Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS4142016138 | YENİ TOPLUMSAL HAREKETLER | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Öğrencinin klasik toplumsal hareketleri doğuran tarihi koşulları ve günümüz toplumsal hareketlerinin özelliklerini siyasi ve sosyolojik paradigmalar çerçevesinde kavrayabilmesini sağlayacak bilgiyi kazanması amaçlanmaktadır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Dr. Öğr. Üyesi Erol BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Toplumsal Hareket Kavramını açıklar | 2 | Eski Sosyal Hareketler ile Yeni Sosyal Hareketleri birbirinden ayırt eder | 3 | Küresel sosyal hareketleri bilir | 4 | Toplumsal Hareketler ile demokrasi ilişkisini tartışır |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu derste, modern toplumsal hareketlerin çıkış koşulları, gösterdiği özellikler, tarihi rolleri sosyoloji kuramları çerçevesinde ele alınacaktır. Günümüzde ortaya çıkan yeni toplumsal hareketlerin karakteristik özellikleri ve biçimleri betimlenecektir. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Ders ve kaynakları hakkında bilgilendirme | | | 2 | Toplumsal Hareket Kavramı ve Tanımı | | | 3 | Toplumsal Hareketlerin Ortaya Çıkışı | | | 4 | Toplumsal Hareketlerin Ortaya Çıkışı | | | 5 | Sosyal Hareket Kuramları | | | 6 | Sosyal Hareket Kuramları | | | 7 | Eski Toplumsal Hareketler | | | 8 | Arasınav | | | 9 | Yeni Sosyal Hareketler | | | 10 | Yeni Toplumsal Hareketler | | | 11 | Yeni Toplumsal Hareket Örnekleri | | | 12 | Yeni Sosyal Hareketleri Örnekleri | | | 13 | Türkiye’de Toplumsal Hareketler | | | 14 | Sosyal Hareketlerin Geleceği | | | 15 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Cahit Aslan, Sosyal Hareketler Sosyolojisi, Karahan Kitabevi, 2016.
Toplumsal Hareketler Tarih, Teori ve Deneyim, Derleyen: Y. Doğan Çetinkaya, İletişim Yayınları, 2018.
Alain Touraine Birlikte Yaşayabilecek miyiz?, Yapı Kredi Yayınları, 2011.
Manuel Castells, İsyan ve Umut Ağları: İnternet Çağında Toplumsal Hareketler, Koç Üniversitesi Yayınları, 2013 |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Tartışma | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 2 | 28 |
Okuma | 14 | 2 | 28 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|