Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
SOS2152016138ÇEVRE SOSYOLOJİSİSeçmeli233
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, Sosyoloji bölümü öğrencilerinde çevre toplum ilişkileri konusunda bir kavramsallaştırma oluşturmaktır. Bu ders kapsamında öğrencilerin doğal çevre ile toplumsal çevre olgularını ve bu olgular arasındaki karşılıklı ilişkiyi anlamaları beklenmektedir. Bu bağlamda öğrencilerin, çevrenin niçin sadece bir teknik, ekonomik ya da teknolojik bir olgu olmadığını dolayısıyla çevrenin niçin sadece doğa bilimlerinin inceleme alanıyla sınırlı olmadığını anlamaları amaçlanmaktadır. Sonuç olarak bu ders kapsamında öğrenciler çevre olgusuna daha geniş bir boyuttan bakacaklar ve çevre olgusunu bu bağlamda anlayacak ve anlamlandıracaklardır.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Yrd. Doç. Dr. Erol BULUT
Öğrenme Çıktıları
1Çevre sorunlarının toplumsal bağlamını açıklar
2Çevre sorunlarının toplumsal etkilerini analiz eder
3Çevre sosyolojisinde yer alan temel sosyolojik teorileri tanımlar
4Çevre sorunlarının küresel bağlamını açıklar
5Güncel bağlamdaki Çevresel sorunları tartışmalarını sosyolojik teorilerle ilişkili olarak açıklar
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Çevre ve toplum kavramlarının karşılıklılık bağlamında ele alınması
2Çevresel sorunların ekonomi politiği
3Toplumsal yeniden üretim biçimleri ve çevre toplum ilişkileri
4Çevre toplum ilişkilerinin oluşumu ve tarihsel evrimi
5Avcı toplayıcı toplumlarda, tarımcı toplumlarda ve endüstriyel toplumlarda çevre toplum ilişkileri
6Modern çevre sorunlarının felsefi, ideolojik ve dinsel temelleri
7Endüstrileşme ve çevresel sorunların toplumsallaşması
8Ara Sınav
9Çevresel sorunların en önemli toplumsal sorunlardan biri durumuna gelmesi
10 İnsanı Üstün Gören Dünya Görüşü ve Yeni Ekolojik Paradigma
11 Küresel çevre sorunları
12Çevrecilik ve çevreci hareket
13Çevre Sorunlarının toplumsal bağlamı
14Ekolojik kavramlar
15Çevresel risk ve çevresel adalet
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
Tuna, Muammer (2006). T ürkiye’de Çevrecilik: Türkiye’de Çevreye İlişkin Toplumsal Eğilimler, Detay Yayıncılık, Ankara.
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Bütünleme Sınavı122
Derse Katılım14342
Okuma14342
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13
ÖÇ15551335332255
ÖÇ23544335332255
ÖÇ35553535332255
ÖÇ43553535353355
ÖÇ53553555353355
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00