I
3Kitle İletişimde Temel Kavramlar II
4Göstergebilim: Saussure
5Kitle İletişiminde Temel Araştırma Tekniği: İçerik Analizi
6Kitle İletişim ve İdeoloji: Althusser ve Gramsci
7Kitle İletişim İletilerinin İdeolojik Çözümlemesi
8Ara Sınav
9En Yaygın Kitle İletişim Aracı: Televizyon
10Kitle İletişim ve Kitle Toplumunun Yükselişi
11Kitle İletişim ve Kültür Endüstrisi
12Türkiye'de Kitle İletişim Çalışmaları
13Dünyada ve Türkiye’de Televizyon ve Kültür Endüstrisi
14Kitle İletişim ve Siyaset
15Genel Değerlendirme
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Gülseren Adaklı, 2006,Türkiye’de Medya Endüstrisi, Ankara: ütopya John Keane, 1992, Medya ve Demokrasi, İstanbul: Ayrıntı John Storey, Popüler Kültür Çalışmaları, babil Yayınları, 2005 John Fiske, 1990, İletişim Çalışmalarına Giriş, Ankara: Bilim ve Sanat Beybin Kejanlıoğlu, 2005, Frankfurt Okulunun Eleştirel Uğrağı, Ankara: İmge Beybin Kejanlıoğlu, 2004, Türkiye’de Medyanın Dönüşümü, Ankara: İmge Baudrillard, Tam Ekran, yapı Kredi yayınları, İstanbul, 2001 Neil Postman, 1994, Televizyon: Öldüren Eğlence, İistanbul: Ayrıntı
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Tartışma14342
Soru-Yanıt14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15            
ÖÇ2 5           
ÖÇ3           44
ÖÇ4  5   5      
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00