Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | GK3032018352 | BEDEN EĞİTİMİ SPOR TARİHİ | Seçmeli | 3 | 5 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Dünya´da ve Türkiye´de sporun tarihsel gelişimini ve antik ve modern olimpiyat oyunları ile ilgili bilgileri kazandırmaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
Yrd. Doç. Dr. Ayhan DEVER |
Öğrenme Çıktıları |
1 | Spor olgusunun doğuşunu açıklar | 2 | Sporun tarihsel süreç içinde kullanım biçimlerini açıklar | 3 | Ülkemizde sporun gelişimini açıklar | 4 | Antik Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu ve sürecini açıklar | 5 | Modern Olimpiyat Oyunlarının doğuşunu açıklar | 6 | Modern olimpiyat oyunlarının olaylarını ve tarihlerini açıklar |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
Yok |
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
Yok |
Dersin İçeriği |
Doğal örgütlenmeden örgütlü spora geçişin maddi-teknik temelleri, sporun kullanım biçimleri, eski uygarlıklarda spor, Türkiye´de sporun tarihisel gelişimi, antik ve modern olimpiyatlar. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Beden eğitimi ve spor kavramı, spor olgusunun kurumsallaşması. | | | 2 | Dünya sporunun tarihsel gelişimi | | | 3 | Cumhuriyet Öncesi Türk Spor Tarihi | | | 4 | Cumhuriyet Sonrası Türk Spor Tarihi | | | 5 | Türkiye İdman Cemiyetleri İttifakı | | | 6 | Türk Spor Kurumu | | | 7 | Beden Terbiyesi Genel Müdürlüğü | | | 8 | Ara Sınav | | | 9 | Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü | | | 10 | Spor Federasyonları | | | 11 | Antik ve Modern Olimpiyatlar | | | 12 | Uluslararası Olimpiyat Komitesi | | | 13 | Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi | | | 14 | Paralimpik Oyunlar | | | 15 | Üniversite Oyunları | | | 16 | Yıl Sonu Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
Demir H., Türk Spor Teşkilatı (Tarihsel Gelişim, Kapsam ve Bir Araştırma), Çizgi Kitapevi, Konya,2006.
Dever A., Spor Sosyolojisi (Tarihsel ve Güncel Boyutlarıyla Spor ve Toplum), 2010.
Basım N., Argan M., Spor Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009.
Alpman, C. Eğitimin bütünlüğü içinde beden eğitimi ve çağlar boyunca gelişimi, İstanbul. 1972.
Sunay,H., Spor Yönetimi, Gazi Kitapevi, Ankara, 2009.
Kurthan Fişek. 100 Soruda Türkiye Spor Tarihi. Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1985. |
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | Türkçe | Staj Durumu | Yok |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 2 | 28 |
Soru-Yanıt | 14 | 1 | 14 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | ÖÇ3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ4 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|