Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | SOS2152016138 | ÇEVRE SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 2 | 3 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, Sosyoloji bölümü öğrencilerinde çevre toplum ilişkileri konusunda bir kavramsallaştırma oluşturmaktır. Bu ders kapsamında öğrencilerin doğal çevre ile toplumsal çevre olgularını ve bu olgular arasındaki karşılıklı ilişkiyi anlamaları beklenmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin, çevrenin niçin sadece bir teknik, ekonomik ya da teknolojik bir olgu olmadığını dolayısıyla çevrenin niçin sadece doğa bilimlerinin inceleme alanıyla sınırlı olmadığını anlamaları amaçlanmaktadır. Sonuç olarak bu ders kapsamında öğrenciler çevre olgusuna daha geniş bir boyuttan bakacaklar ve çevre olgusunu bu bağlamda anlayacak ve anlamlandıracaklardır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Erol BULUT |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Çevre sorunlarının toplumsal bağlamını açıklar | 2 | Çevre sorunlarının toplumsal etkilerini analiz eder | 3 | Çevre sosyolojisinde yer alan temel sosyolojik teorileri tanımlar | 4 | Çevre sorunlarının küresel bağlamını açıklar | 5 | Güncel bağlamdaki Çevresel sorunları tartışmalarını sosyolojik teorilerle ilişkili olarak açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
|
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Çevre ve toplum kavramlarının karşılıklılık bağlamında ele alınması | | | 2 | Çevresel sorunların ekonomi politiği | | | 3 | Toplumsal yeniden üretim biçimleri ve çevre toplum ilişkileri | | | 4 | Çevre toplum ilişkilerinin oluşumu ve tarihsel evrimi | | | 5 | Avcı toplayıcı toplumlarda, tarımcı toplumlarda ve endüstriyel toplumlarda çevre toplum ilişkileri | | | 6 | Modern çevre sorunlarının felsefi, ideolojik ve dinsel temelleri | | | 7 | Endüstrileşme ve çevresel sorunların toplumsallaşması | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Çevresel sorunların en önemli toplumsal sorunlardan biri durumuna gelmesi | | | 10 | İnsanı Üstün Gören Dünya Görüşü ve Yeni Ekolojik Paradigma | | | 11 | Küresel çevre sorunları | | | 12 | Çevrecilik ve çevreci hareket | | | 13 | Çevre Sorunlarının toplumsal bağlamı | | | 14 | Ekolojik kavramlar | | | 15 | Çevresel risk ve çevresel adalet | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Tuna, Muammer (2006). T ürkiye’de Çevrecilik: Türkiye’de Çevreye İlişkin Toplumsal Eğilimler, Detay Yayıncılık, Ankara. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Bütünleme Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Okuma | 14 | 3 | 42 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 5 | 5 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ2 | 3 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 5 | 5 | ÖÇ4 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | ÖÇ5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|