Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | BES438MB2014352 | EĞİTİM SOSYOLOJİSİ | Seçmeli | 4 | 8 | 3 |
|
Dersin Seviyesi |
Lisans |
Dersin Amacı |
Bu dersin amacı, öğrencilerin sosyoloji ile ilgili temel kavramları öğrenmelerini; toplumsal değişim ve gelişimleri nedenleri ile kavrayabilmelerini ve toplum-eğitim ilişkisini irdeleyerek analizler yapabilmelerini sağlamaktır. |
Dersi Veren Öğretim Görevlisi/Görevlileri |
|
Öğrenme Çıktıları |
1 | Sosyoloji konusunda temel kavramları öğrenebilme | 2 | Eğitim sosyolojisini ve Türkiye’deki eğitim sosyolojisinin tarihsel gelişimini tanıyabilme | 3 | Toplum-birey ilişkisi konusunda bilgi sahibi olabilme | 4 | Eğitimin toplumsal temellerini anlayabilme | 5 | Toplum ve eğitim arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 6 | Kültür ve eğitim arasındaki ilişkiyi anlayabilme | 7 | Eğitim ve diğer kurumlar arasındaki ilişkileri açıklayabilme | 8 | Toplum-eğitim ve öğretmen faktörünün karşılıklı etkileşimini irdeleyebilme |
|
Öğrenim Türü |
Birinci Öğretim |
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
|
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
|
Dersin İçeriği |
Bu dersin içeriği, sosyolojinin tanımı ve sosyolojinin alt dalları, eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı ve gelişimi, küreselleşme ve toplumsal değişme, toplumsal etkileşim ve günlük yaşam, kültür, toplumsallaşma ve aile ilişkisi, toplumsal bir kurum olarak eğitim, eğitim ve eşitsizlik, çocuk-ebeveyn-okul etkileşiminin sosyolojik açıdan analizi, küreselleşme ve eğitim konularından oluşmaktadır. |
Haftalık Ayrıntılı Ders İçeriği |
|
1 | Dersin tanıtımı, içeriği, önemi, dersin işleyişi ve değerlendirilmesine
yönelik bilgiler | | | 2 | Sosyolojinin tanımı | | | 3 | Sosyolojinin alt dalları | | | 4 | Eğitim sosyolojisinin tanımı, kapsamı, gelişimi | | | 5 | Toplumsallaşma süreci | | | 6 | Toplumsal Cinsiyet- I | | | 7 | Ara Dönem Sınavı | | | 8 | Toplumsal Cinsiyet-II | | | 9 | Toplumsallaşma ve ailenin önemi | | | 10 | Eğitimin toplumsal işlevleri | | | 11 | Çocuk, ebeveyn ve okul ilişkisinin sosyolojik analizi | | | 12 | Küreselleşme ve eğitim | | | 13 | Değişen Değerler ve Küresel Vatandaşlık | | | 14 | Kuşaklar ve eğitim gereksinimleri | | | 15 | Genel Tekrar | | | 16 | Final Sınavı | | |
|
Ders Kitabı / Malzemesi / Önerilen Kaynaklar |
|
Planlanan Öğrenme Aktiviteleri ve Metodları |
|
Değerlendirme | |
TOPLAM | 0 | |
TOPLAM | 0 | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | TOPLAM | 100 |
| Dersin Sunulduğu Dil | | Staj Durumu | |
|
İş Yükü Hesaplaması |
|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Derse Katılım | 14 | 1 | 14 |
Soru-Yanıt | 5 | 2 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 2 | 2 | 4 |
Beyin Fırtınası | 10 | 3 | 30 |
Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
|
Program ve Öğrenme Çıktıları İlişkisi |
ÖÇ1 | 2 | 1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 4 | 1 | 4 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 | ÖÇ2 | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | | ÖÇ3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 3 | ÖÇ4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 1 | 4 | 2 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | ÖÇ5 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 4 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ6 | 3 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | ÖÇ7 | 2 | 2 | 2 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 2 | ÖÇ8 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 | 3 | 2 | 2 |
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek |
|
|
Ordu University Rectorate Building ,Cumhuriyet Campus , Center / ORDU / TURKEY • Tel: +90 452 226 52 00
|