Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS3092016138 | SUÇ SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu ders kapsamında Sapma ve Suç sosyolojisi alanını öğrencilere tanıtmak hedeflenmektedir. Temel amacı gençlerin ve yetişkinlerin yasal olmayan davranışlarının arkasında yatan nedenleri anlamak ve açıklamak için sapma ve suça sosyolojik araçlarla bakmayı öğretmektir. Bundan dolayı, dersin önemli bir kısmı sosyolojik sapma ve suç teorilerine ayrılmaktadır. Dersin diğer bir amacı ise, toplumun yasal yollar ile sapmış ve suçlu davranışı kontrol etme yöntemlerini tanıtmaktır. Son olarak, intihar, töre cinayeti, kadına karşı şiddet gibi konular irdelenecektir. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Erol BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Suçun bireysel ve toplumsal düzeydeki nedenlerini öğrenir | 2 | Suç olgusunu sosyolojik olarak analiz eder. | 3 | Küreselleşme ile beraber değişen suç türleri ve boyutları hakkında bilgi sahibi olur. | 4 | Şiddeti farklı boyutlarıyla tartışır. | 5 | Suç ve mağdur ilişkisini kavramsallaştırır. |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, amacı, işleniş yöntemi. | | | 2 | Suç Nedir? Kriminolojinin Konusu Nedir? Kriminolojinin Tarihsel Gelişimi, Kriminolojide Araştırma Yöntemleri . | | | 3 | Sosyal Yapı Teorileri: Sosyal Organizasyonsuzluk ve Gerilim Teoriler | | | 4 | Öğrenme Teorileri ve Kontrol Teorileri: Ayrıcı Birleşimler Teorisi ; Hirschi’nin Sosyal Kontrol teorisi ; Self-kontrol Teorisi | | | 5 | Etiketlenme ve Alt Kültür Teorileri: Cohen’ nin Statü Engellemesi Teorisi; Cloward ve Ohlin’nin Ayırıcı Fırsatlar Teorisi; Sykes ve Matza’nin Nötürleştirme teorisi | | | 6 | Toplumsal Cinsiyet ve Sapma- Suç | | | 7 | Aile, Arkadaşlar, Okul ve Suç | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çeteler | | | 10 | Nefret Suçları | | | 11 | Uluslararası İnsan Kaçakçılığı ve Fuhuş | | | 12 | Bireysel Silahlanma ve Silah Kontrolü | | | 13 | Şiddet ve Güç Kullanımı | | | 14 | Cezalandırmanın Toplumsal Temelleri | | | 15 | Suç önleme programları | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
İçli, Tülin, (2001) Kriminoloji. Ankara: Bizim Büro Basımevi. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 10 | 3 | 30 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 2 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|