Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS4132016138EDEBİYAT SOSYOLOJİSİSeçmeli473
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Edebi eserin toplumsal yapı içerisinde yazar, eser, toplum, okuyucu ve basın-yayın bağlamında sosyal bir vaka olarak incelenmesi; edebi eserlerin hazırlanış, yayım, tanıtım ve satış aşamalarının kavratılması.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Ayhan DEVER
Öğrenme Çıktıları
1Türkiye’de edebi metinlerdeki sosyolojik düşüncenin tarihsel koordinatlarını sentezler
2Bir insan etkinliği olarak edebiyat sanatının toplumsal temelleri ve etkileri hakkında bilgi sahibi olur.
3Edebiyat sosyolojisinin gelişimini belirleyen-etkileyen süreçleri tanımlar
4Özgül toplumsal-tarihsel koşullar ile edebi-sosyolojik bilgi üretimi arasındaki bağıntıyı yorumlar
5Sosyolojinin edebiyatla ilişkisini analiz eder.
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Edebi eserin toplumsal yapı içerisinde yazar, eser, toplum, okuyucu ve basın-yayın bağlamında sosyal bir vaka olarak incelenmesi; edebi eserlerin hazırlanış, yayım, tanıtım ve satış aşamaları; edebiyat ödülleri; edebiyat kanonu vb.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Giriş: Dersin konusu, kapsamı ve amaçları
2Edebiyat ve sosyoloji ilişkisi
3Edebiyat sosyolojisi biliminin tarihsel gelişimi
4Edebiyat sosyolojindeki yaklaşımlar
5Edebiyat sosyolojisindeki son gelişmeler
6Türkiye’de Edebiyat Sosyoloji alanındaki çalışmalar
7Edebiyat sosyolojisinde yöntem
8Ara Sınav
9Roman ve edebiyat sosyolojisi ilişkisi
10Edebiyat ve modernizm: Türk modernleşmesine Roman üzerinden bakmak
11Edebiyat ve postmodernizm: Türk Romanında Postmodernist Temalar
12Küreselleşme sürecinde Türk romanın sosyolojik analizi
13Edebiyat sosyolojisi araştırmaları veya Türk Edebiyatına sosyolojik açıdan bakmak: Peyami Safa örneği
14Türk Edebiyatında Sosyolojik İmgelemler
15Türk Edebiyatında Sosyolojik İmgelemler
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Köksal Alver (ed.),Edebiyat Sosyolojisi İncelemeleri, Hece Yayınları, Ankara, 2012.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav188
Final Sınavı11414
Tartışma3515
Soru-Yanıt4832
Beyin Fırtınası3618
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)87
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ1             
ÖÇ2  4          
ÖÇ3    5  4 5   
ÖÇ4           5 
ÖÇ5   5         
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00