Ders Öğretim Planı
Dersin KoduDersin AdıDersin TürüYılYarıyılAKTS
HYK4322014173SANAT VE KÜRESELLEŞME IISeçmeli483
Dersin Seviyesi
Lisans
Dersin Amacı
Sanat ve tasarım eğitimi alan öğrencilerle, içinde yaşadığımız çağda sanatın küreselleşme paralelindeki sürecini ele alan kültürel bir çalışma yapmak.
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri
Doç. Dr. Nihat Sezer SABAHAT
Öğrenme Çıktıları
1Küreselleşme ve sanatın olmazsa olmaz ilkeleri bağlamında yapıt seçkisi yapar
2Herhangi bir tasarımı, çağdaş sanatın kriterleri doğrultusunda yorumlayabilme yeteneğine sahip olur
3Bir toplantı veya tartışma ortamında küreselleşme ve sanatın katmanlar felsefesini harekete geçirip kullanır
4‘Doğal’ ve ‘değer arayan’ yapıtları ayırt eder
5Küreselleşen dünyada sanat akımlarının nelere etki ettiğinin bilincine varır
Öğrenim Türü
Birinci Öğretim
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler
Yok
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar
Yok
Dersin İçeriği
20. Yüzyıl Sanat Akımları bağlamında dünyada ve Türkiye’de Küreselleşme ve Sanat’ın çağdaş sanat ortamındaki yeri öğretilir.
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği
HaftaTeorikUygulamaLaboratuvar
1Tarihsel Süreçte Sanatın Toplumsal Örgütlenmesi
2Rönesanstan Günümüze Sanatta Sponsorluk Modelleri
3Sanat Siyaset Etkileşimi
4Sanat Ekonomi Etkileşimi
5Yirminci Yüzyılda Kapitalizm ve Sanat ilişkisi
6Yüksek Kültür-Popüler Kültür İkilemi ve Modernizm Sonrası Dönemde Sanatçının Konumu
7Ara Sınav
8Küreselleşme Kavramına Giriş
9Küreselleşme ve Plastik Sanatlar
10Küreselleşme ve Mimarlık
11Küreselleşen Dünyada Sanat Müzeleri ve Koleksiyonculuk
12Küreselleşen Dünyada Sanat Etkinlikleri (Festivaller, Fuarlar, Bienaller vb.)
13Küreselleşen Dünyada Sanat Etkinlikleri (Festivaller, Fuarlar, Bienaller vb.)
14Küreselleşme ve Çağdaş Türk Sanatı
15Küreselleşme ve Çağdaş Türk Sanatı
16Final Sınavı
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar
1.1960 Sonrası Sanat – Semra Germaner 2.Arayışlar, Resimde ve Heykelde Alternatif Akımlar – Nancy Atakın 3.20. Yüzyıl Sanat Akımları - Ahu Antmen 4.Türkiye’de Kavramsal Sanat – Nancy Atakan 5.Modern Sanatın Öyküsü – Norbert Lynton 6.Amerikan Resmine Toplu Bakış – Madeleine Deschamps 7.İki Yılda Bir Sanat, Bienal Yazıları – Beral Madra
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları
Değerlendirme
Yarıyıl (Yıl) İçi EtkinlikleriAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl(Yıl) Sonu EtkinliklerAdetDeğer
TOPLAM0
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri60
TOPLAM100
Dersin Sunulduğu Dil
Türkçe
Staj Durumu
Yok
İş Yükü Hesaplaması
EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav122
Final Sınavı122
Tartışma10220
Soru-Yanıt13226
Beyin Fırtınası10220
Okuma10220
TOPLAM İŞ YÜKÜ (saat)90
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28
ÖÇ14   4      4                
ÖÇ24   4                       
ÖÇ35   5                       
ÖÇ4           5                
ÖÇ55   5      4                
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek
 
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00